8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Elektrische DS
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 02 maart 2013 11:45 PM
  [ # 106 ]

Dat leeg valt straks wel mee, dat vullen we op met accu’s.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 03 maart 2013 03:51 PM
  [ # 107 ]

Erg mooi! Succes!
Is het wel goed voor accu’s als ze horizontaal gemonteerd zijn? Die onder de achterbank bedoel ik.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 03 maart 2013 09:46 PM
  [ # 108 ]

Het zijn LiFePo accu’s en mogen dus plat gemonteerd worden.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 04 maart 2013 12:31 AM
  [ # 109 ]

Traction Électrique vertelde dat horizontaal monteren niet aan te bevelen is.
Vandaar mijn vraag.

Werk jij ook met de regelunits van 1-2-3-Ignition?

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 04 maart 2013 09:01 AM
  [ # 110 ]

Het bedrijf waar ik de spullen bestel hebben het 1-2-3-systeem getest en zijn nu het systeem van Emus aan het testen.
Op dat systeem kun je Android app. aansluiten, waardoor een betere uitlezing in de auto.
Als het goed is krijg ik deze week het systeem werkend te zien.

Profiel  
 
Snoet
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-05-2011

Gepost: 05 maart 2013 12:06 AM
  [ # 111 ]

LiFePo accu’s zijn ideaal - afgezien van de prijs.
Voordelen:

- geen geheugeneffect
- licht in gewicht
- geen vermogensverlies bij kou
- kan zowel ontladen als beladen bewaard worden
- leveren max vermogen tot ze nagenoeg leeg zijn

Wel even opletten met de warmteafgifte. Je kunt er niet oneindig veel tegen elkaar plakken. Sommige electroauto’s blazen er lucht door bij wijze van interieurverwarming.

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 23 maart 2013 10:39 PM
  [ # 112 ]

Het BMS-systeem is besteld en ondertussen verder met de auto.
De koppelingsplaat aan de motor gemonteerd en de motor definitief geplaatst.
Het gaspedaal gekoppeld aan een potbox.
De accu’s gemonteerd en de kabels (70mm2) voorzien van kabelschoenen.
Op dit moment ben ik bezig om de controller aan te sluiten.




Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 23 maart 2013 11:11 PM
  [ # 113 ]

Mooi om te zien…..

Succes met de verdere werkzaamheden.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 23 maart 2013 11:12 PM
  [ # 114 ]

Wat een gaaf project is dit toch! Technisch echt perfect aangepakt - diepe respect!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 maart 2013 11:27 PM
  [ # 115 ]

Mooi om te volgen en ben echt benieuwd hoe het straks rijdt,behalve geruisloos.
Nu ben ik een leek op dit gebied,maar is het mogelijk om de elektromotor links en rechtsom te laten draaien?
zou wel leuk zijn kun je voor en achteruit net zo hardt Laughing

Succes met alles
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 maart 2013 11:44 PM
  [ # 116 ]

Mooi project.

Waarom heb je een koppeling nodig?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 maart 2013 12:52 AM
  [ # 117 ]

Zo te zien zit de bak er nog in en wordt hij dus gewoon met 4 versnellingen gebruikt, denk ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 24 maart 2013 01:08 AM
  [ # 118 ]

Dat is bij de eenden die ik bij Traction Électrique gezien heb ook zo. Praktische oplossing. Je hebt een differentieel nodig. En dan is de bak erbij wel zo handig. Plus dat in sommige omstandigheden een lage gearing wel van pas komt; helling met lage snelheid (parkeergarage). Normaal kun je in 3 optrekken vanuit stilstand. Maar ik kan me voorstellen dat een 4 (of 5) wel fijn is boven 80 km/u.

Prachtig resultaat trouwens. Ziet er indrukwekkend uit!

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 maart 2013 10:51 AM
  [ # 119 ]

Mijn vraag is niet waarom er een versnellingsbak in zit, maar waarom een koppeling. Een elektromotor kan je bij het schakelen stil zetten en de massatrgaaheid van een elektromotor is ook vrij laag lijkt mij. Maar daar zal de kneep wel zitten. Voor het wegrijden heb je ook geen koppeling nodig.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 maart 2013 11:46 AM
  [ # 120 ]

Bij weg rijden kan ik me voorstellen dat je geen koppeling nodig hebt.
Maar zal het tijdens het rijden niet te lang duren voordat de elektromotor stilstaat eer je kunt doorschakelen?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook