Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Dat leeg valt straks wel mee, dat vullen we op met accu’s.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Erg mooi! Succes!
Is het wel goed voor accu’s als ze horizontaal gemonteerd zijn? Die onder de achterbank bedoel ik.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Het zijn LiFePo accu’s en mogen dus plat gemonteerd worden.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Traction Électrique vertelde dat horizontaal monteren niet aan te bevelen is.
Vandaar mijn vraag.
Werk jij ook met de regelunits van 1-2-3-Ignition?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Het bedrijf waar ik de spullen bestel hebben het 1-2-3-systeem getest en zijn nu het systeem van Emus aan het testen.
Op dat systeem kun je Android app. aansluiten, waardoor een betere uitlezing in de auto.
Als het goed is krijg ik deze week het systeem werkend te zien.
LiFePo accu’s zijn ideaal - afgezien van de prijs.
Voordelen:
- geen geheugeneffect
- licht in gewicht
- geen vermogensverlies bij kou
- kan zowel ontladen als beladen bewaard worden
- leveren max vermogen tot ze nagenoeg leeg zijn
Wel even opletten met de warmteafgifte. Je kunt er niet oneindig veel tegen elkaar plakken. Sommige electroauto’s blazen er lucht door bij wijze van interieurverwarming.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Het BMS-systeem is besteld en ondertussen verder met de auto.
De koppelingsplaat aan de motor gemonteerd en de motor definitief geplaatst.
Het gaspedaal gekoppeld aan een potbox.
De accu’s gemonteerd en de kabels (70mm2) voorzien van kabelschoenen.
Op dit moment ben ik bezig om de controller aan te sluiten.
Mooi om te zien…..
Succes met de verdere werkzaamheden.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Wat een gaaf project is dit toch! Technisch echt perfect aangepakt - diepe respect!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi om te volgen en ben echt benieuwd hoe het straks rijdt,behalve geruisloos.
Nu ben ik een leek op dit gebied,maar is het mogelijk om de elektromotor links en rechtsom te laten draaien?
zou wel leuk zijn kun je voor en achteruit net zo hardt
Succes met alles
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mooi project.
Waarom heb je een koppeling nodig?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo te zien zit de bak er nog in en wordt hij dus gewoon met 4 versnellingen gebruikt, denk ik.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Dat is bij de eenden die ik bij Traction Électrique gezien heb ook zo. Praktische oplossing. Je hebt een differentieel nodig. En dan is de bak erbij wel zo handig. Plus dat in sommige omstandigheden een lage gearing wel van pas komt; helling met lage snelheid (parkeergarage). Normaal kun je in 3 optrekken vanuit stilstand. Maar ik kan me voorstellen dat een 4 (of 5) wel fijn is boven 80 km/u.
Prachtig resultaat trouwens. Ziet er indrukwekkend uit!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Mijn vraag is niet waarom er een versnellingsbak in zit, maar waarom een koppeling. Een elektromotor kan je bij het schakelen stil zetten en de massatrgaaheid van een elektromotor is ook vrij laag lijkt mij. Maar daar zal de kneep wel zitten. Voor het wegrijden heb je ook geen koppeling nodig.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij weg rijden kan ik me voorstellen dat je geen koppeling nodig hebt.
Maar zal het tijdens het rijden niet te lang duren voordat de elektromotor stilstaat eer je kunt doorschakelen?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.