Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik kocht de mijne voor € 300, als nieuw.
Onder voorwaarden (iets in de Hertog Jan sfeer) te leen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gekocht, maar ze zijn ook wel te huur. Het is de ‘liqui’ kantelbrug. In mijn optiek de fijnste.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Eensch!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Gek gezicht, zo op haar kant!
Zit die auto nu alleen vast op de wielnaven?
Wel gek eigenlijk… dat zijn bewegende dingen (draagarmen). Mijn eerste indruk is dan: is dat wel stabiel? Maar ik heb nooit met een kantelbrug gewerkt. Het is wel een uitkomst in kleine ruimtes! En het werkt relaxter dan boven je macht voor sommige klussen.
Kan hij ook de andere kant op kantelen of zit je dan met je tankopening?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Beide kanten gaat even goed.
Steviger aangrijpingspunten dan wielnaven zijn aan een auto niet te vinden, behoudens een trekhaak en een sleepoog.
Maar met een trekhaak en een sleepoog zet je een auto niet op zijn kant….
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
AZ schreef:Het is de ‘liqui’ kantelbrug. In mijn optiek de fijnste.
Is die van Liqui prettiger om mee te werken dan die van Autovip?
Zoek er eigenlijk ook nog een.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Compact licht (62kg) en tot maar liefst 3500kg. Met de boormachine snel in elke stand te zetten.
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dan ga ik die maar eens zoeken!
Autovip is er in twee versies, 1400 en 1700 kg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is dit een Liqui?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/overige-auto-diversen/m655371900-kantelbrug.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Je moet er wel rekening mee houden dat je een stevige boormachine nodig hebt. Met een standaard Skilletje of Fermpje kan je het vergeten.
Ik doe het met een 800W Metabo.
Er zitten standaard twee types montageflenzen bij, voor 4 en 5 gats wielen.
Zowel voor de DS als voor de XM heb ik toch beter passende gemaakt.
Als ik me goed herinner lopen de standaardflenzen tegen de achterremklauw van de XM aan.
De DS gaten zitten op een te grote steek. Bij de DS moet je plankjes van een cm of twee dik onder de rolbeugels leggen, anders raken de deuren de grond.
Ideaal voor plaatwerk en uitlaten.
De hedendaagse accu’s kan je gewoon laten zitten.
Het hydractiefvat zuig ik half leeg.
En als ik me goed herinner liep er wat motorolie uit de XM 2.1 TD.
Verder: gewoon proberen. Pas op dat je dak niet tegen een muur komt.
Meestal regenen er onverwacht veel munten naar de lage kant.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Qua kantelen kan je de accu laten zitten.. Voor laswerkzaamheden is het toch af te raden deze te laten zitten. De flenzen passen op een Cx ook niet optimaal ivm de remklauw en een spie die in de weg zat
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De CX staat niet echt bekent om zijn stijfheid.
Want als je de CX op de krik zet,en je doet 1 van de voorste deuren los krijg je hem niet meer dicht zolang hij op de krik staat.
Hoe zit dat bij de kantelbrug?
Kan me voorstellen dat je nu geen deuren los doet,maar zo gauw jij met de dorpels bezig gaat zullen de deuren er toch uit moeten.
Dus het geheel kan torderen(minimaal)maar toch.
Hoe ondervang je dit?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je met gillende banden een rotonde neemt is de kracht op de banden ongeveer even groot als het gewicht van de auto. Immers: wij leerden op school: W = f x N, oftewel de wrijving (W) is de wrijvingscoefficient (f) maal de normaalkracht (N, zeg maar het gewicht van de auto).
De wirijvingscoefficient tussen een droog wegdek en een nette band ligt erg dicht bij 1. Dat betekent dat de (dwars-)kracht op de banden ongeveer even groot is als het gewicht van de auto.
En dat is precies wat je met die kantelbrug doet.
Wil je aan dorpels werken, dan lijkt het mij erg handig om eerst de deuren er uit te halen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop