46 van de 146
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
Gepost: 22 maart 2013 12:38 PM
  [ # 676 ]
bogaard77 schreef:

nog effe wat: Als ik nu remmenreiniger in de kop spuit via de in- en uitlaatpoorten zie je uit twee uitlaat kleppen een heel weinig zweten.. Moet ik die kleppen slijpen of mag ze een ietsje hebben? De motor heeft 2 maanden niet gelopen..

Boog, ik test dat altijd andersom: leg hem waterpas op zijn kop en giet wasbenzine (= minder vluchtig) in de holle kamers dus op de onderkant van de kleppen. Als je dan na een paar uur niets uit de 8 ‘poortjes’ ziet lopen is het goed.
Ik gebruik ook weleens LHM, omdat dit beter zichtbaar is en niet vluchtig. Echter ook wat dikker, dus moet je langer laten liggen.

Idealiter lekt er niets, ook niet na een dag, dus wil je het perfect hebben… dan slijpen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 maart 2013 12:46 PM
  [ # 677 ]

Mocht je gaan slijpen Boogaard heb ik misschien een tip voor je.
Ik heb dit vaker gedaan met motorblokken van een motorfiets en werkt prima.

Pak een (benzine) slangetje steek daar de steel van de klep in en de andere kant in een boormachine met regelbare snelheid. Af en toe de enen kant op draaien en dan weer de andere kant.

Trek je te hard aan de klep dan schiet het slangetje van de steel. Op zo manier kan je dus nooit te veel kracht zetten en de boel te veel af slijpen.

Succes.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2013 12:54 PM
  [ # 678 ]

Ja ik ken die methode! Zal leo’s test eens doen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2013 12:19 PM
  [ # 679 ]

Duss. Met Leo,s test komt er een heel klein beetje LHM de poorten in. Sommige inlaten blijven droog.
Omdat we op een pijpje moeten wachten gaan we met de vers aageschafte Facom de kleppen eruit halen en de kleprubbers vervangen!

Dit baart me nog een beetje zorgen:


verder is de kop perfect volgens mij:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2013 12:25 PM
  [ # 680 ]

Dat scheurtje in de voorwervelkamer kan geen kwaad denk ik. Ik zie dat eigenlijk heel vaak. Wil je er van af dan kan je een andere voorwervelkamer in de kop laten persen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 maart 2013 12:41 PM
  [ # 681 ]

In mijn BX turbodiesel cilinderkop zit ook in elke wervelkamer een scheurtje. Volgens het revisiebedrijf kon dat geen kwaad.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2013 01:19 PM
  [ # 682 ]

Ja. de dwarse scheurtjes hebben ze allemaal. Deze is radiaal en verdwijnt een klein stkje onder de koppakking door..Ik zal het revisie bedrijf laten kijken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 maart 2013 01:22 PM
  [ # 683 ]

Gewoon nieuwe erin laten persen,dacht dat je nu wel een keer zonder problemen wil rijden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2013 01:29 PM
  [ # 684 ]

Kost ook maar een paar honderd hé Frank…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 25 maart 2013 01:59 PM
  [ # 685 ]

Is idd wel een prijzig geintje. Heb het bij mijn kop ook eens laten doen en was voor totale revisie geloof ik zo’n 450 kwijt. Maar dan is je kopje wel weer als nieuw

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2013 03:11 PM
  [ # 686 ]

€ 450 voor een totale revisie?
Dat vind ik spotgoedkoop hoor!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2013 03:13 PM
  [ # 687 ]

Ik heb voor een DS kopje nooit meer betaald hoor…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2013 03:21 PM
  [ # 688 ]

Alleen afpersen is al 150 en dan zit er geen enkele nieuwe klepgeleider in hoor.
Maar misschien betaal ik wel gewoon teveel, kan ook.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 maart 2013 03:27 PM
  [ # 689 ]

Dat denk ik wel ja…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2013 04:06 PM
  [ # 690 ]

Laughing

Ik was gisteren even op bezoek bij een revisiebedrijf in mijn geboorteplaats. Mooie machines hadden die staan hoor. Eigenaar is/was de vader van een schoolvriendje van de lagere school. Diens broertje speelde ook weleens bij ons thuis.
Echt grappig om hem na zoveel jaar weer te zien in de zaak van zijn oom!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
46 van de 146
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook