Ik ben het met je eens Arjan, het zal plakplastic zijn, maar zou het echt hout zijn dan vind ik het wel wat hebben en niet lelijk.
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Arjan Verkade schreef:Toch nog eens er onder kijken, tot nu toe maar 1 buis gevonden. Die zit wel vrij links, dus ik denk dat dit de verwarmde buis is.
Overigens komt er bij de bestuurder meer warmte uit dan bij de passengier, maar die weg is natuurlijk langer. Een groot deel van de warmte gaat achter het dash verloren, dat bakje waar een radio in kan onder de binnenspiegel wordt wel vrij warm.
Achter het dashboard loopt een slang van de bestuurderskant naar de passagierskant, om daar in de voetenruimte uit te blazen. Wellicht is deze slang bij jou stuk ter hoogte van het bakje in het midden… Enige manier om uit te vinden is om het dashboard te verwijderen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het bakje en het klokkenspel heb ik eruit gehad, aan die delen is me niets geks opgevallen aan de slang die je dan goed ziet zitten.
Mar ik was er ook niet naar op zoek, ik houd het even in me achterhoofd voor een volgende keer wel goeie tip
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Arjan, bij mij waait die schuif ook open, ik heb het idee dat de schuif zelf te weinig weerstand ondervindt.
Oftewel hij blokkeerd de klep niet meer het gaat te makkelijk.
En de lucht komt met behoorlijke kracht door je slang tegen de klep aan.
Het gebeurd bij mij ook alleen op de snelweg bij hogere snelheden.
Peter.
Een stukje hout of (zwart - dat valt niet zo op) plastic er tussen klemmen. Waait ie niet meer dicht.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Bij mij gaat hij pas vanzelf open sinds ik alle luchtslangen heb vervangen of gerepareerd (gaat erg goed met isolatie tape) Kortom; als hij automatisch weer open gaat betekent dat je slangen in goede conditie zijn!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een wigje had ik me ook bedacht, maar als iets te repareren valt dan geeft dat natuurlijk de voorkeur.
Goed als het hele dash eruit moet dan stellen we dat voorlopig even uit.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dash (laatste model in ieder geval) eruit halen is niet zo gek veel werk, vooral een kwestie van en toch wel de moeite waard moet ik zeggen.
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Het koude luchtkanaal kun je afstellen, zoals bijna alles van de DS: de stangen tussen de handles en kleppen zijn instelbaar. Ook kun je de weerstand van het scharnierpunt aandraaien, waardoor ‘ie niet meer open waait en de knoppen in de ‘vergrendelingetjes’ blijven hangen. Uiteraard moet dan wel je dash eruit. Dit zijn van die dingen die ook snel vergeten worden wanneer het dashboard om een andere reden eruit moet. De afstelklemmen en boutjes zitten aan de onderkant van het luchtkanaal.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na een maand of 2 stilstand weer eens de contactsleutel omgedraaid, iets langer doorstarten dan normaal maar daarna liep de boel direct netjes.
Even snel de stoflaag eraf gewassen en er staat weer een glimmende DS voor je neus.
Dus gister denk ik een iets van 300 km gereden, wat een leuke auto is het toch!
Hier nog wat foto’s van het evenement van gister: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220234/P75/#1716058
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net weer terug vanuit het buitenland met de DS, we hebben er de Le Tour de la Femme Fatale mee gereden
Maar eerder deze week nog wat onderhoud aan de DS gedaan.
Er was een stuurhuishoes lek en daar kwam behoorlijk wat LHM uit als de auto stil stond.
Gezien dit een stofhoes is en er helemaal geen LHM uit hoort te komen is er maar 1 manier om het goed op te lossen en dat is een revisie stuurhuis. Afgelopen maandag is er dus een Citrotech revisie stuurhuis ingekomen.
Er veranderen dan nogal wat zaken met zo’n stuurhuis:
- Stuur veel scherper en preciezer, het verschil is echt groot
- Gaat op de snelweg veel makkelijker rechtdoor, reageerd hier ook op kleine correcties met het stuur
- Geeft meer gevoel wat je aan het doen ben
- Diverse trillingen bij het rijden zijn weg (vergelijkbaar met niet goed gebalanceerde banden)
Inmiddels is het stuurhuis dus goed getest op de kronkel wegen in o.a. Luxemburg
Het is nu een erg fijne auto geworden om in te rijden en sturen, die ook nog een genoeg vermogen heeft om een flinke heuvel op te komen.
Ook nog wat leuke foto’s kunnen bij het hotel wat in een erg leuke omgeving lag.
Dat verschil met een Citrotech stuurhuis is helemaal herkenbaar. In het begin vond ik hem zelfs wat te scherp en daarom onrustig. Nu 15k verder is het stuurhuis perfect.
Heb zelf 2x een stuurhuis van nwe Chyparse rubbers en ringen voorzien, is een veel mindere klasse.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het niet als onrustig ervaren. Maar ik heb natuurlijk niet erg veel rijervaring in een DS met een origineel stuurhuis.
Zoals het nu is stuurt het erg fijn en vertrouwd
Nog even wat fotootjes van een dagje later bij toerrit.
En de laatste foto is van Waterman vanuit de ANWB bus geschoten.
Zodra ik thuis was de DS even goed schoongespoten en met een warm sopje ontdaan van al het zout.
Erg leuk om met de DS in Luxmeburg te rijden in het donker. Dan zie je erg goed dat die mee draaiende koplampen er niet op zitten voor de show, maar echt een nuttige functie hebben. Met groot licht en verstralers aan heb je ook prima zicht in het donker
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had destijds met mijn 23ie haast in het noorden van Wales om de nachtboot te halen. Perfect, vooral als er ook kattenogen in de weg liggen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had destijds met mijn 23ie haast in het noorden van Wales om de nachtboot te halen. Perfect, vooral als er ook kattenogen in de weg liggen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.