wat is verdienen??
bekijk het volgende
allebei Off Citroengarages en alle bij gebruiken ze dezelfde onderdelen.
garage A
motorolie total TT9000 8.92 p/liter
werkloon 29 euro per uur
oliefilter 10,96
koelvloeistof procor 3000 2,98euro de liter
alles wel zonder 21% btw
Garage B
motorolie TT9000 10,50 euro per liter
werkloon 38,42 euro per uur
oliefilter 11,66 euro
koelvloeistof 3,47 euro de liter
ook zonder 21% btw
ik weet in het verleden bij seat waren dit soort prijzen vastgesteld, maar bij citroen dus duidelijk niet.
M&M schreef:Werkloon is erg laag in vergelijk met NL ... ( ik betaal € 62,50 p/u ex 19% BTW )
Da’s wel fijn in België, alhoewel de sociale lasten dus hoger (zouden) zijn dan in NL. Overigens is € 29 ex wel erg laag, zat meestal rond de € 40+ Wil je de naam noemen?
Om de discussie weer even te openen. Vers van de pers op Nu.nl:
http://www.nu.nl/news/655300/37/Negentig_procent_schrikt_van_rekening_autogarage.html
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
NU.NL schreef:AMSTERDAM - Negentig procent van de autobezitters schrikt na afloop van een onderhoudsbeurt of reparatie van de rekening. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Trendbox onder ruim 500 particuliere autobezitters. Ruim een kwart van deze personen gaat in discussie met het autobedrijf.
Om onenigheid over reparatie en onderhoudswerkzaamheden te voorkomen, bieden inmiddels zo’n honderd autobedrijven een ‘onderhoudsverzekering’ aan. Via een zogeheten P-lease-concept bieden autobedrijven hun klanten ‘een fixed price’ aan voor al het onderhoud en reparatie dat hun auto eventueel nodig zou hebben gedurende een vooraf vastgesteld aantal jaren. Het concept geldt alleen voor gebruikte auto’s (occasions) en is gericht op de particuliere markt.
Financiële problemen
“De praktijk wijst uit dat maar liefst meer dan de helft van de bezitters van een gebruikte auto met een inkomen tot modaal flink in de financiële problemen komt door onverwacht hoge onderhoudskosten. Als je dus vooraf weet wat je kwijt bent, voorkomt dit veel ellende want dan kan je daarmee rekening houden en je komt nooit voor nare verrassingen te staan”, legt P-lease-bedrijfsdirecteur Rik Bokx uit.
Zo dan
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Denk dat het voordeliger is zelf elke maand een bedrag te reserveren voor je onderhouds/reperatiekosten.
Jeroen
Voordeliger niet,handiger wel!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
René van Maren schreef:Voordeliger niet,handiger wel!
Denk toch ook wel voordeliger. Die onderhoudscontracten zullen ruim begroot worden. Voor de meesten te ruim.
Jeroen
of meer zelf doen…
Mijn eend kan ik onderhouden, die van pa niet (heeft nog contactpuntjes )..
Hoef je ook niet te schrikken
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De twee conclusies die ik trek zijn;
-Garagisten geven te weinig inzicht in de uiteindelijke rekening voor ze met de werkzaamheden beginnen. Als een garagist er policy van maakt om altijd te bellen zodra hij de noodzakelijke reparaties heeft geinventariseerd, dan voorkomt dat een grote schrik achteraf. Al zit er natuurlijk altijd een variabel deel in.
-Klanten moeten beseffen dat autonderhoud simpelweg geld kost. (gek hè!)
Het volgende probleem is dat alles geld kost tegenwoordig en steeds meer terwijl de lonen niet evenredig mee gestegen zijn. Als ik zie wat wij volgend jaar kwijt zijn aan de Nuon en de ziektekosten, dan word ik daar niet vrolijk van. Als daar dan ook nog eens een keer dure reparaties bij komen kan ik me best voorstellen dat auto bezitters wel eens “kwaad” worden bij een garage rekening als die hoger uitvalt dat van te voren aangegeven is.
Nu is het inderdaad zo dat garagisten tegenwoordig goede afspraken maken, dat als er iets onverwachts opduikt, dat ze even bellen om te vragen of ze het uit moeten voeren. Echter, hoeveel klanten zullen zeggen, doe maar niet? Als mijn garage belt dat het duurder wordt omdat er iets vervangen dient te worden, zeg ik ook doe maar. Terwijl ik helemaal niet weet of het nodig is. En er zijn nog steeds garages die daar misbruik van maken en dus onnodig de kosten opdrijven voor de consument. En dat is een kwalijke zaak waardoor de hele branche in een kwaad daglicht gesteld wordt..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Hoe je het ook went of keert, het is juist fijn als een garage even belt!
“meneer, de koppeling is zoals u al verwachte zéér slecht!” wat dat kost? €700!......op dat moment kan je beslissen, of straks even terug bellen…
Wel zo prettig..
1 woord.
fictief .
greets wupke:die weer een lading managers in de weer ziet om de klanten te beschermen (so called) tegen de managers.om er uiteindelijk zelf weer beter van te worden over de rug van jawel de klant…
Leg ff uit… doet het ff niet..
snel dan ben aan het eten.
oke manager 1, jaagt de autobranche over de kop met zn concurerende prijzen ed.
klanten krijgen uiteindelijk lagere prijzen, maar als je alla dealer gaat toch aan de prijs.
concurentie allom.
wederom doet de manager zn best, en jaagt de onvoorziene kosten in de maag van de klant.
vervolgens komt er nog een slimmere manager, die zegt, ik heb een onderhoudsverzekering,,, oftewel ik wil aan u verdienen…..
en ja hoor manager nummer 3 verdiend over de rug van de client…
duidelijk?
zo niet zal ik straks een nijntjes verhaal posten om het duidelijk te maken,,,
zoals gezegd ben aan de hap , hihi….
greets wupke