Dat een voorkamer in stukken breekt en schade veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.
Wel dat de kamers loszitten en gaan rammelen.
Een nieuwe zal toch geen 450 euro kosten?
Overigens gaan die stuk door slechte verstuivers
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
erikkuiper schreef:Dat een voorkamer in stukken breekt en schade veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.
Komt wel voor. Alleen niet bij CX’en. Wel bij bepaalde XUdt’s. Geeft megabende.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Koprevisie was altijd 40 eu per klep dus 4 meier en klaar.
Ik ga even informeren. Inmiddels de facom aan het werk gezet.. Goed gereedschap ...enz..
Foto’s volgen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman schreef:erikkuiper schreef:Dat een voorkamer in stukken breekt en schade veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.
Komt wel voor. Alleen niet bij CX’en. Wel bij bepaalde XUdt’s. Geeft megabende.
heb het ook wel van kangootjes gehoord.
Ja klopt, maar bedoelde bij cx.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De nieuwe tang in place: Wat een verademing is zo’n ding.
De eerste geslepen:
klep:
Ik heb er 4 gedaan en die zijn nu helemaal dicht!
Tijd zat voor de andere 4 want het waterpijpje is vertraagd in de franse post…
(ja ja leo… ik weet het…)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oké, maar die van mij is geen NOS natuurlijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mooi moment om de in- en uitlaatkanalen eens lekker te flowen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heeft hij nu tijd voor. zou ik zeker doen.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bogaard77, hoe lang ben je bezig geweest met slijpen/polijsten per klep? Ik ben toevallig nu met een BX turbodiesel kop bezig, maar krijg de kleppen zelf niet zo mooi matgrijs. Klepzetels zien er super uit, maar de kleppen blijven wat imperfecties hebben.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Denk dat Boog dit niet met de hand heeft gedaan. Want voor zo’n resultaat ben je wel eventjes aan het slijpen per klep.
Met de hand houd je lang kleine imperfecties en dat is niet erg als ze uiteindelijk maar goed afdichten. Té ver mag je ook niet slijpen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je doet dit met een stukje benzineslang 8mm binnendiameter op de klep en die zet je met een stukje ijzer in de boormachine. dan op erg laag toerental en heen en weer. af en toe even los van de zitting en dan weer erin. niet te veel kracht.. ik doe zo’n 2 minuten per klep…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pijp is binnen:
verder speln met een sensor van chyparse die voor de originele tempsensor bedoeld is..
pijpje..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De poorten zijn nu mooi glad!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MOOOOOOOI!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste