Verwarming van de AX
wandersj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 12 januari 2006 05:46 PM

Mijn dochter krijgt in haar AX (1990) geen warme voeten.
De verwarming werkt niet best, maar onderin helemaal niet.
Wat kan ik daar aan doen?
Ik dacht dat daarvoor een handeltje of zo moet worden omgezet, maar ik kan het niet vinden.
Wie helpt?
Groeten,
Joep Wanders

Joep Wanders (ZX 1.8 Aura)

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 12 januari 2006 06:14 PM
  [ # 1 ]

Re: Verwarming van de AX

Wat er misschien aan de hand is (uit ervaring), is er in het recente verleden een anti-leakmiddel in het koelvloeistofsysteem is gegoten (Bar’s leaks, of van die pillen). Er kan bijvoorbeeld een kleine lekkage ergens gezeten hebben om dat te doen.
En aangezien het verwarmingssysteem geintegreerd is met het koelsysteem, kan het zijn dat deze verstopt is geraakt. Ik heb het vaker gezien bij AX’en namelijk. Enige remedie zou zijn een nieuwe kachelradiator inbouwen. En gelukkig kan dat bij een AX vrij makkelijk.

Je zou nog aan de ingaande en uitgaande slang van de verwarming kunnen voelen of ze beide even heet zijn (kachel aan, blower uit). Die slangen tref je aan net boven de de voeten van de passagier door het schutbord (in de motorruimte).

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 januari 2006 08:58 PM
  [ # 2 ]

Ik zou eerst het koelsysteem goed ontluchten en het controleren of er genoeg koelvloeistof inzit, dat is de basis.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook