218 van de 358
« Eerste  < Vorige 216 217 218 219 220 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost BX
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 maart 2013 11:44 PM
  [ # 3256 ]

Hmm, zouden mijn veerpoten na 530.000 km dan toch eens versleten zijn…?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2013 11:44 PM
  [ # 3257 ]
martijntje schreef:

en wat is er dan mis aan de veerpoten?

Ik weet ook niet wat daar nou precies aan slijt, heb ze nooit uit elkaar gehaald en betwijfel of ik er dan iets aan zou zien, maar in ieder geval zorgt inwendige slijtage voor een te hoge lhm-retourstroom, gebrekkige demping (en als ze vast komen te zitten ook gebrekkige vering) en moeizame hoogteregeling door de hoogteregelaar. Symptomen kunnen kraken en schokkerig gymnastieken zijn, maar dat is niet altijd het geval en soms is het kraken geen symptoom van slijtage. Diagnose is dus ook moeizaam. In ieder geval zijn de voorveerpoten van de meeste bx’en inmiddels ver voorbij de beoogde gebruiksduur.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2013 11:45 PM
  [ # 3258 ]
XBXG schreef:

Hmm, zouden mijn veerpoten na 530.000 km dan toch eens versleten zijn…?

Laughing

Profiel  
 
martijntje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 26 maart 2013 11:52 PM
  [ # 3259 ]
beerpeet schreef:
martijntje schreef:

en wat is er dan mis aan de veerpoten?

Ik weet ook niet wat daar nou precies aan slijt, heb ze nooit uit elkaar gehaald en betwijfel of ik er dan iets aan zou zien, maar in ieder geval zorgt inwendige slijtage voor een te hoge lhm-retourstroom, gebrekkige demping (en als ze vast komen te zitten ook gebrekkige vering) en moeizame hoogteregeling door de hoogteregelaar. Symptomen kunnen kraken en schokkerig gymnastieken zijn, maar dat is niet altijd het geval en soms is het kraken geen symptoom van slijtage. Diagnose is dus ook moeizaam. In ieder geval zijn de voorveerpoten van de meeste bx’en inmiddels ver voorbij de beoogde gebruiksduur.

Ik heb zelf een trd serie 1 (naast nog een paar andere type’s 1) gekocht met veel achterstallig onderhoud: rondje nieuwe bollen, stabstangen voor, draagarmbussen voor en draagarmlagers allemaal vernieuwd. Verder, nadat ik door de depannage van de RN was gesleept omdat mijn veerpootretourslang door te hoge retourstroom eraf was geklapt met alle lhm over de RN als gevolg, de veerpoten zelf onderhanden genomen. Voorzien van keeringen, bussenset en zelfs 1 piston (alles NOS)maar nogsteeds met veel wind een zwabberende bx, vooral na inhalen van een vrachtwagen, weet het dus ook niet meer.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 maart 2013 11:55 PM
  [ # 3260 ]

Ik heb ook nog nooit een Bx gereden die niet zijwind gevoelig is, dergelijke slijtage onderdelen maken zeker uit, maar gevoelig blijft het volgens mij altijd Wink
Kan het door het relatief lage gewicht en een vrij groot oppervlak komen?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 maart 2013 12:00 AM
  [ # 3261 ]

Ook ik heb nog nooit in een BX gereden die niet zijwindgevoelig was.

Er zijn zaken die het verergeren, dat wel. Versleten adals, speling op de voordraagarmen, het veerpotenverhaal… Maar een blok op de weg bij windstoten? Nee…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 27 maart 2013 12:08 AM
  [ # 3262 ]

De concurrenten waren overigens ook niet echt ongevoelig voor wind. Met stip op 1: Ford Sierra. Legendarisch angstige ritten op de afsluitdijk met windkracht 7 à 8.

Ik heb trouwens al een paar pagina’s geen gespotte BX meer gespot.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2013 12:09 AM
  [ # 3263 ]
martijntje schreef:

Ik heb zelf een trd serie 1 (naast nog een paar andere type’s 1) gekocht met veel achterstallig onderhoud: rondje nieuwe bollen, stabstangen voor, draagarmbussen voor en draagarmlagers allemaal vernieuwd. Verder, nadat ik door de depannage van de RN was gesleept omdat mijn veerpootretourslang door te hoge retourstroom eraf was geklapt met alle lhm over de RN als gevolg, de veerpoten zelf onderhanden genomen. Voorzien van keeringen, bussenset en zelfs 1 piston (alles NOS)maar nogsteeds met veel wind een zwabberende bx, vooral na inhalen van een vrachtwagen, weet het dus ook niet meer.

Ik ook niet, weet ook niet of ze reviseren op deze manier echt effect heeft, ik merkte wel gigantisch verschil tussen vorige en huidige veerpoten.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2013 12:12 AM
  [ # 3264 ]
GoofBlikscha schreef:

Ook ik heb nog nooit in een BX gereden die niet zijwindgevoelig was.

Er zijn zaken die het verergeren, dat wel. Versleten adals, speling op de voordraagarmen, het veerpotenverhaal… Maar een blok op de weg bij windstoten? Nee…

Mja.. er is ook nog een verschil tussen de windstoten voelen en er daadwerkelijk door opzij gezet worden. Met vorige bx’en heb ik nooit last gehad van opzij gezet worden. Met de huidige wel, met aanwijsbare oorzaken.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2013 02:38 PM
  [ # 3265 ]

BX Chamonix;


TZ-37-SH by azu250, on Flickr

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 27 maart 2013 03:14 PM
  [ # 3266 ]

Phiet-phiew! MOOOI

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 29 maart 2013 06:05 PM
  [ # 3267 ]

Een minuut geleden keek ik even moment weg van mijn laptop, opzij uit het raam van de trein, om vlakbij station Almelo de 00-SVR-5 weer voorbij te zien komen. Very Happy De witte ‘85er met type2-neus.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 29 maart 2013 07:30 PM
  [ # 3268 ]

Vanmiddag passeerde mij een leuke Bx Chic op de A15 ri. Nijmegen thv. A2 ri. s’Hertogenbosch.
Het kenteken was DN-GZ-94

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 maart 2013 08:45 PM
  [ # 3269 ]

morgenochtend is er blauwe bx met aanhangert te spotten tussen leiden en roermond Wink
vertrek om 8:00 uur en ga rond 11 uur weer terug naar leiden met een scooter in de aanhangert. (niet van mij haha)

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 30 maart 2013 05:36 PM
  [ # 3270 ]

Vandaag op de A1 richting Amersfoort om ca. 15:30 een nette witte BX zonder gele lampen, ik reed richting Hilversum in de rooie break. Ik reed bijna de weg af van verbazing weer eens een BX te zien! Wat zie je die dingen weinig in ‘t Gooi tegenwoordig zeg.

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
 
218 van de 358
« Eerste  < Vorige 216 217 218 219 220 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook