2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
C4: garantieproblemen en verdere verloop..
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 maart 2013 02:37 PM
  [ # 16 ]

Je ziet het pijltje nog staan. Dat pijltje duidt aan dat de auto op dat punt opgekrikt kan worden. Maar dan wel op de staande naad er achter. Je ziet dat die daar ook anders is. Hier heeft een of andere knuppel wss de krik te ver naar voren gezet….

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 26 maart 2013 02:39 PM
  [ # 17 ]

Daarom heb i kde raad gekregen om dit te verhalen op de verkoper, omdat dit mij niet meegedeeld werd bij de aankoop. Op zich stoort het mij niet, maar de wagen kan hierdoor wel afgekeurd worden tijdens de jaarlijkse technische controle.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 maart 2013 10:19 PM
  [ # 18 ]

Hoi, ik heb hier ook last van en dan met name gehad. Ik dacht ook de koppeling, liet ik er de monteur meerijden kon die het niet constateren. Enfin, je twijfelt aan jezelf, uiteindelijk is er bij mij omdat de motor soms ook wat inhoud, nieuwe software inclusief reinigen van inlaat traject (ik ben geen techneut maar bij een bepaald toerental) en een bus injector reiniger. Sindsdien is het probleem zo goed als weg, blijft wel een feit dat het een gevoelige koppeling is.
Misschien kun je er wat mee, uiteindelijk was ik voor een paar tientjes klaar.

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 26 maart 2013 11:35 PM
  [ # 19 ]

Het juiste krikpunt is ook niet heel goed aangegeven in het instructie boekje, ik kan me de fout voorstellen.

Ook dat je de defecte drukgroep niet direct opmerkte kan ik me voorstellen dat had ik ook namelijk. Je merkt het inderdaad pas als de boel warm is. Bij een korte proefrit zou je het kunnen missen.

Wat ik nu nog heb is een ratelend/rammelend geluid zo rondde 2500 toeren… ik heb er al eerder naar laten kijken. En heb gevraagd of het niet de hydraulische klepstoters kunnen zijn (komt vaker voor bij de 2.0) ze ontkenden dat maar konden het ook niet oplossen. Voor dat de garantie bij mij verloopt wil ik dat toch wel definitief uitgesloten hebben. Dat is namelijk ook een dure grap net als de koppeling en de versnellingsbak lagers…

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 27 maart 2013 09:29 AM
  [ # 20 ]

Ondertussen heb ik een offerte gekregen van citroen Belux. Dit op basis van de informatie die ik heb doorgegeven en foto’s. Het totaal plaatje zou op +- €2400 komen… [***scheldwoord***]

Ik hoop echt dat Honda Antwerpen haar verantwoordelijheid neemt in deze zaak!

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 28 maart 2013 09:40 AM
  [ # 21 ]

Dit verhaal zal nog een staart krijgen…

Citroen Belux heeft met de verkoper gebeld ivm een oplossing voor mij. Daar werd prompt opgehangen!
Dit zegt genoeg over de garage. Citroen heeft dan de verantwoordelijke in Brussel aangesproken. Hopelijk krijg ik daar gehoor, zoniet zal ik mijn rechtsbijstand moeten inschakelen.

Sad Sad Sad

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 maart 2013 11:16 AM
  [ # 22 ]

Tip voor de volgende keer, kijk ook eens naar de reviews die een bedrijf krijgt (als het over dezelfde toko gaat) http://www.goudengids.be/honda-center-antwerpen-nv-wilrijk-2610/

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 28 maart 2013 11:37 AM
  [ # 23 ]

Nu zie ik het ook ... pfft. De wagen zag er wel goed uit.

Uit eigen onderzoek blijkt dat ik wel opties heb:

Ik heb het euvel tijdig aangekaart (binnen 2 maanden na verkoop). Volgens het Belgisch wetboek staat beschreven dat er vier opties zijn in zo’n geval: 1. vernietiging van overeenkomst / 2. Herstelling / 3. Schadevergoeding 4. Prijsvermindering

De professionele verkoper heeft ook informatieplicht en is verplicht om alle gebreken te vermelden bij de verkoop. Daarnaast is het aan de verkoper om te bewijzen dat ik op de hoogte was van de gebreken bij de aankoop.

Bron: http://www.law.kuleuven.be/jura/art/44n2/verhaegen.html

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 maart 2013 11:41 AM
  [ # 24 ]

Ik zou de overeenkomst laten vernietigen, maar dat is mijn persoonlijk mening.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 28 maart 2013 01:28 PM
  [ # 25 ]
T(h)ijs schreef:

Ik zou de overeenkomst laten vernietigen, maar dat is mijn persoonlijk mening.

Yep, en op papier zetten: alle feiten etc. en dat je van je recht gebruikt maakt om de koop te ontbinden.Is het een officiele Honda-dealer?

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 28 maart 2013 02:19 PM
  [ # 26 ]

Het is een officiele Honda verdeler, die op zelfstandige basis werkt.
Vandaag heel correct telefoon gehad van de Europese zetel van Honda. Deze stelden het op prijs dat ik het probleem aangaf, maar dat zij zich niet kunnen moeien met de problemen van een zefsltandig verdeelpunt.

Ik noteer even enkele stukken tekst uit het Wetboek, maar ook uit de wetten van koophandel zoals daar duidelijker word gesproken over de rechten en plichten bij een verkoop door een professionele verkoper.
Hier wordt het voorbeeld aangehaald van een teruggedraaide kilometerstand.

[...]Het gaat hier om een tweedehandskoop. Het burgerlijk wetboek regelt deze materie niet op een bijzondere wijze. Bijgevolg moeten we terugvallen op het algemene verbintenissenrecht en op de gemene regels en de bijzondere wetten van koop. Een belangrijke wijziging inzake koop-verkoop gebeurde in België in 2004, met de omzetting van de Europese richtlijn van 25 mei 1998 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen[1]. Hier wordt dan ook uitgebreid aandacht aan besteed.

[...]In de casus gaat het duidelijk om een verschoonbare dwaling. Immers, de koper - als man die niet van het vak is - moest redelijkerwijze niet beseffen dat de vermelde kilometerstand, gelet de toestand van het voertuig, niet kon kloppen[7]. Bovendien vroeg hij herhaaldelijk naar het onderhoudsboekje, dat hem hoogstwaarschijnlijk beloofd was, maar niet gegeven kon worden. Indien meneer Kloens niet naar het onderhoudsboekje gevraagd heeft voor de koop, zou dit enig teken van nalatigheid kunnen zijn, maar dit maakt de dwaling niet onverschoonbaar.

[...]Stel dat Cars Invest zelf niet heeft geknoeid, dan nog heeft hij een fout begaan die als bedrog beschouwd kan worden. Immers, hij heeft een informatieplicht (gegrond op de goede trouw) ten opzichte van meneer Kloens. Hij heeft de plicht de wagen zo volledig mogelijk door middel van onderzoek te kennen[28]. Vermits hij als garagehouder een bijzondere bevoegdheid heeft in het domein waartoe de niet meegedeelde informatie ( d.i. de werkelijke kilometerstand of ten minste de manipulatie van de kilometerstand), dient zijn informatieplicht bestempeld te worden als een resultaatsverbintenis[29]. Hij dient dus te bewijzen dat hij niet in het bezit kon zijn van de informatie in kwestie.

[...]Het stilzwijgen van een contractspartij kan echter ook bedrog opleveren, namelijk wanneer die partij de verplichting had bepaalde informatie mee te delen aan de wederpartij, maar deze informatie bewust achterhield, omdat ze wist dat deze informatie voor de wederpartij van belang was.

[...]De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voorbenoemde levering (waarborgtermijn). Voor tweedehandsgoederen kunnen de verkoper en de consument een kortere termijn overeenkomen zonder dat die termijn korter mag zijn dan één jaar (art. 1649quater §1 B.W.). In de casus werd niet nader gespecificeerd of de partijen dit bedongen hebben. Dit maakt echter een groot verschil uit (infra, 2.7).

[...]Art. 1649quater, §2 B.W. bepaalt dat de verkoper en de consument een termijn kunnen overeenkomen waarbinnen de consument de verkoper op de hoogte moet brengen van het gebrek aan overeenstemming, zonder dat die termijn korter mag zijn dan twee maanden vanaf de dag waarop de consument het gebrek heeft vastgesteld.

[...]Het is eerder ongebruikelijk dat een tweedehandswagen speciaal met het oog op de aankoop ervan door een deskundige wordt nagezien[70]. Het is dan ook overdreven de koper te verwijten dat hij zich als ondeskundige maar had moeten laten bijstaan door een expert.

Ik ga op deze clausule beroep doen indien de verkoper mij geen adequate oplossing geeft.

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 29 maart 2013 10:46 AM
  [ # 27 ]

Rechtsbijstand ingeschakeld. Heb om een expert gevraagd. Ik wacht verder af.

@ Mods: kan de titel aangepast worden: ‘garantieproblemen en verdere verloop’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2013 10:55 AM
  [ # 28 ]

Topic titel aangepast op verzoek van de TS Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 29 maart 2013 11:29 AM
  [ # 29 ]

Dank u waterman!

Wat zijn de gevolgen van een vettige koppelingsplaat?

Ik ben gisteren langs een garage geweest die vooral gespecialiseerd is in Citroën.
Hij merkte het schokken op en zei mij dat dit geen slijtage is maar een technisch mankement dat zeker onder garantie zou moeten vallen. wat zouden de gevolgen van dit probleem kunnen zijn op langere termijn?

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 29 maart 2013 04:33 PM
  [ # 30 ]
Sw@tLorD schreef:

..... wat zouden de gevolgen van dit probleem kunnen zijn op langere termijn?

Ik zou me geen zorgen maken over “gevolgen op langere termijn”
Je heb een jaar garantie, dus de verkoper moet het repareren/ruilen/ontbinden. KLAAR!!!!
Dat hij zijn garantie onderbrengt bij een 3de partij is helemaal niet relevant.
In Nederland wordt de garantie van “Eurocasion” ook door een 3de partij geregeld, maar dit ontslaat de verkopende garage niet van zijn garantieverplichtingen.
Een brief van je advocaat zal wonderen verichten.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook