14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 

Mag een garagehouder geld verdienen….
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 10 januari 2006 03:49 PM
  [ # 196 ]

wat is verdienen??

bekijk het volgende

allebei Off Citroengarages en alle bij gebruiken ze dezelfde onderdelen.
garage A
motorolie total TT9000 8.92 p/liter
werkloon 29 euro per uur
oliefilter   10,96
koelvloeistof procor 3000 2,98euro de liter

alles wel zonder 21% btw

Garage B
motorolie TT9000 10,50 euro per liter
werkloon 38,42 euro per uur
oliefilter 11,66 euro
koelvloeistof 3,47 euro de liter

ook zonder 21%  btw

ik weet in het verleden bij seat waren dit soort prijzen vastgesteld, maar bij citroen dus duidelijk niet.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 10 januari 2006 04:08 PM
  [ # 197 ]
M&M schreef:

Werkloon is erg laag in vergelijk met NL ... ( ik betaal € 62,50 p/u ex 19% BTW )

Da’s wel fijn in België, alhoewel de sociale lasten dus hoger (zouden) zijn dan in NL. Overigens is € 29 ex wel erg laag, zat meestal rond de € 40+  Wil je de naam noemen?

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 12 januari 2006 04:56 PM
  [ # 198 ]

Om de discussie weer even te openen. Vers van de pers op Nu.nl:

http://www.nu.nl/news/655300/37/Negentig_procent_schrikt_van_rekening_autogarage.html

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 12 januari 2006 04:58 PM
  [ # 199 ]
NU.NL schreef:

AMSTERDAM - Negentig procent van de autobezitters schrikt na afloop van een onderhoudsbeurt of reparatie van de rekening. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Trendbox onder ruim 500 particuliere autobezitters. Ruim een kwart van deze personen gaat in discussie met het autobedrijf.

Om onenigheid over reparatie en onderhoudswerkzaamheden te voorkomen, bieden inmiddels zo’n honderd autobedrijven een ‘onderhoudsverzekering’ aan. Via een zogeheten P-lease-concept bieden autobedrijven hun klanten ‘een fixed price’ aan voor al het onderhoud en reparatie dat hun auto eventueel nodig zou hebben gedurende een vooraf vastgesteld aantal jaren. Het concept geldt alleen voor gebruikte auto’s (occasions) en is gericht op de particuliere markt.

Financiële problemen

“De praktijk wijst uit dat maar liefst meer dan de helft van de bezitters van een gebruikte auto met een inkomen tot modaal flink in de financiële problemen komt door onverwacht hoge onderhoudskosten. Als je dus vooraf weet wat je kwijt bent, voorkomt dit veel ellende want dan kan je daarmee rekening houden en je komt nooit voor nare verrassingen te staan”, legt P-lease-bedrijfsdirecteur Rik Bokx uit.

Zo dan

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 januari 2006 05:17 PM
  [ # 200 ]

Denk dat het voordeliger is zelf elke maand een bedrag te reserveren voor je onderhouds/reperatiekosten.

Jeroen

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 januari 2006 05:20 PM
  [ # 201 ]

Voordeliger niet,handiger wel!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 januari 2006 05:26 PM
  [ # 202 ]
René van Maren schreef:

Voordeliger niet,handiger wel!

Denk toch ook wel voordeliger. Die onderhoudscontracten zullen ruim begroot worden. Voor de meesten te ruim.

Jeroen

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 12 januari 2006 05:39 PM
  [ # 203 ]

of meer zelf doen…

Mijn eend kan ik onderhouden, die van pa niet (heeft nog contactpuntjes Wink)..

Hoef je ook niet te schrikken Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 januari 2006 06:26 PM
  [ # 204 ]

De twee conclusies die ik trek zijn;

-Garagisten geven te weinig inzicht in de uiteindelijke rekening voor ze met de werkzaamheden beginnen. Als een garagist er policy van maakt om altijd te bellen zodra hij de noodzakelijke reparaties heeft geinventariseerd, dan voorkomt dat een grote schrik achteraf. Al zit er natuurlijk altijd een variabel deel in.

-Klanten moeten beseffen dat autonderhoud simpelweg geld kost. (gek hè!)

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 12 januari 2006 06:57 PM
  [ # 205 ]

Het volgende probleem is dat alles geld kost tegenwoordig en steeds meer terwijl de lonen niet evenredig mee gestegen zijn. Als ik zie wat wij volgend jaar kwijt zijn aan de Nuon en de ziektekosten, dan word ik daar niet vrolijk van. Als daar dan ook nog eens een keer dure reparaties bij komen kan ik me best voorstellen dat auto bezitters wel eens “kwaad” worden bij een garage rekening als die hoger uitvalt dat van te voren aangegeven is.

Nu is het inderdaad zo dat garagisten tegenwoordig goede afspraken maken, dat als er iets onverwachts opduikt, dat ze even bellen om te vragen of ze het uit moeten voeren. Echter, hoeveel klanten zullen zeggen, doe maar niet? Als mijn garage belt dat het duurder wordt omdat er iets vervangen dient te worden, zeg ik ook doe maar. Terwijl ik helemaal niet weet of het nodig is. En er zijn nog steeds garages die daar misbruik van maken en dus onnodig de kosten opdrijven voor de consument. En dat is een kwalijke zaak waardoor de hele branche in een kwaad daglicht gesteld wordt..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 12 januari 2006 07:08 PM
  [ # 206 ]

Hoe je het ook went of keert, het is juist fijn als een garage even belt!
“meneer, de koppeling is zoals u al verwachte zéér slecht!”  wat dat kost? €700!......op dat moment kan je beslissen, of straks even terug bellen…
Wel zo prettig..

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 januari 2006 07:54 PM
  [ # 207 ]

1 woord.

fictief .
greets wupke:die weer een lading managers in de weer ziet om de klanten te beschermen (so called) tegen de managers.om er uiteindelijk zelf weer beter van te worden over de rug van jawel de klant… Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 12 januari 2006 07:59 PM
  [ # 208 ]

Leg ff uit… Idea  doet het ff niet..

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 januari 2006 08:15 PM
  [ # 209 ]

snel dan ben aan het eten.

oke manager 1, jaagt de autobranche over de kop met zn concurerende prijzen ed.
klanten krijgen uiteindelijk lagere prijzen, maar als je alla dealer gaat toch aan de prijs.
concurentie allom.
wederom doet de manager zn best, en jaagt de onvoorziene kosten in de maag van de klant.

vervolgens komt er nog een slimmere manager, die zegt, ik heb een onderhoudsverzekering,,, oftewel ik wil aan u verdienen…..
en ja hoor manager nummer 3 verdiend over de rug van de client…

duidelijk?
zo niet zal ik straks een nijntjes verhaal posten om het duidelijk te maken,,,
zoals gezegd ben aan de hap , hihi….

greets wupke Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 12 januari 2006 08:18 PM
  [ # 210 ]

Profiel  

14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook