12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 maart 2013 11:01 AM
  [ # 166 ]

als het probleem is dat je je niet kunt beheersen en de auto toch pakt als ze voor de deur staat kun je ook alleen je sleutels in Friesland leggen….

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 maart 2013 11:19 AM
  [ # 167 ]
waterman schreef:

Ja, duh, dat snap ik zelf ook wel. Alleen vind ik de genoemde 450 euro per maand erg hoog. Als ik dat bedrag vergelijk met wat anderen aan autokosten hebben kan je van 450 euro per maand bijna een recente auto rijden incl afschrijving.

Klopt maar toch is dat zo.

Bij jij niet degene die als hardste roept dat cx rijden niet goedkoop is?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2013 11:25 AM
  [ # 168 ]

Ja, dat klopt. En omdat ik dat zeg mag ik nu geen vraagtekens zetten bij een maandbedrag van 450 euro?

Reken even mee per maand:

- verzekering 45 euro
- parkeervergunning 25 euro
- onderhoudsreservering 180 euro
- brandstof 200

Dan kom je dus aan 450 euro per maand, mits je er 25000 tot 30000 km per jaar mee gaat rijden én dus 180 euro per maand in je onderhoudspotje stopt en dus 2150 euro per jaar aan het onderhoud uitgeeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 maart 2013 11:47 AM
  [ # 169 ]

Tuurlijk mag je daar vraagtekens bij zetten.

Maar zoals je zelf uitrekent is er toch niets raars aan?

Ik kan het nog wel sterker vertellen hoor.
Heb een peugeot 607 van een jaar oud gereden, die koste mij 12000 per jaar.
Alle onderhoud bij de dealer.
Toen ben ik vanwege bijtelling in een niet belastingvrije cx gaan rijden.
Die koste mij 10500 per jaar.
Alle onderhoud zelf gedaan.

Als ik het cx onderhoud had laten doen was ik zeker duurder uit geweest dan met de peugeot.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 28 maart 2013 12:07 PM
  [ # 170 ]
waterman schreef:

Ja, dat klopt. En omdat ik dat zeg mag ik nu geen vraagtekens zetten bij een maandbedrag van 450 euro?

Reken even mee per maand:

- verzekering 45 euro
- parkeervergunning 25 euro
- onderhoudsreservering 180 euro
- brandstof 200

Dan kom je dus aan 450 euro per maand, mits je er 25000 tot 30000 km per jaar mee gaat rijden én dus 180 euro per maand in je onderhoudspotje stopt en dus 2150 euro per jaar aan het onderhoud uitgeeft.

Klopt helemaal jou berekening, rij gemiddeld 800km per week met de cx en 25k per jaar

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 maart 2013 12:12 PM
  [ # 171 ]

dat kan zo zijn maar straks niet meer. Je hebt em voor niet te veel geld wel voor de deur staan als je eens ver moet in het weekend.
Bij GIO mag je 20.000km per jaar rijden in je oldtimer met 140 euro verzekering per jaar. WA.
Als je weinig rijdt hoef je ook minder onderhoud te doen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2013 12:23 PM
  [ # 172 ]
erikkuiper schreef:

Toen ben ik vanwege bijtelling in een niet belastingvrije cx gaan rijden.
Die koste mij 10500 per jaar.
Alle onderhoud zelf gedaan.

Ik vind het echt knap, 10500 euro per jaar uitgeven aan het autorijden en al het onderhoud zelf doen.
Ter vergelijking: mijn belastingvrije audi, een 80 turbo diesel van modeljaar 87, kost mij bij 35.000 km per jaar incl verzekering en onderhoud per km tussen de 11 en de 13 cent. Als ik er straks MRB voor moet gaan betalen wordt dat 15 cent per km.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 28 maart 2013 12:50 PM
  [ # 173 ]

Mn Xantia na 6,5 jaar en 132.000 km weggedaan. Auto heeft me (inclusief aanschaf, wegenbelasting, verzekering, brandstof en onderhoud) 350 per maand gekost, 0,16 cent per km (dealer onderhouden).

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 maart 2013 12:53 PM
  [ # 174 ]

Cx koste mij toen 17,4 cent per km.
Alles meegerekend.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 maart 2013 01:06 PM
  [ # 175 ]

€ 10500/0,174 = ca. 60.000 km/jaar?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2013 01:26 PM
  [ # 176 ]
mbender schreef:
waterman schreef:

Ja, dat klopt. En omdat ik dat zeg mag ik nu geen vraagtekens zetten bij een maandbedrag van 450 euro?

Reken even mee per maand:

- verzekering 45 euro
- parkeervergunning 25 euro
- onderhoudsreservering 180 euro
- brandstof 200

Dan kom je dus aan 450 euro per maand, mits je er 25000 tot 30000 km per jaar mee gaat rijden én dus 180 euro per maand in je onderhoudspotje stopt en dus 2150 euro per jaar aan het onderhoud uitgeeft.

Klopt helemaal jou berekening, rij gemiddeld 800km per week met de cx en 25k per jaar


Maar als hij werkeloos voor de deur staat, kun je al de helft van de onderhoudsreservering droppen (als hij nu technisch gewoon op een goed peil staat tenminste!).

45 verzekering (vind ik ook erg duur per maand, maar goed)
Parkeervergunning 25
Brandstof: vrijwel 0
Onderhoudsreservering: 100 (en dan reken je ruim als de auto vrijwel niet rijdt, zelfs voor een CX)
Bovendien moet je die reservering ook maken als hij in Friesland staat, of niet? Wink


Maar goed, jouw keuze natuurlijk. Ik zou het voor die paar maanden de moeite niet vinden hem helemaal te schorsen. Hij lijdt meer van het buiten stilstaan dan dat je er elke week een rondje mee rijdt. Vraag maar aan de auto’s hier bij ons voor de deur!  Wink

En ik zou echt eens informeren of je niet goedkoper kunt verzekeren. Of is dat all risk met een taxatiewaarde van meer dan € 7000?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 maart 2013 02:28 PM
  [ # 177 ]

Sorry als ik voor iemand anders spreek, maar ik vind het niet zo heel raar hoor.

Mbender zegt dat hij de auto niet kan of wil betalen en dat hij ook wel zonder kan.
Hij zou hem dan voor de deur kunnen laten staan zoals Leontien zegt.
Maar dan is de verleiding te groot om er niet in te gaan rijden (zou mij net zo gaan).
Dus de auto ver weg en geschorst (of inderdaad alleen de sleutels ver weg) bespaart best een hoop.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 28 maart 2013 02:59 PM
  [ # 178 ]

De verzekering is inderdaad wat duur maar komt omdat het een eerste auto is, ik een paar keer wat kleine schades heb gehad dus no-claim vrij hoog en ik tussen 20-25km per jaar rij. De verleiding om de CX te pakken als deze voor de deur staat is gewoon heel groot en ben bang als de cx hier op straat staat dat kans op beschadeging groot is. Bij mijn kosten zit ook ANWB en cccn bij. Natuurlijk geef ik niet elke maand €450 uit maar voor onderhoud heb ik wel een ruim budget. Nieuwe banden, grote beurt, tegen roest beschermen, wat leiding werk, lagers stuurkogels of motorsteunen eens vervangen en je budget is zomaar op. Dat zijn wel allemaal dingen die afgelopen jaar al heb aangepakt Smile
Kans bestaat wel dat ik de auto verzekerd laat, zit net 2 maanden nieuwe APK op

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 maart 2013 03:29 PM
  [ # 179 ]

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een klassieker vezekering met
- max 5000 km/jaar
- geen eis vwb een eerste auto ernaast
En dan de auto voor de deur laten staan. Volgens mij scheelt dit minstens de helft van de kosten en loop je niet het risico dat de auto over twee jaar nog steeds in Friesland staat.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 28 maart 2013 06:31 PM
  [ # 180 ]
Ree schreef:

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een klassieker vezekering met
- max 5000 km/jaar
- geen eis vwb een eerste auto ernaast
En dan de auto voor de deur laten staan. Volgens mij scheelt dit minstens de helft van de kosten en loop je niet het risico dat de auto over twee jaar nog steeds in Friesland staat.

Daar heb je ook wel een punt, maar geloof mij, die auto staat echt niet de komende twee jaar in Friesland, hooguit een paar maanden totdat ik wat meer zekerheid heb betreffende mijn inkopen. Nu door tijdelijk werk een geen vaste baan is alles zo onzeker. Ik mis de CX al als ik een week op vakantie ben geweest Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook