performance tuning
DavyJoel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 28 maart 2013 07:17 PM

Ben nu al een paar maanden eigenaar van mijn saxo vts 1.4 uit ‘99.
Nu wil ik alleen wat meer vermogen.

Ik heb mezelf al behoorlijk ingelezen over wat de mogelijkheden zijn.
Chiptuning, uitlaat, luchtfilter, poelie en ga zo maar door.

Ik wil alleen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze mogelijkheden.

Daarnaast kunnen jullie mij tips geven over merken van goede producten?

Thanks already Wink

BTW, ik hoef niet boven de 100 pk te komen ofzo ! weet toch dat dat niet mogelijk is met dit blok

Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!

Profiel  

wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1102

Gepost: 29 maart 2013 02:05 AM
  [ # 1 ]

Ook zo’n blok, 103 pk!!

Profiel  

DavyJoel
< 100 berichten
Rank

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 29 maart 2013 10:26 AM
  [ # 2 ]
wim V8 schreef:

Ook zo’n blok, 103 pk!!

Hoe krijg je ongeveer zo veel pk uit mijn blok ZONDER turbo erop te schroeven?
Thanks Wink

Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!

Profiel  

DavyJoel
< 100 berichten
Rank

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 29 maart 2013 10:40 AM
  [ # 3 ]

Die 205 Rallye heeft trouwens een 1.3 l. blok, andere boring en slag, andere compressie verhouding en zo nog een paar dingen die anders zijn.

Het is dus niet het zelfde blok, dus ik kan geen 100 pk uit mijn blok krijgen. Of jij moet weten hoe ik die 30 pk extra uit mijn blok kan krijgen zonder al te drastische aanpassingen.

Daarnaast het gaat mij om 10, maximaal 25 pk extra.

Profiel  

wim V8
> 1100 berichten

Gepost: 29 maart 2013 12:02 PM
  [ # 4 ]

Natuurlijk zal je drastische aanpassingen moeten doen voor 25pk, maar dan zou ik gewoon voor de 1.6 gaan,
dan ben je gewoon klaar. Denk ook maar eens aan die jaarlijkse uitlaatgastest met apk waar je tegenaanhikt met tuning.
Maar voor “tot 10 pk” zou je natuurlijk kunnen beginnen met de uitlaat compleet te vervangen voor een sportpijp en zeker
inclusief een spaghettispruitstuk, zodat het uitlaatgedeelte vrij kan ademen. En dan bij het inlaatgedeelte alle restricties eraf, doe nooit een open luchtfilter in de motorruimte wat je vaak ziet,dat slaat nergens op(warme lucht!!),maar vanaf een groot luchtfilterhuis een slang naar je inlaat en vanaf het luchtfilterhuis een slang naar voren buiten de motorruimte ergens in de gril of mistlampgat oid. In het luchtfilterhuis een groot schuimfilter. Dit idee,

Vaak kan je het originele huis ook wel ombouwen, daar leg je dan een K&N filter in.
Uiteraard alles voor eigen risico. Gr. Wim.

Profiel  

DavyJoel
< 100 berichten
Rank

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 29 maart 2013 12:16 PM
  [ # 5 ]

Thanks.

Ja 10 pk extra is genoeg voor een begin.
Ik zat al te kijken naar een K&N filterkit, hier zit meteen een filterhuis bij.
Daarnaast ben ik ook opzoek naar een sport poelie (lichter waardoor je minder vermogen verlies hebt op de aandrijving).

Chiptunen zit ik trouwens ook naar te kijken, dan heb ik meteen 10pk winst. Maar eerst de kleine aanpassingen. Daarna ga ik pas over op spaghetti spruitstuk en uitlaat en chippen.

en een 1.6 blok zit er niet in.. kost te veel, en je zit met je autopapieren…

Profiel  

wim V8
> 1100 berichten

Gepost: 29 maart 2013 12:51 PM
  [ # 6 ]

ik bedoel natuurlijk een 1.6 saxo. Niet alleen een blok Wink

Profiel  

DavyJoel
< 100 berichten
Rank

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 29 maart 2013 01:15 PM
  [ # 7 ]
wim V8 schreef:

ik bedoel natuurlijk een 1.6 saxo. Niet alleen een blok Wink

Ja dan ben ik te laat tongue rolleye
nee ik heb me saxo nu 4maanden, ben er blij mee, eerste auto en die ga ik ook gewoon lang rijden.
maar ik heb gekeken op internet naar chippen. Je gaat van 75 naar 86 pk en van 111 naar 125 Nm. dus dat scheelt al. en bij 1 bedrijf kan je meteen K&N filter kit erop zetten. en dan zit ik ongeveer op 90 a 92 pk.

Maar thanks voor je tips Wink

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 446

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 29 maart 2013 03:57 PM
  [ # 8 ]

Ik zou alles een bij elkaar optellen , dan kan je waarschijnlijk makkelijker je 1.4 inruilen voor een 1.6 (16v)

Profiel  

DavyJoel
< 100 berichten
Rank

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 29 maart 2013 04:51 PM
  [ # 9 ]
saxodriver85 schreef:

Ik zou alles een bij elkaar optellen , dan kan je waarschijnlijk makkelijker je 1.4 inruilen voor een 1.6 (16v)

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik niet van plan om mijn auto in te ruilen..

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2013 05:27 PM
  [ # 10 ]

Regel nummer 1 bij tuning. Begin bij de snelste die ze in de fabriek gebouwd hebben.

Om uit je 1.4 VTS net zo veel vermogen te krijgen als een 1.6i 16v ben je vele duizenden euro’s verder, en dan heb je nog steeds slechts hetzelfde vermogen als een fabrieksmodel. Zelfs jouw doel van 95pk winst ga je veel meer geld kwijt zijn dan de aanschaf van een 1.6i 16v.

Wil je meer vermogen, koop een 1.6i 16v, zoals al eerder in dit topic geopperd is. Als je om een of de andere reden niet wil inruilen, wees dan slim en ga er niet aan rommellen, het resultaat gaat toch altijd minder zijn dan een 1.6i 16v.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wim V8
> 1100 berichten

Gepost: 29 maart 2013 06:56 PM
  [ # 11 ]
sans-pareil schreef:

Regel nummer 1 bij tuning. Begin bij de snelste die ze in de fabriek gebouwd hebben.

Om uit je 1.4 VTS net zo veel vermogen te krijgen als een 1.6i 16v ben je vele duizenden euro’s verder, en dan heb je nog steeds slechts hetzelfde vermogen als een fabrieksmodel. Zelfs jouw doel van 95pk winst ga je veel meer geld kwijt zijn dan de aanschaf van een 1.6i 16v.

Wil je meer vermogen, koop een 1.6i 16v, zoals al eerder in dit topic geopperd is. Als je om een of de andere reden niet wil inruilen, wees dan slim en ga er niet aan rommellen, het resultaat gaat toch altijd minder zijn dan een 1.6i 16v.

Hij wil ook geen 95pk winst maar eerst slechts 10 en dan verder kijken.
En mijn ervaring is als je dan wel een 1.6 zou kopen dat ik die ook weer wou tunen Shocked

Dus toen een keer een VR6 gekocht 175pk, zat ik weer naar turbochargers te kijken voor 275pk!!
Het houd nooit op, nu maar een GS gekocht, daar kan bijna niets mee getuned.
Maar het houd nooit op als het hobby is.
Maar als je eerst de hele uitlaat met spruitstuk en de inlaatbox doet heb je al leuke dingen gedaan met zeker een vet geluid en is ie zeker klaar voor de chip.

Profiel  

DavyJoel
< 100 berichten
Rank

- Saxo 1.4 VTS
Gepost: 29 maart 2013 07:08 PM
  [ # 12 ]

Tering zeg…

MENSEN LEER LEZEN!!!
IK WIL GEEN 95PK WINST OFZO!!!

Gelukkig snapt Wim V8 me wel.
Ik hoef niet het vermogen of over het vermogen van een 1.6 te komen!
Het gaat om maar een paar pk’s meer Wink

Dus voor mensen die willen reageren:

LEES EERST GOED WAT IK SCHRIJF EN REAGEER DAN PAS OP DE JUISTE CONTENT!!!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 29 maart 2013 07:20 PM
  [ # 13 ]

Goed, dit topic lijkt nergens op. Het staat vol met onnodige quotes en de topicstarter heeft een beetje gedragsproblemen.

We maken er een eind aan.

Letterlijk!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook