Ben nu al een paar maanden eigenaar van mijn saxo vts 1.4 uit ‘99.
Nu wil ik alleen wat meer vermogen.
Ik heb mezelf al behoorlijk ingelezen over wat de mogelijkheden zijn.
Chiptuning, uitlaat, luchtfilter, poelie en ga zo maar door.
Ik wil alleen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze mogelijkheden.
Daarnaast kunnen jullie mij tips geven over merken van goede producten?
Thanks already
BTW, ik hoef niet boven de 100 pk te komen ofzo ! weet toch dat dat niet mogelijk is met dit blok
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
Ook zo’n blok, 103 pk!!
wim V8 schreef:Ook zo’n blok, 103 pk!!
Hoe krijg je ongeveer zo veel pk uit mijn blok ZONDER turbo erop te schroeven?
Thanks
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
Die 205 Rallye heeft trouwens een 1.3 l. blok, andere boring en slag, andere compressie verhouding en zo nog een paar dingen die anders zijn.
Het is dus niet het zelfde blok, dus ik kan geen 100 pk uit mijn blok krijgen. Of jij moet weten hoe ik die 30 pk extra uit mijn blok kan krijgen zonder al te drastische aanpassingen.
Daarnaast het gaat mij om 10, maximaal 25 pk extra.
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
Natuurlijk zal je drastische aanpassingen moeten doen voor 25pk, maar dan zou ik gewoon voor de 1.6 gaan,
dan ben je gewoon klaar. Denk ook maar eens aan die jaarlijkse uitlaatgastest met apk waar je tegenaanhikt met tuning.
Maar voor “tot 10 pk” zou je natuurlijk kunnen beginnen met de uitlaat compleet te vervangen voor een sportpijp en zeker
inclusief een spaghettispruitstuk, zodat het uitlaatgedeelte vrij kan ademen. En dan bij het inlaatgedeelte alle restricties eraf, doe nooit een open luchtfilter in de motorruimte wat je vaak ziet,dat slaat nergens op(warme lucht!!),maar vanaf een groot luchtfilterhuis een slang naar je inlaat en vanaf het luchtfilterhuis een slang naar voren buiten de motorruimte ergens in de gril of mistlampgat oid. In het luchtfilterhuis een groot schuimfilter. Dit idee,
Vaak kan je het originele huis ook wel ombouwen, daar leg je dan een K&N filter in.
Uiteraard alles voor eigen risico. Gr. Wim.
Thanks.
Ja 10 pk extra is genoeg voor een begin.
Ik zat al te kijken naar een K&N filterkit, hier zit meteen een filterhuis bij.
Daarnaast ben ik ook opzoek naar een sport poelie (lichter waardoor je minder vermogen verlies hebt op de aandrijving).
Chiptunen zit ik trouwens ook naar te kijken, dan heb ik meteen 10pk winst. Maar eerst de kleine aanpassingen. Daarna ga ik pas over op spaghetti spruitstuk en uitlaat en chippen.
en een 1.6 blok zit er niet in.. kost te veel, en je zit met je autopapieren…
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
ik bedoel natuurlijk een 1.6 saxo. Niet alleen een blok
wim V8 schreef:ik bedoel natuurlijk een 1.6 saxo. Niet alleen een blok
Ja dan ben ik te laat
nee ik heb me saxo nu 4maanden, ben er blij mee, eerste auto en die ga ik ook gewoon lang rijden.
maar ik heb gekeken op internet naar chippen. Je gaat van 75 naar 86 pk en van 111 naar 125 Nm. dus dat scheelt al. en bij 1 bedrijf kan je meteen K&N filter kit erop zetten. en dan zit ik ongeveer op 90 a 92 pk.
Maar thanks voor je tips
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Ik zou alles een bij elkaar optellen , dan kan je waarschijnlijk makkelijker je 1.4 inruilen voor een 1.6 (16v)
saxodriver85 schreef:Ik zou alles een bij elkaar optellen , dan kan je waarschijnlijk makkelijker je 1.4 inruilen voor een 1.6 (16v)
Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik niet van plan om mijn auto in te ruilen..
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Regel nummer 1 bij tuning. Begin bij de snelste die ze in de fabriek gebouwd hebben.
Om uit je 1.4 VTS net zo veel vermogen te krijgen als een 1.6i 16v ben je vele duizenden euro’s verder, en dan heb je nog steeds slechts hetzelfde vermogen als een fabrieksmodel. Zelfs jouw doel van 95pk winst ga je veel meer geld kwijt zijn dan de aanschaf van een 1.6i 16v.
Wil je meer vermogen, koop een 1.6i 16v, zoals al eerder in dit topic geopperd is. Als je om een of de andere reden niet wil inruilen, wees dan slim en ga er niet aan rommellen, het resultaat gaat toch altijd minder zijn dan een 1.6i 16v.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Regel nummer 1 bij tuning. Begin bij de snelste die ze in de fabriek gebouwd hebben.
Om uit je 1.4 VTS net zo veel vermogen te krijgen als een 1.6i 16v ben je vele duizenden euro’s verder, en dan heb je nog steeds slechts hetzelfde vermogen als een fabrieksmodel. Zelfs jouw doel van 95pk winst ga je veel meer geld kwijt zijn dan de aanschaf van een 1.6i 16v.
Wil je meer vermogen, koop een 1.6i 16v, zoals al eerder in dit topic geopperd is. Als je om een of de andere reden niet wil inruilen, wees dan slim en ga er niet aan rommellen, het resultaat gaat toch altijd minder zijn dan een 1.6i 16v.
Hij wil ook geen 95pk winst maar eerst slechts 10 en dan verder kijken.
En mijn ervaring is als je dan wel een 1.6 zou kopen dat ik die ook weer wou tunen
Dus toen een keer een VR6 gekocht 175pk, zat ik weer naar turbochargers te kijken voor 275pk!!
Het houd nooit op, nu maar een GS gekocht, daar kan bijna niets mee getuned.
Maar het houd nooit op als het hobby is.
Maar als je eerst de hele uitlaat met spruitstuk en de inlaatbox doet heb je al leuke dingen gedaan met zeker een vet geluid en is ie zeker klaar voor de chip.
Tering zeg…
MENSEN LEER LEZEN!!!
IK WIL GEEN 95PK WINST OFZO!!!
Gelukkig snapt Wim V8 me wel.
Ik hoef niet het vermogen of over het vermogen van een 1.6 te komen!
Het gaat om maar een paar pk’s meer
Dus voor mensen die willen reageren:
LEES EERST GOED WAT IK SCHRIJF EN REAGEER DAN PAS OP DE JUISTE CONTENT!!!
Why is it strange to give your car a girls name? I call her my baby girl, cuz she is!
Goed, dit topic lijkt nergens op. Het staat vol met onnodige quotes en de topicstarter heeft een beetje gedragsproblemen.
We maken er een eind aan.
Letterlijk!