Revrok schreef:
Komende week ga ik ontvetter kopen. Wat kan ik het beste gebruiken? Remontvetter? Mijn idee is dan om bij de wasstraat de boel eens schoon te spuiten met ontvetter en een beetje (niet te veel lijkt mij) dit gebied met water na te spuiten. En wellicht dat ik dan meer kan zien van de bron van dit probleem.
Volgens kenners: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219008/#1670761
Oh, hoe houden jullie het vol!! nu al 3 maanden niet meer in de snoek gereden. Ik heb haar al zo’n tijd niet eens gezien!! Eind november heb ik haar ik de stalling gezet:
Enorm veel zin om haar weer op te halen, maar helaas blijven ze met zout strooien door de nachtvorst.
Lijstje om te doen na het ophalen:
- 4 nieuwe banden (en de beste oude wordt het nieuwe reserve wiel)
- lekkage onder accu opsporen en verhelpen, de ontvetter heb ik toen direct gekocht, maar had helaas geen tijd… (die verdomde tijd toch altijd…)
- lekkage versnellingsbak verhelpen (door strakker aan te draaien)
- weer op benzine laten starten en rijden
- uitstroom openingen onder in de deuren goed open maken
- Bestuurdersdeur goed afstellen
- Uitzoeken waar het water vandaan komt dat nu uit de chromen strip komt boven de bestuurderskant
- veerbollen testen
- De dikke luchtslang tussen filter en carburateur vervangen
- genieten
Ik leer het wel…
Ondanks de kou buiten, pak ik maar een sigaartje en wat alcohol. Op een krukje in de garage, en denkend aan de tijd van vroeger ( toen de zon nog scheen met Pasen ).
Nog even volhouden
Mijn vrouw is komende week jarig en ik kan me nog herinneren dat we met de hele familie buiten zaten om haar feestje gezellig te maken en dat is niet zo heel lang geleden.
Komende week poolcirkeltemperaturen.
Als ze goed strooien… komen we vast 4 en 5 mei goed aan op de Citro Mobile. Gewoon truitje meer aan en een dikke jas voordat je er heen zal rijden
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
@Revrok:
De achterkant van de DS afsteunen op de trekhaak is niet handig. Ik heb eens de achterkant van mijn DS opgekrikt aan de (zware/lange) trekhaak en daarmee werd het onderste achterpaneel (met die 2 gaten) ingedrukt…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!


























Totaal aantal Berichten: 7589
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Met de achterste ‘kriksteunen’ heb ik ook een wat matige ervaring Er zijn mensen die de dwarsbalk verder onder de auto aan de achterzijde benutten. Dus helemaal aan ‘t andere eind van de trekhaak.
Ik kreeg juist als tip een blok hout onder de trekhaak te zetten. Maar die had ik misschien verder onder de auto moeten zetten, zoals break23 zegt?
Spannend, ik heb de auto op deze manier 3 maanden geleden weggezet. Net besloten om haar het komende weekend op te gaan halen. Dan zal ik zien of ze geknikt is… Ben gelijk zenuwachtig….
Ik leer het wel…


























Totaal aantal Berichten: 7589
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik verwacht bij jouw auto eigenlijk dat er helemaal niets aan de hand is. Niet alle dames zijn op deze leeftijd even stevig . Dat punt verder onder de auto is in elk geval het punt waar je zonder al te veel zorgen een garagekrik onder kunt gebruiken - ook altijd weer met een balkje er tussen, dat dan weer wel.
Als de DS niet verrot is kun je gewoon de kont lichten onder een van de sleepogen achter, geeft geen krimp. Er zitten twee kriksteunen voor de achterwielen aan het eind van de longeron. Als het daar begint te kraken en verzakken zou ik er niet meer mee gaan rijden maar de slijptol er op zetten.
Nou, afgelopen zaterdag de auto uit de stalling opgehaald. Voor de zekerheid vriend Giel met startkabels en m’n vader met gereedschap (mijn gereedschap is immers gestolen kort voordat ik haar naar de stalling bracht) meegenomen.
Ze stond er nog net zo bij als ik haar had achtergelaten. Heerlijk om haar weer te zien.
Toen het spannende moment. Ik had haar achtergelaten met de accuklemmen er nog op. Ik kreeg ze destijds niet los. Dus sleutel erin, omdraaien, starten, reutel, reutel, contact nogmaals uit en weer aan, starten, reutel, reutel, pruttel, pruttel, YEAH!! Heerlijk, ze startte met zoveel gemak.
Auto in de hoogste stand, banden vonden weer druk op de grond, steunen eronder uit, in de eerste versnelling en hup naar buiten. De stallinghouder vriendelijk bedankt en afgesproken dat ik mij in november weer meld.
Toen doorgereden naar de benzinepomp voor lucht en gas. En toen samen met vriend Giel, hij in de DS23ie, koers gezet naar Kudelstaart. Weer ff wennen dat iedereen naar je kijkt als je in een Snoek rijdt.
Het was de eerste keer dat we daar waren. We werden hartelijk welkom geheten door Rob en z’n zoon. De regels werden uitgelegd en de verhalen kwamen al snel los. Gezellig. Gelijk de kans gegrepen om de bollen van m’n DS20 te testen. Maar dat had ik nog nooit gedaan, gelukkig wil iedereen wel een handje helpen en krijg je alles goed uitgelegd.
Goeie zaak dat ik de bollen liet testen, voor nog slechts 34 bar. Die dus gevuld. Achter waren ze 7 bar te hard. Dat heb ik zo gelaten, daar ik de auto prima vind rijden aan de achterkant. Het verschil met de voorkant is wel groot. Veel beter nu.
Vandaag weer voor het eerst naar het werk geweest met de DS. Morgen weer
Nieuw op ma liste à faire:
- hoogteregelaars achter haperen wat, deze schoonmaken;
- oplossing voor daklekkage is wellicht te verhelpen door het opnieuw te kitten.
Daar is vast al e.e.a. over geschreven in dit forum, dus ik zal de zoekfunctie eens gaan gebruiken.
Tot zover, km-stand: 53.300.
Oja, vrijdag krijgt ze 4 nieuwe vredesteins.
Ik leer het wel…





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
waar kan je die banden “krijgen” sander? Dan haal ik er ook een paar! Haha
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ook binnenbanden vervangen?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vredesteins… Ok, ze zijn cheap.. Maar dat is dan ook écht het enige goede…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ach, krijgen, krijgen, .....
Tja, ik moet helaas ook op het geld letten. Ben benieuwd hoe ze rijden, allengs beter dan de banden die ik nu heb.
Binnenbanden heb ik nu niet Maar die komen er straks wel in. Nu geregeld ff pompen.
Ik leer het wel…