Hè jammer nou! Wij gaan morgen naar de Beekse Bergen…
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En ik een plafonneke steken…
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik moet geen Bergen meer en al helemaal geen Beken (=greppels in BE)
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nou Marc, dat plafonneke kan je zondag (op Pasen dus) toch ook steken?
Aangezien er niks hangt, loopt het ook niet weg, en zo kan je eens in een echte ‘voiture de prestige’ meerijden… (met slecht werkend raam vooraan en soms schokkende automaat, etc )
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als het mijn eigen plafonneke was zou ik het zonder meer laten vallen Wouter.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Trainingsdag was weer erg leuk en leerzaam! Ik heb heel veel zin in de echte Presse
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik moet zeggen na vandaag: hulde aan al die navi’s! amai zeg, wat die moeten presteren onder tijdsdruk! chapeau!
Misschien tot een volgende (met co-piloot)!
Dat was een erg leuke (en vermoeiende) dag. De lust om de “echte” te rijden is alleen maar groter geworden. Als navi is mijn bewondering groot voor de piloten, vooral diegenen zonder stuurbekrachtiging.
Ook groot is mijn waardering voor de organisatie en vandaag zeker voor de buitendienst.
Adri (en Michiel)
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Van de voorpagina:
Trainingsdag Le Citron Pressé 2013
De traditionele trainingsdag voor Le Citron Pressé ging dit jaar door op 30 maart. Ideaal om eens kennis te maken met het ‘rally’ gehalte van deze rit, dacht ik. En zo geschiedde. We vertrokken vol goede moed naar Lienden, alwaar al snel duidelijk werd dat deze rit niet zomaar eens snel verreden zou worden. Uw redacteur doet uitgebreid verslag.
We komen aan in Lienden en worden vriendelijk naar de parking geleid. Binnen je naam opgeven en je krijgt je rallyschild. Koffie en een gebakje voor wie er nog zin in heeft en dan begint het. Uitleg over de verschillende te gebruiken navigatietechnieken. Bolletje-pijl kende ik al, blinde kaart ook, maar bijvoorbeeld ‘grensbenaderend’ rijden, of rijden rond barricades, dat was nieuw. En dan die visgraat… bij de naam alleen al in het zaaltje komt er het n en ander los. Geheime Passage Controle, Regelmatigheidsetappes, “Waar ben ik aan begonnen?” denk ik, zeker nu mijn co-piloot de avond voorheen heeft afgezegd.
In afwachting van de lunch besluit ik de uitnodiging om met de ervaren equipe Korevaar en diens vervangende chauffeur Rogier mee te rijden. Al is het maar om te zien hoe alles eigenlijk juist werkt. Want ik vrees dat ik sommige dingen al terug vergeten ben. De lunch komt en gaat, oh, nu wordt me duidelijk wat die starttijd is… we moeten weg!
Je wordt getimed tot op de seconde, roadboek krijg je pas bij de start. Dus vooraf al je visgraat inkleuren of de blinde kaart zoeken, vergeet het maar. De navigator is hier duidelijk de belangrijkste persoon. Ongelooflijk hoe deze equipe daarmee speelt! Terwijl we rijden en Rens de weg moet wijzen aan Rogier, is de visgraat wat later ook al ingetekend! Geen tijd te verliezen. Ik probeer mee te volgen, maar vooral laatstgenoemde is toch nog wat te moeilijk voor mij, ik ben de draad kwijt.
Bij de regelmatigheidsetappe kan ik wat van dienst zijn; met de tabel, de tijden en de gereden kilometers mee te delen aan de chauffeur, zodat deze weet of hij sneller of trager moet rijden. Op voorhand weet je ook niet hoe lang deze etappe is en eens je het bordje met ‘REF’ tegenkomt, ben je reeds vroeger afgeklokt. Het is dus wat zoeken en gokken.
Het gaat allemaal voorspoedig, te voorspoedig zo blijkt plots. Nabij Buren zijn we de weg kwijt. Ongelofelijk! Allemaal weggetjes, allemaal kruispunten, en er staat er maar eentje op de kaart,maar welke? De tijd die we overhadden van zo voorspoedig en zonder fouten het eerste deel te rijden verliezen we hier. We komen 10 minuten te laat binnen. Even een pauze. Nouja, pauze…
Rens zoekt de blinde kaart ondertussen, en tegen de tijd dat de thee ‘drinkbaar’ is, moeten we weeral. Dit is echt een race tegen de tijd! Hoezo ontspanning?!
Dit tweede gedeelte gaat weer zeer voorspoedig, nog een regelmatigheidsetappe, bolletje – pijl, etc… navigator en chauffeur werken goed samen. Zo goed dat we ditmaal ruim voor tijd aankomen. Nu is het wachten op de uitslag.
Ondertussen heb ik mijn eerste indrukken opgedaan van dit soort ritten. Ik ben onder de indruk van de organisatie, al die vrijwilligers, stempelposten, bordjes langs de kant van de weg, controleposten en ook de tijdsdruk! Het kriebelt om dit ook eens echt mee te doen en misschien wel als navigator, want de uitdaging is aan hem/haar om de juiste/kortste weg te vinden. En dat is niet zo simpel als ik dacht.
Heb je ook zin om alsnog deel te nemen aan deze rally, inschrijven kan nog via http://www.lecitronpresse.nl
Oja, equipe Korevaar/Rogier eindigde verdiensteliijk op de tweede plaats, proficiat!
Tekst: demuywo
Foto: oldenhage
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Leuk verslag! Het ging inderdaad erg voorspoedig, tot we bij Buren nog wel op de goede manier het stadje uitreden, maar toen in het veld zo veel wegen tegenkwamen die niet op de kaart stonden dat we van de juiste route afweken. We hadden daar beter op de afstanden moeten letten. Het was in ieder geval leuk om te doen, zelfs met een zware griep. Degenen die wel bij de trainingsdag waren, maar wiens namen nog niet op de deelnemerslijst van de rally in mei staan, gaan dat nu vast snel in orde maken .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als autofanaaten zagen ik en een kameraad van mij een trainingsdag wel zitten!
Dus ook wij zijn zaterdag om half 8 per BX GTI richting Lienden vertrokken.
Na aankomst met koffie en taart hebben wij de instructies aangehoord.
Dit kon nog wel eens pittig worden, maar we gaan er gewoon tegenaan.
Tijdens de rit hebben wij nog een bijzondere route genomen waardoor wij samen met een
andere equipe opeens op een pont over het water gingen…
En bij de visgraat waren wij het spoor helemaal bijster.
Maar uiteindelijk toch weer de juiste route gevonden en pauze gehouden.
Na de pauze ging het wel vlekkeloos, maar helaas wel het een en ander aan bordjes gemist.
Zodoende was het een leerzame dag voor equipe 9.
Een ding is zeker, volgend jaar weer!
Groeten Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
CitroMarty schreef:
Helaas zag die C4 er na een half uurtje aan de voorkant er iets anders uit. Op de rotonde aangereden door iemand die niet wist dat ik al op de rotonde aan het rijden was. En gewoon erop komt en mijn bumper er helemaal af rijdt. Grrr.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CitroMarty schreef:En bij de visgraat waren wij het spoor helemaal bijster.
Maar uiteindelijk toch weer de juiste route gevonden en pauze gehouden..
Bij de visgraat is het écht héél belangrijk dat je hem voór je gaat rijden helemaal op de kaart intekent. Doe je dat niet dan ga je dus nat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik zag het al op facebook Wijnand. Echt balen zoiets.
De equipe van Lint/van Lint eindigde op de achtste plaats met het AX’je. Als ik als navi niet zo’n foute aanname had gedaan, waren we een stuk hoger geëindigd…
Maar goed, de trainingsdag is om van te leren en je weer scherp te krijgen voor het echte werk!
Een leuke en leerzame dag, en goed georganiseerd!
Leuk veslag trouwens, Wouter!