



Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Dus ik kan die gordels zo installeren? Is er geen keuring voor nodig oid?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ja hoor als ze maar blokkeren als je ze hard afrolt voor de APK en je veiligheid.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
F.SvM schreef:Hoezo moeilijk te vinden?
Waren ze bij een cx van 76 al standaard achterin?
Anders laat ik ze eruit.Mooi is wat anders
Bij mijn Prestige waren ze nog niet standaard, vandaar mijn vraag.
@Mark, dank.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
In mijn Prestige uit 1976 zitten ook geen gordels achterin.
Ik ga ze er nog wel in zetten, volgens mj verplicht wanneer je met kinderen acherin rijdt.
Is ook een harde eis geworden van de vrouw, anders gaat ze niet mee en blijven de kids ook thuis.
Tenslotte heb ik de CX voor plezierritjes gekocht.
Ik vindt die kappen van de rolgordels wel prominent aanwezig op de hoedenplank.
Heeft er iemand een elegantere oplossing voor bedacht? Ik denk dan aan montage van de gordels op de bodemplaat, en de gordel via een sleuf in de hoedenpkank naar buiten.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan moet je andere houders hebben dan die wie bij mij achter op de hoedenplank zitten.
Ben zelf ook aan het kijken,maar ik denk dat ik mij een setje gordels van de voorstoelen zet.
En deze dan tegen/aan het binnenscherm zet.
Met een stevig stuk plaatmateriaal erachter voor de stevigheid.
Bijvoorbeeld een hoek profiel aan de buitenkant.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als je het rolmechanisme aan de onderkant van de hoedenplank monteert, dan voldoet de lengte van de originele gordels waarschijnlijk wel. Je zou dan alleen de gaten in de hoedenplank tegen roest moeten beschermen en de gaten in de hoedenplankbekleding netjes omstikken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt ze niet op kop monteren,ze moeten onder een bepaalde hoek zitten ivm werking en blokkeren.
Daarom zijn gordels van de voorstoelen het makkelijkste je kunt ze verticaal monteren.
Of je moet de latere gordels uit een break pakken die zitten ook achter de achterbank
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Frank het komt echt héél nauw. Want niet alleen moeten die gordels van de voorkant perfect loodrecht op zitten, ze moeten ook onder de juiste hellingshoek gemonteerd worden. Daarom kun je links en rechts niet wisselen, de B-stijl helt altijd iets achterover en dat is R+L in spiegelbeeld.
Ik vraag me dus af of je dat achterin voor elkaar krijgt. Bovendien moet je dan toch ook een beugel maken bovenaan anders heb je nog altijd een een heupgordel.
Maar ik zeg niet dat het niet kan, alleen ik heb mijn twijfels gezien de gevoeligheid van dat rolmechanisme.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je hebt helemaal gelijk leontien,is inderdaad precisie werk.
Maar als je de gordel net zoals de orginele over de achterbank laat lopen is dat probleem al opgelost.
Je zult alleen een sleuf moeten maken in je hoedenplank en deze netjes afwerken ivm beschadiging gordel.
Maar ik zie voor mezelf weer een uitdaging.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja een uitdaging is het. Als het je lukt zou het heel gaaf zijn! Ben dus benieuwd. Maar eerst maar eens verder lassen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Heb het magazijn van de club gevraagd of ze nog een setje voor achter hebben liggen.
Daarna maar eens kijken hoe ik het ga monteren.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Afgelopen vrijdag viel de CX spontaan uit. Omdat de toerenteller 0RPM aangaf terwijl de motor nog toeren maakte tijdens het uitrollen in de versnelling verdacht ik de ontsteking. ANWB erbij, en jawel: Bobine stuk! Dit onderdeel had de wegenwachter natuurlijk niet bij zich.
Auto afgevoerd naar mijn garagist.
Nu blijkt niet alleen de bobine defect, maar ook de geïntegreerde module is opgeblazen.
De CX is vorig jaar omgebouwd naar een electromechanische ontsteking van een CX GTI (dacht uit ‘81) en de bobine met geintegreerde onstekingsmodule blijkt niet meer leverbaar. Wie weet welke andere onderdelen ik hiervoor kan gebruiken?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Zonet de benodigde informatie van la Leo gekregen…waarvoor dank!
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
heb je een nieuwe?
of ga je hem terug bouwen naar contact puntjes?
succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Ik heb de nummers voor de nieuwe onderdelen gekregen.
Morgen worden ze besteld. La Leo wees me op haar artikel in de LCER.
Bleek dat ik een ander type bobine heb. Leo had ook daar het nummer van. Fantastisch dat ze dat aan de telefoon allemaal kan uitleggen
Ik houd de ontsteking van de GTI
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.