15 van de 26
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Wimb’s XM: het einde.
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 februari 2013 01:29 AM
  [ # 211 ]
ZX1.4i schreef:

.....
Het word zo een beetje de minst probleemloze XM.

Ehhh, doordenkertje ??

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2013 08:05 AM
  [ # 212 ]

De uitdrukking ‘probleemloze XM’ is op zichzelf al een contradictio in terminis. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 20 februari 2013 10:54 PM
  [ # 213 ]

Hey, hey hey! Bij een TCT is het probleemloze allemaal nog best overzichtelijk IMHO.
En als deze auto’s ons niet zouden bezighouden, wat voor slechte dingen zouden we dan allemaal doen? *resting case*
Mooi dat je weer wat verder bent Wim. Hoe gaat het met je opleiding?
@ Sohail: Don’t worry. Er is altijd genoeg te doen aan een XM. Helemaal als je de onderhoudsstandaard van Wim aanhoudt. Wink

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2013 11:28 PM
  [ # 214 ]

Het kost me meer tijd dan me soms lief is. Wink

Citroën-das-pas-fën schreef:

En als deze auto’s ons niet zouden bezighouden, wat voor slechte dingen zouden we dan allemaal doen?

De zinnen zetten op een X350. gulp

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 21 februari 2013 11:49 PM
  [ # 215 ]

Ik bedoel maar.

 

 

 


;P

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 30 maart 2013 08:54 PM
  [ # 216 ]

Van de week heb ik een doos bestellingen opgehaald. Omdat de beunclub gisteren vol bezet was, de dingetjes gedaan die je in garage de la rue kunt doen:
De rubber pakking van de benzinepomp vervangen. De vorige had bekneld gezeten en sloot niet meer lekker af. Ook heb ik een nieuwe rubberen dop op het LHM-filter geplaatst. De oorspronkelijke was keihard geworden en zat er meer voor de sier op. Tijdens het vervangen zag ik dat een van de retourslangen lekte bij de aansluiting op het vat. gulp  Ook die slang is hard, dus ik zal ‘ns op zoek gaan naar een vervanger.

En vandaag heb ik een dagje bij de beunclub doorgebracht. Ten eerste heb ik 6, 10 en 11 van het schakelmechanisme vervangen:

Het schakelen gaat nu merkbaar strakker.
Verder heb ik ook nog de hoezen van de stuurstangen links en rechts vervangen (rechts is een rubberen dop) omdat beide beschadigd waren. Links krijg ik niet goed over de kraag, maar ik herinner me van de vorige keer dat dat het makkelijkste ging gewoon op straat.
En tot slot alle xenon meuk verwijderd. Ik rij nu weer met halogeen rond. Dim- en groot licht achter gele H4 glazen en dat is toch het mooiste gele licht.
En de verstralers zijn nu weer gewoon wit.
Al met al een vruchtbaar dagje.

Twee zaken moeten nog worden aangepakt:
De wiellagers voor moeten vervangen worden. Ik heb besloten om dat uit te besteden omdat de beunclub geen goede hydraulische pers heeft. smirk
En de opbrengstverdeler gaat steeds meer lekken aan de zijkanten. Ik heb een tijdje geleden al een nieuwe aangeboden gekregen dus het zou fijn zijn als ik die kan plaatsen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 30 maart 2013 11:31 PM
  [ # 217 ]

Mooi werk Wim! Maar je hebt dus afscheid genomen van je “Xenon Chinoise” ??  Smile

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 maart 2013 12:07 AM
  [ # 218 ]

Ja en ik weet eigenlijk niet goed waarom. Een tijdje geleden begaf de linker ballast het en ineens had ik er geen zin meer in. Dat komt waarschijnlijk omdat ik alles achter de voorbumper had weggewerkt; niet makkelijk bereikbaar dus. Vandaag bij de beunclub alles weggehaald. En zonder hartzeer want er zat behoorlijk wat roest her en der.

Ik heb trouwens sinds kort een ander raar probleem en dat is dat niet meer wordt gedetecteerd dat het linker portier open staat. De interieurverlichting gaat wel netjes aan als ik de deur open doe. Maar geen gepiep als ik de verlichting aan laat. En ook geen melding op het linker display. How odd. Rolling Eyes

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 maart 2013 04:40 PM
  [ # 219 ]

Hoi, waren die onderdelen voor je schakelsysteem nog leverbaar?
Of is dit nieuwe imitatie?
Gr Peter.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 maart 2013 05:13 PM
  [ # 220 ]

Gewoon nieuw via de dealer geleverd; alle 3 samen iets van 2 tientjes.
Dat kleine grut kost in de regel niet de hoofdprijs. Daarom vind ik persoonlijk dat geklooi met tweedehands spul niets: je gaat dan iets dat slecht is vervangen door iets dat hopelijk minder slecht is. Terwijl je voor iets meer geld het nieuw hebt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 maart 2013 07:03 PM
  [ # 221 ]

Dat ben ik met je eens, ik wil dit bij die van ons ook verbeteren.
De pook lubbert behoorlijk, was dat bij jouw ook het probleem?
Moet je dit vanonderuit doen, dus uitlaat eraf hitteschild weg e.d.?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 maart 2013 08:38 PM
  [ # 222 ]

Leuke uitdrukking ‘een lubberende pook’. Laughing  Maar inderdaad, dat had die van mij ook.
De constructie hangt aan 4 draadeinden; de moertjes draai je vanuit de middenconsole los. Je moet wel een geluidempend matje weghalen, dan zie je ze zitten. Onder de auto het voorste hitteschild weghalen en dan wijst het zich verder vanzelf. Bij mijn TCT moest ik wel de middendemper weghalen anders kreeg ik het bouwwerk er net niet tussenuit.
Ik had me voorgenomen om wat foto’s te maken, maar het wijst zich zo dat ik dat maar niet gedaan heb.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 01 april 2013 02:42 AM
  [ # 223 ]

Hoi Wim,

Ik heb ook een “lubberpoot” Laughing , maar wijtte dat altijd aan mijn schakelstangetjes.
Maar nu ik dit zo lees denk ik ook maar eens een poging te gaan wagen .
Is dat makkelijk te checken waar dat “lubberen” aan ligt of gewoon maar meteen vervangen?

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 01 april 2013 09:41 AM
  [ # 224 ]


Dat lubberen kan liggen aan:
- de schakelstangetjes (maar dat merk je heel snel want dan schieten ze los),
- het heveltje op het stuurhuis (6),
- de speling van de rubberen kogel van 6 in de schakelstang,
- of dus het gedeelte van de pook.
Ik ben met alle 4 bezig geweest. Vaak met goede delen van slopers omdat het meeste van de schakelinrichting NFP is (What’s new? Rolling Eyes ) Elke keer werd het schakelen iets strakker.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 01 april 2013 01:07 PM
  [ # 225 ]

Daarnet de linker stuurhoes over het stuurhuis geschoven. Het gaat inderdaad het makkelijkste op straat: hydrauliekvat weg en je komt er heel makkelijk bij. De klus heeft zeker wel een minuut of 10 geduurd. Laughing

Komende zaterdag scoor ik 2 fusees. Dat is een stuk makkelijker dan wiellager vervangen en dan kan dat binnenkort ook van het to do lijstje geschrapt worden.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
15 van de 26
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook