Xsara VTR 1.6i - Kan niet meer schakelen na tijdje rijden
stevenvansoest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Gepost: 01 april 2013 03:10 PM

Beste forum-member,

Een aantal weken geleden heb ik bij een autobedrijf een Xsara VTR 1.6i gekocht met 102.000 km op
de teller. Deze heeft sinds twee weken een vreemd probleem. Als ik een tijdje rij en de motor op
temperatuur is, krijg ik de auto niet meer inm de eerste, tweede en derde versnelling. Zelf na
herhaaldelijk de koppeling in trappen, komt er geen beweging in. Probeer ik het toch, hoor ik een snerpend
geluid.

Bij een koude ochtend motor, werkt ie wel prima.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en is dit iets wat zomaar op kan duiken of is dit een verborgen
gebrek geweest? Ik heb de auto pas een paar weken namelijk…

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen, er is niet echt mee te rijden namelijk…

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 april 2013 04:06 PM
  [ # 1 ]

waarschijnlijk ontkopelt ie niet meer als ie warm is????? raar maar je zegt het, of de kopeling is versleten, maa dan is het altijd, dus ook als ie koud is, of het vloeistof niveau van je kopeling staat zo laag, dat ie na een paar keer indrukken droog staat, even checken dus, waarschijnlijk heb je niet zoveel afeniteit met auto,s, maar voordat je de versnelingsbak echt sloopt, kan je mmet uit gezette moter wel de versnelingen erin leggen, als ie in bv 2e staat geef de auto even een duwtje, als ie in de versneling staat, gaat het zwaar en draait de moter mee,(als je hard genoeg duwt)zo kan je dus alle versnelingen even checken, dus als dat werkt, wat waarschijnlijk zo is, dan licht het aan de kopeling, of in de aansturing van de kopeling, bv lekke kopelings cilinder. dus bel je garage waar je hem hebt gekocht, en kom met hem tot een overeenkomst, het licht eraan met welke garantie je hem hebt gekocht. dus blaf hun niet af, blijf kalm, dan heb je het meeste resultaat.

Profiel  

stevenvansoest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Gepost: 24 mei 2013 01:33 PM
  [ # 2 ]

Het probleem is inmiddels al een tijdje opgelost. De koppeling was inderdaad versleten en aan
vervanging toe. De auto rijdt weer heerlijk!

Dank voor de tip.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook