



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Links voor toevallig?
Dit is rechtsvoor iets makkelijker
Links voor
Hier kun je de klem duidelijk zien.misschien kun je er met een dop en een verlengstukje bij.
En anders zul je alles dus even moeten draaien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik zag inderdaad dat er een soort schroefkop moet opzitten, inderdaad richting blok
En langs binnen kun je er NIET langs, heb ik ook al zitten zoeken
Dus als ik je goed begrijp, stalen leiding onder de veerbol lossen, zuiger en bol ed iets omhoogtillen en dan de hele boel draaien, klem demonteren, nieuwe lekzak met klem erop, TERUG draaien, leiding weer vast, mja, kan wel lukken.
Is het niet mogelijk om het hele boeltje er gewoon uit te tillen? of kan die klem niet passeren, even bekijken na het ‘diner de boterham’
Bedankt!






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Inderdaad, linksvoor






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nu ik je foto’s zie wordt het me helemaal duidelijk, ik zal dus de boel moeten draaien. De schroefkop zit richting blok, het enieg wat ik zie van die klem is de achterkant… nog eens bedankt voor de heldere foto’s!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
LET OP
deze klem kan nog onder je veerbol zitten,even loshalen dus
De pootjes aan de linkerkant even van het nokje afhalen.(uit het spietje halen)
Bij monteren let even op het puntje bij de lekzak dat die goed zit.
Voorbeeld vraagbaak staat erbij
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Natuurlijk moest er weer iets ... de schroef van de klem zat zodanig verroest dat draaien geen optie meer was (ik heb er zelfs gewoon de kop afgedraaid), dus dan maar zaag etc… nu, alles is los, als ik het goed zie moet er geen spanbandje aan de onderkant van de lekzak (er zat er ook geen op bij mij)? Waar kan ik nu nog aan zo’n klem komen? Is het nog de moeite naar de dealer te stappen, of is dat weer zo’n typisch CX ding, die klem? Anders moet ik even via Raamsdonkveer of Germany
Wat zat er trouwens een gore troep onderin de lekzak waar de zuigerstang in zit… mooi uitgekuist en wat verse LHM in het kopje gegoten
oja, stuurhuishoes links is ook gescheurd trouwens, kon ik nu even goed bij… :s




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De lekzak zit alleen boven met een klem vast.
Eigenlijk is de functie van de lekzak tweeledig, afvoer van de eventuele lekkage van de zuiger in de veercilinder, daarvoor is de bovenste slangaansluiting, en als harmonicahoes bescherming van de zuigerstang e.d., de onderste slangaansluiting met het korte slangetje zorgt voor de be- en ontluchting van de hoes.
Let op de viltring die er boven in hoort.
Het kogelgewricht van de zuigerstang kan je het beste met vet insmeren en niet met LHM.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ah, ok, dan gaan we die LHM er uit gieten en wat smeervet erin steken. Dat zal dan ook die roodbruine troep geweest zijn, oud vet.
Nu nog die klemring… (viltring zit inderdaad mooi proper bovenaan de zuiger)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Klem ring is typisch cx.
CX Basis heeft ze ook.
Maar als je alleen het boutje hebt vernield
Kun je misschien een ander boutje erin zetten
Ze worden ook gebruikt voor afvoerslangen van vaatwassers en wasmachines klem is te klein maar het boutje en de plaatjes kun je wel gebruiken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hier heb je ze in alle maten.
http://www.iq-parts-shop.nl/index.php/cPath/36_636_685
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zijn ze toch niet helemaal volgens mij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Werking is hetzelfde, dus gewoon bruikbaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik probeer morgen wel eens bij de autozaak, en als dat niets is bestel ik ze wel ‘ergens’ zeker… en wachten we nog maar wat…




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René Jongejan schreef:Hier heb je ze in alle maten.
http://www.iq-parts-shop.nl/index.php/cPath/36_636_685
Zien er inderdaad iets anders uit,
Maar wel een tien keer zo goedkoop dan cx basis.
en zijn inderdaad wel bruikbaar,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
En neem ik dan de 56-64mm ? De lekzak is overmeten 65mm, en dan nog toespannen naar 56mm?