20 van de 21
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 Volgende > 
   
Vraag Prestige ‘76: pulsgever defect
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 30 maart 2013 12:40 PM
  [ # 286 ]

Dus ik kan die gordels zo installeren? Is er geen keuring voor nodig oid?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 maart 2013 01:02 PM
  [ # 287 ]

Ja hoor als ze maar blokkeren als je ze hard afrolt voor de APK en je veiligheid.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 30 maart 2013 01:14 PM
  [ # 288 ]
F.SvM schreef:

Hoezo moeilijk te vinden?
Waren ze bij een cx van 76 al standaard achterin?
Anders laat ik ze eruit.

Mooi is wat anders

Bij mijn Prestige waren ze nog niet standaard, vandaar mijn vraag.

@Mark, dank.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 31 maart 2013 06:44 PM
  [ # 289 ]

In mijn Prestige uit 1976 zitten ook geen gordels achterin.
Ik ga ze er nog wel in zetten, volgens mj verplicht wanneer je met kinderen acherin rijdt.
Is ook een harde eis geworden van de vrouw, anders gaat ze niet mee en blijven de kids ook thuis.
Tenslotte heb ik de CX voor plezierritjes gekocht.

Ik vindt die kappen van de rolgordels wel prominent aanwezig op de hoedenplank.
Heeft er iemand een elegantere oplossing voor bedacht? Ik denk dan aan montage van de gordels op de bodemplaat, en de gordel via een sleuf in de hoedenpkank naar buiten.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 maart 2013 07:06 PM
  [ # 290 ]

Dan moet je andere houders hebben dan die wie bij mij achter op de hoedenplank zitten.
Ben zelf ook aan het kijken,maar ik denk dat ik mij een setje gordels van de voorstoelen zet.
En deze dan tegen/aan het binnenscherm zet.
Met een stevig stuk plaatmateriaal erachter voor de stevigheid.
Bijvoorbeeld een hoek profiel aan de buitenkant.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 31 maart 2013 07:33 PM
  [ # 291 ]

Als je het rolmechanisme aan de onderkant van de hoedenplank monteert, dan voldoet de lengte van de originele gordels waarschijnlijk wel. Je zou dan alleen de gaten in de hoedenplank tegen roest moeten beschermen en de gaten in de hoedenplankbekleding netjes omstikken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 maart 2013 08:06 PM
  [ # 292 ]

Je kunt ze niet op kop monteren,ze moeten onder een bepaalde hoek zitten ivm werking en blokkeren.
Daarom zijn gordels van de voorstoelen het makkelijkste je kunt ze verticaal monteren.
Of je moet de latere gordels uit een break pakken die zitten ook achter de achterbank

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 31 maart 2013 08:53 PM
  [ # 293 ]

Frank het komt echt héél nauw. Want niet alleen moeten die gordels van de voorkant perfect loodrecht op zitten, ze moeten ook onder de juiste hellingshoek gemonteerd worden. Daarom kun je links en rechts niet wisselen, de B-stijl helt altijd iets achterover en dat is R+L in spiegelbeeld.

Ik vraag me dus af of je dat achterin voor elkaar krijgt. Bovendien moet je dan toch ook een beugel maken bovenaan anders heb je nog altijd een een heupgordel. Wink

Maar ik zeg niet dat het niet kan, alleen ik heb mijn twijfels gezien de gevoeligheid van dat rolmechanisme.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 maart 2013 09:16 PM
  [ # 294 ]

Je hebt helemaal gelijk leontien,is inderdaad precisie werk.
Maar als je de gordel net zoals de orginele over de achterbank laat lopen is dat probleem al opgelost.
Je zult alleen een sleuf moeten maken in je hoedenplank en deze netjes afwerken ivm beschadiging gordel.
Maar ik zie voor mezelf weer een uitdaging.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2013 12:45 AM
  [ # 295 ]

Ja een uitdaging is het. Als het je lukt zou het heel gaaf zijn! Ben dus benieuwd. Maar eerst maar eens verder lassen! Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 01 april 2013 11:11 PM
  [ # 296 ]

Heb het magazijn van de club gevraagd of ze nog een setje voor achter hebben liggen.
Daarna maar eens kijken hoe ik het ga monteren.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 23 juli 2013 03:11 PM
  [ # 297 ]

Afgelopen vrijdag viel de CX spontaan uit. Omdat de toerenteller 0RPM aangaf terwijl de motor nog toeren maakte tijdens het uitrollen in de versnelling verdacht ik de ontsteking. ANWB erbij, en jawel: Bobine stuk! Dit onderdeel had de wegenwachter natuurlijk niet bij zich.
Auto afgevoerd naar mijn garagist.

Nu blijkt niet alleen de bobine defect, maar ook de geïntegreerde module is opgeblazen.
De CX is vorig jaar omgebouwd naar een electromechanische ontsteking van een CX GTI (dacht uit ‘81) en de bobine met geintegreerde onstekingsmodule blijkt niet meer leverbaar. Wie weet welke andere onderdelen ik hiervoor kan gebruiken?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 23 juli 2013 06:06 PM
  [ # 298 ]

Zonet de benodigde informatie van la Leo gekregen…waarvoor dank!  very good

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juli 2013 06:48 PM
  [ # 299 ]

heb je een nieuwe?
of ga je hem terug bouwen naar contact puntjes?

succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 23 juli 2013 09:56 PM
  [ # 300 ]

Ik heb de nummers voor de nieuwe onderdelen gekregen.
Morgen worden ze besteld. La Leo wees me op haar artikel in de LCER.
Bleek dat ik een ander type bobine heb. Leo had ook daar het nummer van. Fantastisch dat ze dat aan de telefoon allemaal kan uitleggen halelujah
Ik houd de ontsteking van de GTI Smile

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
 
20 van de 21
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook