Van een Alfa Romeo 156 JTD heb ik nu het schakel systeem, het lijkt er op dat deze er zo in past zonder grote aanpassingen. Ik had zelf een systeem gemaakt, maar daar zitten nog wat kinderziektes in.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Hier een foto van het nieuwe subframe met tijdelijke profielen om de boel recht te houden, deze week plaats ik meer foto’s. Ik gebruik een 70x70x3mm koker voor het midden stuk, de hoogteregelaar gaat ongeveer 3cm naar achteren.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit!
Zaterdag ga ik het subframe onder de BX schroeven en testen of de stuurinrichting en de stabilisatiestang passen, zit nog wel een paar dagen werk aan.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Wat een project!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Zijn er nog vooruitgangen in dit mooie project?
Wat ik wil weten hoeveel is het gewicht van het V6 blok ten opzichte van de oude motor?
Ik kan me voorstellen dat je zoveel extra gewicht voorin legt dat je bochten gedrag f…K..D is?
Heb je al berekent wat je uiteindelijke gewichts verdeling zal zijn? ik vermoed dat die mijlenver van de 50-50 zit.
Ik weet dat de xantia V6 al ietsje neuszwaar is maar dat word opgevangen door een stijvere carosserie de Bx carroserie is net zo stijf als een warme stroopwafel (aanpassingen?)
PS gewoon een 4WD eronder van een BX GTI 4WD?? kun je dat vermogen ook nog op de weg zetten
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De tussenbak van de BX 4x4 is volgens mij al vrij zwak van zichzelf.
Ik denk dat dit ding tegen het geweld en koppel van een V6 op kan
Daarbij heb ik ook nog mijn twijfels of dat wel onder de kap past en of de tussenbak wel op de bak van de V6 past
dat zo kunnen idd ik ken de 4x4 niet zo zijn erg zeldzaam
Maar het blijft gewoon moeilijk zo,n vermogen op de weg te zetten en ook nog de bocht door te komen zonder de eerste boom te beklimmen
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
4x4 is best aan te passen dat het het vermogen aankan maar een BE bakkie achter de V6 gaat niet zoeven lukken…
En dan nog, het blijft ondersturen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Eindelijk heb ik weer wat nieuws.
Twee wazige foto’s van het nieuwe schakel systeem, werkt echt geweldig! (komt van een Alfa 156 JTD)
Morgen of zondag wat nieuwe foto’s van het subframe en wat andere zaken.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Even een flinke update.
Omdat het stuk koker wat hoger zit dan het oude frame, kan ik de 2 vul ringen die er origineel onder zitten niet gebruiken.
Een probleem is dat een afdek plaatje aan de onderkant van de stuurinrichting dan ietsje uitsteekt, met de vijl 4 mm weg gevijld en het past.
24mm is de stabstang naar achteren verschoven, dan kom de hoogteregelaar ophanging in de verdrukking, las er nog een verstevigings rib op.
Past perfect!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gaaf project!!
En hoe staat het er nu voor?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Leeft dit project nog?
hallo?
echo… echo…
Het leeft zeker nog!
Ik kom rond Augustus voorgoed weer naar NL/Europa, dan zal ik er weer vol op mee aan de slag gaan!!
De planning is dat ik hem in de zomer van 2014 klaar wil hebben, inclusief spuitwerk etc.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voorgoed? Uitgekeken in het mooie oosten?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!