8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
In aanbouw! BX break V6 24v (ES9J4)
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 21 augustus 2011 08:06 PM
  [ # 106 ]

Van een Alfa Romeo 156 JTD heb ik nu het schakel systeem, het lijkt er op dat deze er zo in past zonder grote aanpassingen. Ik had zelf een systeem gemaakt, maar daar zitten nog wat kinderziektes in.



XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 23 augustus 2011 02:02 AM
  [ # 107 ]

Hier een foto van het nieuwe subframe met tijdelijke profielen om de boel recht te houden, deze week plaats ik meer foto’s. Ik gebruik een 70x70x3mm koker voor het midden stuk, de hoogteregelaar gaat ongeveer 3cm naar achteren.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 23 augustus 2011 10:02 AM
  [ # 108 ]

Ziet er goed uit!

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2011 02:25 AM
  [ # 109 ]

Zaterdag ga ik het subframe onder de BX schroeven en testen of de stuurinrichting en de stabilisatiestang passen, zit nog wel een paar dagen werk aan.


XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 26 augustus 2011 03:18 PM
  [ # 110 ]

Wat een project!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 26 september 2011 09:52 AM
  [ # 111 ]

Zijn er nog vooruitgangen in dit mooie project?
Wat ik wil weten hoeveel is het gewicht van het V6 blok ten opzichte van de oude motor?
Ik kan me voorstellen dat je zoveel extra gewicht voorin legt dat je bochten gedrag f…K..D is?
Heb je al berekent wat je uiteindelijke gewichts verdeling zal zijn? ik vermoed dat die mijlenver van de 50-50 zit.
Ik weet dat de xantia V6 al ietsje neuszwaar is maar dat word opgevangen door een stijvere carosserie de Bx carroserie is net zo stijf als een warme stroopwafel (aanpassingen?)

PS gewoon een 4WD eronder van een BX GTI 4WD?? kun je dat vermogen ook nog op de weg zetten Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2011 07:31 PM
  [ # 112 ]

De tussenbak van de BX 4x4 is volgens mij al vrij zwak van zichzelf.

Ik denk dat dit ding tegen het geweld en koppel van een V6 op kan Rolling Eyes

Daarbij heb ik ook nog mijn twijfels of dat wel onder de kap past en of de tussenbak wel op de bak van de V6 past Wink

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 26 september 2011 09:24 PM
  [ # 113 ]

dat zo kunnen idd ik ken de 4x4 niet zo zijn erg zeldzaam
Maar het blijft gewoon moeilijk zo,n vermogen op de weg te zetten en ook nog de bocht door te komen zonder de eerste boom te beklimmen

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2011 10:03 PM
  [ # 114 ]

4x4 is best aan te passen dat het het vermogen aankan maar een BE bakkie achter de V6 gaat niet zoeven lukken…

En dan nog, het blijft ondersturen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2011 08:00 PM
  [ # 115 ]

Eindelijk heb ik weer wat nieuws.
Twee wazige foto’s van het nieuwe schakel systeem, werkt echt geweldig! (komt van een Alfa 156 JTD)
Morgen of zondag wat nieuwe foto’s van het subframe en wat andere zaken.


XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 13 december 2011 03:57 PM
  [ # 116 ]

Even een flinke update.



Omdat het stuk koker wat hoger zit dan het oude frame, kan ik de 2 vul ringen die er origineel onder zitten niet gebruiken.
Een probleem is dat een afdek plaatje aan de onderkant van de stuurinrichting dan ietsje uitsteekt, met de vijl 4 mm weg gevijld en het past.

24mm is de stabstang naar achteren verschoven, dan kom de hoogteregelaar ophanging in de verdrukking, las er nog een verstevigings rib op.

Past perfect!

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 24 november 2012 10:49 PM
  [ # 117 ]

Gaaf project!!

En hoe staat het er nu voor?

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 09 maart 2013 10:58 PM
  [ # 118 ]

Leeft dit project nog?


hallo?
echo… echo…

doei

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 02 april 2013 01:21 PM
  [ # 119 ]

Het leeft zeker nog! gooi
Ik kom rond Augustus voorgoed weer naar NL/Europa, dan zal ik er weer vol op mee aan de slag gaan!!
De planning is dat ik hem in de zomer van 2014 klaar wil hebben, inclusief spuitwerk etc.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 april 2013 02:01 PM
  [ # 120 ]

voorgoed? Uitgekeken in het mooie oosten?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook