Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
GS Club Break 1220; kleur Visuvius bruin
Wie kent ‘m nog. De foto is 5 jaar oud (Schermer). Door tijdgebrek een tijdje op stal gestaan, maar nu de schorsing opgeheven is, gaan we er weer mee rijden.
De brandstof is LPG. Wie kan iets vertellen over het brandstofgebruik in de praktijk. Ik heb dat zelf een tijd bijgehouden en kwam uit op ongeveer 1:7,8 LPG. Een deel van de km’s hing de caravan er achter.
Het boekje uit 1979 geeft aan 1:10,8 benzine of 9,2 l/100km.
9,2 x 1,15(LPG) x 1,10 (caravan)= 11,6 l/100km of 1:8,6
Wie kan verbruikscijfers leveren ter vergelijking.
Ik houdt zelf mijn verbruik bij op spritmonitor.de, maar helaas de enige GS Club daar.
Grijze GHYS
Mooi!
LPG; prima! lijkt me een zeer net verbruik met een caravan er achter.
Maar waarom wil je je verbruik zo strak bijhouden/ weten?
Ik neem niet aan dat je zo’n auto rijdt om zuinig te doen, wat is je motivatie?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ha, de LPGS van -destijds- Remco.
Ik heb er eens mee gereden naar de Citromobile, en toen kwam ik erachter dat hij het meest zuinig reed bij zo 90-100.
Ik weet natuurlijk niet waar je precies gereden hebt, maar in een beetje heuvelachtig landschap en met een caravan neemt het verbruik significant toe. Zeker met een 1220 motortje.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Bedankt voor jullie reacties. Deze GS is idd ooit van Remco geweest.
Motivatie? Ik wil gewoon veel weten. Bovendien is spritmonitor een leuke site waarop ik al jaren verbruik van m’n auto’s bijhoud en vergelijk. Van de Gs head ik als enige auto geen vergelijk. Belangrijk? Niet echt, zeker niet tot op de komma.
Grijze GHYS
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Leuke Brek, fijn kleurtje. Die verdient het om gezien te worden.
Het verbruik van een GS(A) is trouwens behoorlijk afhankelijk van de seizoenen. Mijn X1 (1299 met korte vijfbak) heeft de afgelopen wintermaanden gemiddeld 1:10 gereden op benzine. Nu het wat warmer wordt loopt dat al op richting 1:11 en ik verwacht in de zomermaanden rond de 1:12 te kunnen halen. Deze cijfers zijn zeer vergelijkbaar met die van de Draak (1129 met vierbak). Die haalde bij warm weer rustig 1:12/13
Break of sedan maakt niet veel uit. De Brek is m’n zuinigste GSA tot nu toe, daar heb ik vorige zomer zelfs een 1:15 mee gehaald. Brek rijdt echter niet in de winter, dus die vergelijking kan ik niet maken.
Kortom: 1:7,8 op LPG en mét caravanritjes lijkt me heel netjes voor een GS break.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Bedankt voor reactie. Krijg er steeds meer zin om bekeken te worden. Op dit moment te zien in Waalwijk e.o. Gisteren al heel wat ‘nakijkers’ tegengekomen. Deze maand staan er in de weekeinden ritten gepland naar Zuid Holland, Utrecht en Groningen. En misschien nog een richting Zuid Limburg en Eifel.
Grijze GHYS
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
O dan ga ik eens goed op letten als ik weer in Waalwijk kom! Ernstig fraaie break
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en