Hi,
We hebben een 2003 Xsara Picasso. Sinds een aantal weken werkt de cruise control niet meer. Ik heb een manual van Haynes met de (dacht ik) totale bedradings diagram. Maar daar staat de cruise control niet op. ik heb geprobeerd de pedalen te bewegen om te zien of daarmee de cruise control weer ging werken, maar dat hielp niet.
Ook zijn er geen defecte zekeringen.
Heeft iemand een idee?
—Paul
Totaal aantal Berichten: 7816
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoofdverdachten zijn de koppelingspedaal- of rempedaalsensor..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Koppelingspedaal sensor: Waar zit die precies?
De rem pedaal sensor: Is dat gemeenschappelijk met de sensor die ook de remlichten bedient?
—Paul
Totaal aantal Berichten: 7816
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rempedaalsensor zou goed dezelfde kunnen zijn ja. Koppelingspedaalsensor zit op eenzelfde positie in het pedaal. Als deze niet meer werkt denkt de CC dat het pedaal ingetrapt is en dan zal hij niet meer functioneren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Found it. Er zit een micro switch op het koppelingspedaal. Deze loopt over een nylon schijfje. De micro switch was los geschoten. Weer vast gemaakt. Als het euvel terug komt maar een m3 boutje gebruiken om de switch echt vast te zetten.
—Paul