13 van de 31
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 maart 2013 08:20 AM
  [ # 181 ]

Dit is een 2cv/dyane/mehari spiegel uit de jaren 60. Leuk, maar heb je niks aan voor je Ami.
De Ami spiegels zijn ietsje breder (en in het geval van de originele bovenspiegel-alleen break-ook een stuk minder hoog)

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 26 maart 2013 12:24 PM
  [ # 182 ]

Deze komt uit een Ami van 1962.

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 26 maart 2013 02:37 PM
  [ # 183 ]

Ik heb nog wat gevonden, helaas bij 1 het glas stuk, kun je hier wat van gebruiken?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 30 maart 2013 08:46 PM
  [ # 184 ]

Ik heb geprobeerd de spiegel los te aken en op de oude poot te zetten. Is niet gelukt omdat de moer vastgeroest zat en je geen sleutel erop kan zetten. De moer zit verzonken in het kunststof van het spiegelhuis. Op het oog lijkt de diameter van de kop van de spiegel ook niet gelijk dus maar niet verder gerommeld. De se nieuwe elektronische spanningsregelaar zie er wel op, binnenkort even proberen of hij ook werkt. Maar het leukste is wel dat de nieuwe bekleding op de voorbank zit. Ik heb ervoor gekozen de oude mat van de zitting te hergebruiken. Volgens een kennis met een autobedrijf worden ze niet meer van deze kwaliteit gemaakt en zijn veel beter dan nieuw schuimrubber en lijken op de schuimrubber dat in de DS wordt gebruikt. Ik heb er wel een nieuwe dunne nieuwe mat over gelijmd. De rugleuning heb ik wel compleet nieuw opgebouwd, was origineel ook al van gewoon dun schuimrubber gemaakt. En het zit ook nog heel aangenaam, toch een kleine DS. Het einde komt in zicht. Heeft iemand trouwens ervaring met het vervangen van de vloermat van een Ami Ik vind geen mat die goed lijkt op het origineel totdat ik deze vond bij Merford. En deze mat is ook gelijk nog geluiddempend. Lijkt het wat?

http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/toepassingen1-1/voertuigen/rijgeluid/isomatr-vm.html

Afbeelding Bijlagen
IMG_2620.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 maart 2013 10:51 PM
  [ # 185 ]

Keurig die bank.

Vloermat niet gaan plakken hoor. Vloer AMI wordt zo nu en dan vochtig en dan is het fijn als je de mat er uit kan halen om te drogen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 02 april 2013 09:59 PM
  [ # 186 ]

De achterbank is ook bijna bekleed. Ik heb ervoor gekozen het bestaande schuimrubber te laten zitten. Is nog in goede staat. De bekleding zelf is wat moeilijker te spannen. Verder ook nog een lijstje gemaakt om aanstaande zaterdag bij het clubmagazijn te gaan halen. Het zouden de laatste loodjes moeten zijn. De mat van Merford heeft een gesloten cel structuur, dus vocht zou niet opgenomen moeten worden maar vastlijmen doe ik inderdaad niet. Het vocht kan er inderdaad ook onder. Heeft iemand ervaring met het zelf Dinitrollen van een ami met bussen product en een compressor?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 april 2013 11:17 PM
  [ # 187 ]

Ik ben tegenwoordig erg enthousiast over Sanders Fett. wel wat genklungel, maar is goed te doen en is uit test duidelijk beter dan dinitrol of andere producten

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 03 april 2013 10:06 AM
  [ # 188 ]

Mike Sanders Fett is inderdaad momenteel het beste anti-roest middel.
Een kennis van me heeft het toegepast in zijn totaal gerestaureerde Panda 4x4 uit 1984, en gezien het feit die nog al kunnen roesten en zeker bij de torsiekrachten in het veld scheurtjes kunnen ontstaan in lasnaden (werking), is het heel bijzonder spul. Als het namelijk warm wordt sijpelt het tussen die opengesprongen naadjes.
Als ik nog eens een auto restaureer ga ik het ook toepassen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 april 2013 10:49 AM
  [ # 189 ]

De laatste keer heb ik mijn DS portieren toen ze gerestaureerd waren en los lagen er mee behandeld:
Je smeert het er dik in en warmt het daarna nog tot vloeibaar op met een feun, dan kan je het echt geweldig in allen hoeken en naden laten lopen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 03 april 2013 08:46 PM
  [ # 190 ]

Ik was eigenlijk niet van plan Mike Sanders vet te gebruiken, het lijkt me nogal een smeerboel geven en wat ik op een aantal plaatsen zie is dat je eerst met owatrol oid met voorbehandelen.  Zelf zat ik te denken aan Dinitrol want ik heb bij mijn DS al 12 jaar goede ervaringen met Dinitrol. Eerst overal een laag Dinitrol ML. Daarna Dinitrol 1000 voor de inwendige delen en Dinitrol metallic voor de onderzijde. Daarom dus de vraag hoe je in holle ruimtes kan komen.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 april 2013 08:55 PM
  [ # 191 ]

Dat kan met een speciale lans via bestaande openingen of als die er niet zijn een gaatje boren.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 12 april 2013 04:33 PM
  [ # 192 ]

Vorige week onderdelen gehaald bij het Ami magazijn. Deurvangers, een choke- en een (trek)startkabel en een slang van het luchtfilter naar de carburateur. Bij het monteren vandaag bleek de chokekabel te kort dus daarvoor moet een nieuwe komen. Verder krijg ik het rubber tussen de carburateur en het luchtfilter niet geplaatst. Het lijkt wel te klein, zie foto. Zijn er meerdere soorten rubber slangen, is deze misschien voor een enkeltrapscarburateur in een Ami 8?
Voor het luchtfilterhuis had ik zaterdag ook een steun gekocht. Er zit nog wel een derde steun richting het ventilatorhuis maar die haalt het net niet. Komt dat misschien omdat ik een eendhuis heb en geen Amihuis en dus zelf iets moet fabrieken. De aansluiting tussen de olievuldop (carterontluchting) en het luchtfilter, zie foto, zit ook onder een wat vreemde hoek, ook een gevolg van de ombouw of hoort dat zo?Het goede nieuws is er ook. Het interieur zit erin, de spanningsregelaar werkt en de wagen start na een paar weken binnen 10 seconden.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2623.jpgIMG_2622.jpgIMG_2621.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
andrea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-04-2013

Gepost: 12 april 2013 06:14 PM
  [ # 193 ]

weet iemand hoe de buitenspiegels dicht gaan van de citroen c4 aircross?
alvast bedankt

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 14 april 2013 08:40 PM
  [ # 194 ]

@ Andrea, volgens mij niet via het A-type forum, staat het niet in het boekje?

@ Pieter, ik heb een Ami 8 met de carterontluchting omhoog zie foto.

In de rode cirkel zie je de twee rubbers.


Voor de rest weet ik niet hoe je dit moet aanpassen.

Groeten, Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 14 april 2013 11:00 PM
  [ # 195 ]

Maurice,
Het ziet er bij jou net even beter uit.Het zal bij mij wel aan het ombouwen naar een niet-originele motor liggen. Ik heb van een oud deurschanier een extra steun voor het luchtfilter gemaakt dus die staat nu ook stevig. gewoon verder gaan.

Profiel  
 
 
13 van de 31
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook