40 van de 43
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »

Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17394

- CX 2400 Super
Gepost: 03 april 2013 07:12 PM
  [ # 586 ]

La Femme Fatale tijdens de Citroën CX Tour de Luxembourg in 2012, foto: Cire

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17394

- CX 2400 Super
Gepost: 03 april 2013 07:14 PM
  [ # 587 ]

van de voorpagina

In Memoriam: Harry Gresel

In de avond van 1 april is een bijzondere forummer van ons heengegaan: Harry Gresel, hier schrijvend onder de forumnaam harry45. Sinds 2009 deed hij verslag van zijn Citroën-avonturen, nam graag raad van anderen aan en gaf even graag adviezen door. Hij was een enthousiast deelnemer aan kortere of langere tochten. Harry, we hadden heel graag nog veel zulke tochten met je willen maken, we missen je.

In de avond van 1 april 2013 is Harry Gresel op 67-jarige leeftijd overleden. In het topic over zijn oogappel, zijn CX 25 GTi Turbo2 VEMS “La Femme Fatale” had Harry zelf op 15 december 2012 aangegeven wat er mis was: “Met de Femme gaat het goed. Alleen met Harry, ik dus, wat minder. Er is enige tijd geleden alvleesklierkanker bij mij geconstateerd. Inmiddels heb ik een mislukte operatie ondergaan (er waren uitzaaiingen) en ik ben momenteel herstellende van deze ingreep. Helaas weet ik niet hoe lang ik nog heb om van mijn prachtige Femme te genieten. Ik heb besloten om deze winter met haar door te rijden, zij kan er tegen.”

In hetzelfde bericht sprak Harry een wens uit: “Hopelijk ben ik nog in staat de volgende Tour de Luxembourg te rijden, dat zou fijn zijn.” Dit vooruitzien, het plannen maken, het optimisme kenmerkte Harry. Lang hoopte hij met behandelingen het ziekteproces te kunnen vertragen, nog tijd te hebben tot in het voorjaar voor een nieuwe tocht. Helaas was de ziekte onverbiddelijk. Toen een groep forummers op 3 maart dichtbij Harry’s woonplaats een proloog van de Tour de la Femme Fatale organiseerde, omdat de meerdaagse rit eind maart nu te ver weg leek, leefde Harry op. De dag ervoor werd de auto uit de garage gehaald en een proefrit gemaakt. Gelukkig hebben we Harry op 3 maart nog bij het vertrekpunt van de proloog mogen zien en spreken, ook al vemoeide hem dat zeer. Bij die gelegenheid vertelde hij dat voor La Femme Fatale al gezorgd was; zij was overgeschreven op naam van zijn zwager, “een echte liefhebber”. Daarover was Harry zichtbaar opgelucht.

In het topic over La Femme Fatale had Harry eerder uitgebreid verslag gedaan van de restauratie en daarna van het rijplezier dat hij beleefde aan deze wagen. Harry deelde zijn ervaringen graag, zonder erkenningsdrang, gewoon uit plezier om anderen te kunnen helpen. Dat blijkt ook uit zijn bijdragen in de restauratie- of reparatieverslagen van anderen. In zijn eigen topic nam Harry even gemakkelijk raad van anderen aan. Dat Harry een bijzondere forummer was, bleek al uit zijn allereerste bijdrage getiteld “even voorstellen” in 2009. “Mijn naam is Harry Gresel, ik ben 63 jaar, citrofiel in hart en nieren, samen met mijn vrouw”, zo luidt de eerste zin. Zijn vrouw Yvonne is Harry’s co-piloot geweest, in La Femme Fatale en in de XM D12 die ze 19 jaar lang hebben kunnen rijden.

Harry wordt op zaterdag 6 april 2013 gecremeerd. Op wens van Harry en de familie gebeurt dat in de kleine kring van familie en vrienden. Als Harry’s heengaan voor het forum al zo’n gemis is, kunnen we alleen maar vermoeden hoeveel groter het gemis voor zijn familie moet zijn. Wij wensen zijn vrouw Yvonne, zijn familie en vrienden veel sterkte bij de verwerking van dit verlies.

tekst: RensKorevaar, foto: Cire

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 april 2013 07:19 PM
  [ # 588 ]

Prachtige tekst!

Mijn deelneming voor de familie en ieder die hem gekend heeft en zal missen.
Veel sterkte.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 april 2013 07:22 PM
  [ # 589 ]

Ik weet niet wat ik zeggen moet.  confused

Sterkte!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27883

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 april 2013 07:31 PM
  [ # 590 ]

Mijn condoleances aan de familie en alle (Citroën)vrienden en kennisen.

Profiel  

Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1595

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 03 april 2013 07:32 PM
  [ # 591 ]

Hoewel het bij de start van de proloog duidelijk was dat het niet zo best met Harry ging is de schok toch groot op het moment dat je te horen krijgt dat Harry niet langer meer onder ons is. Ik zal mij Harry herinneren als een bijzonder vriendelijke en vrolijke man.
Tijdens de Tour de Luxembourg heb ik het genoegen gehad om Harry beter te leren kennen. Onder andere op een terrasje in België toen wij, TRSArno en ik en Harry en zijn bijrijder, dachten dat we totaal verdwaald waren. We bleken slechts 200 meter bij de rest van de groep vandaan te zitten, zij in een prachtig automuseum, wij op een terras achter een Belgische biertje. Tijdens deze rit hebben TRSArno en ik zeer regelmatig achter Harry en zijn Femme Fatale gereden. Vaak ook waren we samen de weg kwijt. Toen heb ik dus erg veel mooie foto’s van zijn mooie auto kunnen maken. De afgelopen dagen heb ik op verzoek van de familie wat foto’s bij elkaar gezocht. Van zijn auto bleek ik de meeste foto’s gemaakt te hebben.

Ik wens de familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Harry hoeft nu geen pijn meer te lijden, maar de pijn voor de familie zal groot zijn. Veel sterkte! En Harry, hopelijk kan je in het hiernamaals in veel mooie zweefauto’s rijden!

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9350

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 april 2013 07:38 PM
  [ # 592 ]

Onze condoleances
Familie en vrienden,heel veel sterkte

Vriendelijke groet Anke Frank en Laurent

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 april 2013 07:49 PM
  [ # 593 ]

sad blue

@ Rens - je hebt goede woorden gesproken !

Het is snel gegaan met de ziekte van Harry…...  te snel.
Hij had blijkbaar in zijn zware periode toch dingen waar hij van opleefde, zoals het idee van de TDLFF. Zo moeten wij ook verder - dankbaar zijn voor wat wij hebben, en des te meer genieten van de extra’s.

Sterkte aan de familie.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5462

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 april 2013 07:55 PM
  [ # 594 ]

Mijn condoleance voor de familie en vrienden van Harry.

Gertjan

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119

Gepost: 03 april 2013 07:59 PM
  [ # 595 ]

Mijn deelneming voor de familie en veel sterkte gewenst.
vrgr, joost

Profiel  

CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 03 april 2013 08:03 PM
  [ # 596 ]

Gecondoleerd; veel sterkte voor familie, vrienden en bekenden.

Profiel  

Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1595

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 03 april 2013 08:05 PM
  [ # 597 ]
Profiel  

Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 03 april 2013 08:05 PM
  [ # 598 ]

Mijn condoleance voor de familie en vrienden en veel sterkte met het verlies.

Groetjes Harry

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 april 2013 08:07 PM
  [ # 599 ]

Open ik het forum gulp  en dan is het toch even slikken….......

Cire schreef:

Onder andere op een terrasje in België toen wij, TRSArno en ik en Harry en zijn bijrijder, dachten dat we totaal verdwaald waren. We bleken slechts 200 meter bij de rest van de groep vandaan te zitten, zij in een prachtig automuseum, wij op een terras achter een Belgische biertje. Tijdens deze rit hebben TRSArno en ik zeer regelmatig achter Harry en zijn Femme Fatale gereden. Vaak ook waren we samen de weg kwijt. Toen heb ik dus erg veel mooie foto’s van zijn mooie auto kunnen maken. De afgelopen dagen heb ik op verzoek van de familie wat foto’s bij elkaar gezocht. Van zijn auto bleek ik de meeste foto’s gemaakt te hebben!

Ja inderdaad dat terras, weg kwijt , dan maar een drankje…. Misschien kwam het idee wel van Harry…
Als aanvulling…...., Niet dat het afgesproken was, maar we maakten wel een grapje erover dat we wéér achter die “witte” aanreden Laughing

Ook ik wens de familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Mocht de “Vems” nog eens mee gaan met een evenement, dan zal ik zeker een aan je denken Harry.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 april 2013 08:15 PM
  [ # 600 ]

Condoleances aan familie en vrienden. Heel veel sterkte gewenst.

Mooie woorden Rens.

Profiel  

40 van de 43
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook