Ik ben vandaag voor de eerste keer sinds ruim 1 jaar weer gaan rijden met de DSpecial. Al vrij snel kwam ik er achter dat de vering zeer slecht werkte. De auto veert niet soepel, maar veert erg stug. Ik ben aan det dansen geweest met de auto, maar niets hielp. Hij komt ook goed omhoog. Hij slaat ook niet tegen de rubbers. De veerbollen zijn 1,5 jaar geleden getest en waren toen goed. Zoals gezegd heb ik de auto het afgelopen jaar niet gebruikt.
Heeft iemand een suggestie wat het kan zijn?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lijkt toch op gare bollen. Nog maar eens laten testen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
toevallig ook een rare klapperende rem gevoeld?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het vreemde vind ik dan, dat het naar mijn idee, alle 4 de wielen betreft. Dat er een membraam kapot is, zou wel kunnen, maar vier membramen lijkt mij dan toch wel stug.
Maar goed, het magazijn is zaterdag open en zal ze daar wel laten testen.
Bogaard: nee, ik heb geen vreemde dingen gemerkt met remmen.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
bogaard77 schreef:toevallig ook een rare klapperende rem gevoeld?
Zou je iets kunnen uitwijden?
Mijn DSuper vertoont hetzelfde gedrag, geeft geen apk-afkeur.
Maar het rijdt niet echt fijn, onregelmatig remmen.
Je hoort niets mechanisch dat niet deugt, dus dacht steeds aan een kromme remschijf…









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Bogaard bedoeld waarschojnlijk een gesneuveld rubber : lucht in het systeem












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep geen lucht maar CO2 in de remmen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb gisteren de remmen nog ontlucht. Dus dat zou het niet moeten kunnen zijn.
Ik heb de auto ruim 1 jaar geleden gestald en toen was de vering nog prima. Ik ga er vandaag weer mee rijden en het is verschrikkelijk.









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ontluchting van de remmen is symptoonbestrijding. Bollen checken.
Enneh, misschien een hele domme opmerking, maar staat hij wel in de rijstand? (hendeltje van de hoogteregeling bij de doorlopende streep)
bogaard77 schreef:Yep geen lucht maar CO2 in de remmen.
Zullen we het op stikstof ( N2) houden?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Misschien stroomt er bier door de leidingen, daar zit wel CO2 in
Slip of the keyboard zullen we maar zeggen…
Maar even serieus, als er één bol slecht is dan veert ie natuurlijk ook al niet goed meer…
Maar ja , dat zou dan alleen voor of achter merkbaar moeten zijn…
hansvdw schreef:
Maar goed, het magazijn is zaterdag open en zal ze daar wel laten testen.
Je weet toch dat je bij het magazijn met losse bollen moet komen.
Voordien kan je eerst even kijken of wagenhoogte voor en achter ongeveer goed is. (Voor moet er ongeveer een vuist tussen wiel en rand spatbord kunnen, ahcter even wat foto’s zoeken voor stand wieldop tav rand spatbord)
Daarna per wiel door de auto per hoek omlaag te duwen/ omhoog te trekken kijken wat de vering doet. Een geknapte membraan maat de vering knal hard.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
GjvdH: Zoals aangegeven het ik vorig jaar voor het laatst gereden. De remmen grepen toen niet goed aan. Als ik zachtjes remde, dan grepen na een korte tijd de remmen plotseling sterk aan, waardoor de auto erg snel afremde. Om die reden heb ik de remmen ontlucht.
Hierna ben ik gaan rijden en merkte ik het slechte veren.
Egbert: ja ik weet dat ik met losse bollen moet komen. Ik zal morgen nog eens meten en daarna de bollen er uit halen.