Als we achteruit rijden dan krijgen we een lange bieptoon te horen en werken de parkeersensoren niet meer.
Wat kan je hieraan doen?
Bedankt
Ik heb het zelfde en vraag me dit dus ook af !
Waarschijnlijk zit iedereen aan de kerstkalkoen Bozzie, maar wellicht kan je even googelen op “parkeersensoren defect”. Zo vond ik bijvoorbeeld deze tekst op een c5-forum:
Hallo ,ik heet Leo en bezit een C5 2.0 16V break 4 automaat uit 2002. Ik heb ook problemen gehad met het parkeerhulp systeem, maar kreeg geen melding over een probleem. Bij mij was het zo dat als je de auto in zijn achteruit zette kreeg je een korte pieptoon te horen, gevolgt door een constante pieptoon. Ik heb me toen wezenloos gezocht en gemeten, en via een Citroen garage een blaadje gehad waarop staat hoe je dit probleem zou moeten vaststellen (ik installeer alarmsystemen en ben erg handig). Dit alles mocht niet baten, en nadat ik voor 79 euro een nieuwe sensor had gekocht en zelf geplaatst was het probleem nog niet opgelost. Ik las toen op dit forum over zo’n zelfde probleem bij een ander, en die zij dat hij het had opgelost door er een heel nieuw parkeerhulpsysteem te plaatesen. Dit complete systeem heb ik toen ook aangeschaft en geplaatst voor het bedrag van 39 euro. Dit soort systemen zijn te koop bij Conrad. Als je een beetje handig bent of iemand kent die dat is dan is dit een zeer goede oplossing. Ik heb zo’n systeem ook later in mijn vaders auto gemaakt. In jou geval is het zo dat jij een iets nieuwer model hebt als ik. Als je wilt testen of je geen storingmeldingen krijgt als je het systeem loskoppelt, zou je moeten kijken in de ruimte waar je reservewiel ligt. Op het plaatwerkonder de dorpel links zit een zwart kastje met 4 dezelfde stekkers en 1 andere stekker. Die ene stekker zou je los moeten halen en daarna de auto starten en in zijn achteruit zetten. Krijg je dan geen storing melding, zou je het systeem kunnen vervangen. (ook als je het geen probleem vind als de storingmelding komt maar je toch een werkend systeem hebt).
Er zijn een aantal systemen te koop bij Conrad vanaf 29 euro. Ik heb zelf het systeem met led display en afstandmeting voor 39 euro en het werkt zeer goed.
Wellicht heb je hier iets aan, groeten, Olaf
Kan je niet nakijken welke sensor niet meer werkt?
Kan je ze ergens een voor een testen?
En desnoods 1 uit laten?
Bedankt