3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

monopoint multipoint, nu snap ik het beter
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 13 januari 2006 02:53 AM
  [ # 31 ]
deur63 schreef:
WYD schreef:

Om even wat duidelijkheden weg te halen, de 1.6Tri heeft dezelfde 1.6multipoint motor als de 205 1.6Gti/Cti

Een monopoint ombouwen naar multipoint gaat niet, want de multipoint heeft een ander onderblok met andere spoelkanalen.

het 16TRI <-> 16GTI gebeuren wist ik, maar wat bedoel je met spoelkanalen? gewoon kanalen waar kvs en olie doorheen fietsen enzo?
‘k vind het erg interessant allemaal..

das kolder. De koppakkingen zijn ook hetzelfde.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 januari 2006 02:59 AM
  [ # 32 ]
Robin schreef:

..Maar dat betekent niet per se dat een auto op carbs onzuinig is Wink

Ik zou zeggen: juist IN TEGENDEEL!

Injectiesystemen gaan niet over “zuinigheid” maar over prestaties (de vroege “vuile” injectiesystemen) of over de milieu-eisen (ruwweg alles vanaf 1989). En emissie-eisen gaan over de correcte verbranding met zo min mogelijk uitstoot van vervelende stofjes; is daar meer brandstof voor nodig dan wordt dat gewoon geregeld; zuinigheid is geen doelstelling van die dingen.
Met een goede carb kun je behoorlijk zuinig rijden, en met een beetje mazzel veel zuiniger dan welk milieu-injectiesysteem dan ook. Alleen als je vaak het gas loslaat, dan heb je voordelen bij injectiesystemen….

Ik heb zelf overigens wel behoorlijk zuinig gereden met zo’n 1400 met 150 motor; flinke snelwegrit met 120 tot 140 km/u (ik moest wel hard vanwege de slechte voorstoel confused) en ik reed zo rond de 1:14.5.  Heel erg netjes (verder was het een oude puinbak).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook