Saxo 1.6 16v vts
Chander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 25 februari 2013 05:57 PM

hallo,

Twee weken geleden heb ik een saxo gekocht bij een garage, voor een aanzienlijk bedrag..
en er staat 182.000 km op de teller.

er zijn 2 problemen hoorbaar aanwezig :

-ik durf het haast niet te zeggen, maar ik hoor, zolang ik gas geef ( half gas of vol gas )een soort schurend metaal geluid uit de motor komen, dit doet ie ongeveer sinds een week.
als ik de motorkap open heb, en de motor draait stationair, dan hoor je het geluid lichtjes bij de lucht massa meter weg komen, uit het blok dus. wat kan dit zijn ?

-als ik een bocht naar links neem, snel, of langzaam, dan komt er bij het rechter achterwiel een bonkend geluid opzetten, waarvan je in eerste instantie zou denken dat het wiel los zit…
ook is dit voelbaar.

ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven, en alvorens bedankt voor de reactie.

Profiel  

2e-c14nz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 03 maart 2013 03:09 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je aankoop. Het geluid bij je achterwiel, het zou kunnen zijn dat een uitlaatrubber rot is, hierdoor kan jouw demper wellicht tegen jouw veer of achteras aan kunnen komen bij het maken van een bocht.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 03 maart 2013 03:13 PM
  [ # 2 ]

Als het voelbaar is, reken er dan maar op dat je achteraslagers rot zijn. Bekend kwaaltje voor Saxo en Xsara..
Oplossing is een andere as er onder. Een nieuw lager gaat vaak extreem snel weer kapot doordat de as zelf ook onrond is geworden..

Het schurende geluid is zo met goed fatsoen geen oordeel over te geven…

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 07 april 2013 08:43 PM
  [ # 3 ]

Ik zou er mee terug gaan!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook