2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GS Pallas 1978.. Raam bijna in deur gevallen!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2012 08:47 PM
  [ # 16 ]

I see. Ik heb nog nooit een nieuwe veerbol gekocht namelijk, gewoon iedere 2 jaar laten vullen.  Alleen de voorraadbol koop ik nieuw. Ook nog nooit een bol gehad die na vullen klapte.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 28 september 2012 09:10 PM
  [ # 17 ]

Tja,

Dan had ik pech of jij geluk. Ben er in ieder geval blij mee. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Zondag stiekem een stukje gereden met “nieuwe” motor, loopt als een zonnetje! Iemand nog meer tips voor het inrijden, dan in het instructie boekje dat in de auto ligt staat?

gr Joris

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 29 september 2012 12:11 AM
  [ # 18 ]

Zorgen dat ie goed warm is altijd, en na niet al teveel kilometers olie wisselen. Is mij verteld..

Dat warm worden; Mijn wintergrille zit er al voor en alleen bij veel stadskilometers(stoplichten en stilstaan) word de motor goed heet. Op de snelweg blijft het olietemp metertje gewoon op 40c staan(lager kan niet) en ook als je de snelweg afkomt blijft ie nog geruime tijd onbewogen. Dus aan de verkoeling van de sensor door rijwind ligt het niet.

Ik heb trouwens ook mijn veerbollen(achter) op druk laten brengen. Voorkant is vervangen, en achter veert ie beter dan voor..

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 29 september 2012 12:29 AM
  [ # 19 ]

Ik heb de laatste 20 jaar geen veerbol meer gekocht, wel om de ca. 3 jaar op laten persen. Als je te lang wacht kunnen ze stuk gaan als je ze op laat persen; al je ooit een doorgezaagde bol hebt gezien begrijp je waarom. Het membraan komt dan tegen de vulnippel aan waardoor het wordt beschadigd.
1 x een kapotte veerbol meegemaakt enkele dagen na het oppersen.
Mijn voorkeur gaat als het effe kan uit naar de originele bol, omdat er heel wat varianten in schokdempers zijn, en de originele het best afgestemd zijn op de auto.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 29 september 2012 12:29 AM
  [ # 20 ]

Hoe weet je welke geschikt zijn?

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 29 september 2012 02:12 AM
  [ # 21 ]

Da’s nou net het probleem, volgens mij kun je dat niet altijd zien. Bij GSsen hebben de bollen het getal wat de druk aangeeft ingestanst; voor 55, achter 35 (bar). Bij latere bollen staan gegevens erop gedrukt.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 29 september 2012 02:13 AM
  [ # 22 ]

De druk kun je toch zelf aanpassen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 september 2012 09:30 AM
  [ # 23 ]

Je kunt het wel zien, als de gedemonteerd is. Je moet dan naar de demper kijken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 05 april 2013 11:52 PM
  [ # 24 ]

Al weer een hele tijd geleden, maar ik heb ondertussen niet stil gezeten.

Sinds vandaag weer nieuwe APK! Kreeg ook nog een steekproef, maar het oordeel van de steekproef controleur was gelukkig hetzelfde! Foto’s volgen morgen.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 06 april 2013 12:02 AM
  [ # 25 ]

De volgende werkzaamheden heb ik afgelopen tijd gedaan:

- Motor weer ingebouwd, het was best even prutsen om de uitlaat weer helemaal fris en dicht in elkaar te krijgen.
- Lekzakken achter vervangen
- lekzak voor vervangen.
- nieuwe bollen gemonteerd
- nieuwe banden voor
- wat laswerk aan de bodem
- andere bumper gemonteerd, en nieuwe gril
- totale owatrol en tectyl beurt(plus afkrabben bodem. pff piep werk!)
- ruitenwisser systeem vervangen en uitgeleuterd gat onder voorraam gelast(dash eruit dus)
- paravan getectyleerd
- fuseekogel vervangen
- neus weer terug gebouwd
- en nog veel meer kleine dingen.

Het was allemaal natuurlijk weer veel meer werk dan ik me had gedacht. Nu rest nog het goed afstellen van de carburateur, maar hij wordt met dit weer amper warm, ook met wintergril.
Iemand goede tips?
Vandaag was de motor niet koud maar ook niet warm (ondefinieerbaar dus) en heb ik het co naar beneden moeten draaien voor de apk. Ik heb alleen het idee dat hij nu te arm staat.
Hoe lang moet het ongeveer duren met dit week voordat de choke in moet?
Ik reed vanavond van mijn schuur naar huis, ong 20 minuten en bij arnhem kon hij eindelijk dicht.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 07 april 2013 01:53 PM
  [ # 26 ]

Ik heb op mijn 78-er Pallas een nieuwe carburateur, en daarbij kan de choke na een paar minuten (minder dan 5) helemaal teruggeduwd worden. En ik heb de indruk dat ie nu ook zuiniger is geworden.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 07 april 2013 03:04 PM
  [ # 27 ]

Gisteren van arnhem naar huizen gereden en vandaag weer terug binnendoor, ik moet de motor namelijk nog inrijden. De choke kon uiteindelijk wel dicht, maar echt lekker trekken wou die niet, met een beetje choke aan wel. Daar heb ik dan ook het hele stuk op gereden omdat ik weet dat een arm mengsel bij inrijden niet een goede combinatie is. Met choke een beetje aan reed hij heerlijk. Mengsel moet dus niet goed zijn,te arm, maar verdraaien van schroef aan de zijkant bracht geen soelaas. Later las ik ook in de vraagbaak dat deze eigenlijk alleen voor stationair is. Ik heb de carburateur helemaal schoon gemaakt, dat ga ik anders nog maar een keer doen. Misschien anders een andere carb erop. Deze weber carb lekt ook een beetje. Misschien vlotternaald niet goed. Iemand anders nog andere ideeën?

Alvast dank.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2013 03:45 PM
  [ # 28 ]

Zitten er sproeiers van de juiste maat in?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 07 april 2013 09:02 PM
  [ # 29 ]

Misschien staat je ontsteking wel te laat…. dan heb je ook dit soort problemen.
Even aftekenen hoe je verdeler nu staat, dan gaan rijden met sleuteltje 11. Steeds iets vroeger zetten en weer proberen. Tot dat de motor gaat pingelen, dan staat de ontsteking te vroeg. Wijst zichzelf.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2013 09:06 PM
  [ # 30 ]

Beter is natuurlijk goed afstellen met een stroboscoop

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook