Ik wil juist niet de originele kleur van de bumpers terug hebben. Ik laat de achterbumper dus spuiten naar de kleur van de voorbumper. Ik vind de vale kleur van de bumpers mooier zoals het nu is dan hoe het eerst was. En dat is een persoonlijke keuze.
@Marvin, hmmm, dat klinkt wel interessant. Ik denk dat ik op je aanbod inga voor wat betreft de trekhaak.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gisteren heb ik het volgende gekocht:
- een mooie achterbumper
- een andere trekhaak
Nu nog op zoek naar een uitlaatspruitstuk. Heeft iemand zoiets liggen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Leuk dat de Bx weer lekker de aandacht krijgt!
Dat vraagt straks weer om nieuwe foto’s
Life’s too short to drive without comfort!!!
Weer een kleine update:
Ik heb een ander uitlaatspruitstuk geregeld. Aanstaande vrijdag ga ik dat bemachtigen.
Als alles goed gaat, wordt dat zaterdag gemonteerd.
Verder iets ontdekt waar ik niet zo blij mee ben: de ventilator werkt niet meer.
Dan nog een plaatje van vandaag:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Wat een plaatje…..
Als je behoefte aan de aanjager hebt….
Ik heb er nog 3 geloof ik, en ik ben Zaterdag bij de voorjaarsrit
Life’s too short to drive without comfort!!!
Dan ben ik er niet.
En met de ventilator bedoel ik de koelventilator voor de radiateur. Die doet niks meer, waardoor er soms wat rode lampjes gaan branden op het dashboard.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ow das lekker waardeloos….
Zelf maar ff meeblazen dan
Thermoschakelaar in de radiateur stuk?
Ff doorverbinden, weet je alles
Jammer dat je er niet bij ben!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Doorverbinden gaat mij niet lukken, aangezien ik totaal geen verstand heb van bedrading.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nou wout, dat kun jij zelfs.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ja idd, dat is kinderspel.
Stekker eraf, dmv. een draadje de pennetjes doorverbinden en hoppa….
Life’s too short to drive without comfort!!!
En dat dan ook zo laten zitten als de motor niet draait?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Jup, fan gaat pas aan zodra het contact aan gaat
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ja, het is contact geschakeld.
EDIT: Twan was sneller.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Nou, het was gisteren weer een heel gedoe met de BX.
Nog even terug naar zondagmiddag: ik stond zo’n 10 minuten met een stationair draaiende motor, toen het stoplampje ging branden en het rode lampje van het koelwater (rechts onder in het dashboard). Ik ben toen meteen weggereden op zoek naar rijwind, terwijl ik de kachel vol aan had staan op standje sauna.
Gistermorgen heb ik de twee stekkertjes van het thermocontact eraf gehaald. Ik had een stuk dik ijzerdraad , waarmee ik de koelventilator constant wilde laten draaien. Er gebeurde echter niks, dus ik had iets fout gedaan (daar later meer over).
Op weg naar mijn werk verder geen problemen gehad.
Na mijn werk ben ik direct naar de garage gereden, alwaar al lachend mijn fout van die ochtend bevestigde dat ik daadwerkelijk geen enkel verstand heb van bedrading/electriciteit. Ik had namelijk niet de twee stekkers met elkaar verbonden, maar de twee pinnen van het thermocontact. Ja, lach maar. Dit is weer een leermomentje en ik zal het nooit meer fout doen.
Van de garage kreeg ik een paperclip om de koelventilator constant te laten draaien, maar bij de uitrit van de garage viel de koelventilator al weer stil. Om de hoek heb ik nog even staan kloten, want de koelventilator viel steeds uit wanneer ik het geheel met ducktape wilde vastzetten.
Hup, paperclip weg gegooid en weer een stuk dikker ijzerdraad gepakt. Na enkele keren nieuw ducktape plaatsen werkte het en bleef de koelventilator constant draaien. Ik begon al trots op mezelf te worden…
In de file op weg naar huis ging echter weer het stoplampje branden, maar nu in combinatie met het rode lampje van het koelwaterniveau. Het duurde even voordat ik doorhad dat dit het niveaulampje was en niet het overhittingslampje. Ja, ook deze fout maak ik niet meer.
Direct een parkeerplaats opgezocht en de motor even laten afkoelen om vervolgens wat koelwater bij te vullen. Dat bleek ook wel nodig, want de afgelopen twee weken (zo lang is de koelventilator volgens mij al kapot), is er best wel wat koelwater de motorruimte in gekomen. De sporen lopen op de buis van de radiateur (overloop dus).
Is er dan geen goed nieuws te melden? Jawel: op 22 april heb ik een afspraak gemaakt bij de garage om de schade te laten repareren, de bumper te laten spuiten, de trekhaak te laten vervangen, 4 roestplekken te laten behandelen en uiteraard het thermocontact te laten vervangen.
Daarvóór wordt het uitlaatspruitstuk nog vervangen.
Vanmorgen weer wat onderdelen gekocht voor de BX. Morgen komt nog een setje pakkingen voor de andere kant van het uitlaatspruitstuk binnen.
Vandaag overigens vlak voor thuiskomst weer even koelwater moeten bijvullen, aangezien het niveaulampje weer ging branden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Voor het doorverbinden van 2 losse platte kabelschoentjes kun je ook een steekzekering gebruiken.
Die blijft zitten zonder ducttape.