Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Afgelopen woensdag mogen genieten van de C6, 2 uur rond gereden in Amsterdam.
Het betrof een V6 benzine. De auto rijdt in 1 woord: fantastisch, wat een comfort, rust en wat een kar is het.
Het begon vanaf het stadionplein in amsterdam, waar ik al meteen kon aanschuiven in een file. Leuk is om te zien hoeveel mensen er toch omkijken.
Ik vond het stuur even wennen, het is heel licht bekrachtigd maar na een paar minuten was het 1 en al gewennig en stuurde het erg prettig. Ik ben toen langs de vinkeveense plassen gegaan om eens wat slecht wegdek uit te proberen en ik moet zeggen het veert fantastisch.
Ook de rust die de 6 traps automaat biedt en toch ook de power als je erom vraagt. ook heb ik het benzine verbruik in de gaten gehouden ops:
zo’n beetje tussen de 1 : 5 en 1 : 6 maarja t was niet mijn benzine, ook de degelijkheid eens aan de tand gevoeld, zat allemaal mooi en degelijk in elkaar nergens geen kraakje te bekennen, wat ik ook apart vond is dat je zowaar de motorkap weer eens kunt zien
Conclusie het is een hele hele fijne auto (wel duur maar dan heb je ook wat). De vering is wat ik vond subliem
hier nog wat foto’s:
ZX-Cruiser schreef:Hoe regel je zo’n testrit
hij werkt bij een dealer
wel een erg hoog verbruik vraag me af wat de diesel in het echt zal doen
citroenc2 schreef:ZX-Cruiser schreef:Hoe regel je zo’n testrit
hij werkt bij een dealer
wel een erg hoog verbruik vraag me af wat de diesel in het echt zal doen
Stadsverkeer!
Mijn XM (diesel) rijdt op de snelweg 1:15/16, maar in de stad komt die ook onder de 1:10.
Het lijkt me dat de stilte in de auto nog meer comfort geeft dan een mooie vering. Die rust geeft zo onnoemelijk veel ontspanning.
Ik hoop toch dat er nog eens een 2.2 HDI komt, die wat betaalbaarder wordt.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Ik hoop toch dat er nog eens een 2.2 HDI komt, die wat betaalbaarder wordt.
Eind volgend jaar wordt een budgetvriendelijker instapmodel verwacht. Dat krijgt een 2.2HDi-motor onder de kap en versluist de kracht via een handgeroerde zesversnellingsbak naar de voortrein.
Bron auto55.be
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
....versluist de kracht via een handgeroerde zesversnellingsbak naar de voortrein.
Bron auto55.be
Echt goed man, dat Belgische taaltje!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
de c6 staat meestal bij Citroen Amsterdam dus het stadionplein,
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Mijn ervaring na een proefrit met de C6 DIESEL ( mijn eerste diesel ):
Een DS en SM rijden als vliegende tapijten.
De CX is ietsje stugger en rijdt recht vooruit als de beste ( stabiliteit ).
De XM voegt er nog een extreem goed bochtengedrag bij.
Bij de C6 worden daar boven op nog alle ribbels extreem soepel glad gestreken zonder bijgeluiden. Mijn ervaring het summun van rijgenot.
Daar kan geen duitse oberklasse auto tegen op.