2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
stationairregelaar carburateur
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 januari 2006 10:56 PM
  [ # 16 ]
jeroen24 schreef:

is het rubbertje verhaal nog niet opgelost Smile
ik zie al dat jullie dezelfde problemen er mee hebben als ik , ieder rubbertje die ik er tussen deed drukte zichzelf ertussenuit. Shocked

irritant he

klopt en fiber is flexibel (als karton) dus geef wel mee, dicht af en is wel stevig Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 januari 2006 11:03 PM
  [ # 17 ]

de carburateurs zijn na 1990 uitgestorven.
zo dus ook de kennis ervan.
de meeste monteurs die na 1985 zijn begonnen zijn inmiddels al doorgepromoveerd,en dus is de kennis van carburateurs nagenoeg geheel van de werkvloer verdwenen.

daarbij het volgende probleem.
carburateurs zijn er in tig verschillende typen en vormen.
welliswaar zijn er maar weinig merken, maar elk type auto had door de bouwjaren heen update’s en veranderingen, ook dat maakt de carb kennis bijhouden moelijk(er).

heden kan je stellen dat de door de bank genomen garage geen raad meer weet met een carburateur met problemen.

het CO afstellen en toerental wil wel lukken , maar echt storingen oplossen niet meer.

ikzelf word frequent uitgenodigt door garage’s die een carburateur auto met problemen hebben staan waar ze geen raad mee weten.

dat voor wat garage en carb’s aangaat.

het even belangrijke van een carb auto is de ontsteking.
ook die is heden ten dagen vervangen door de ECU, en dus ook die kennis is grotendeels pleite van de meeste werkvloeren.

dan het rubbertje probleem.

standaard rubbers passen vaak niet omdat je met caliberpassingen van doen hebt.
enigste manier om aan je juiste rubbertje te komen is:het bestellen via (inderdaad) BCCC.

of naar een machine industrie leverancier te gaan, of een revisie bedrijf als Bols en Kooiman.

of je komt naar de meeting de 28ste.
dan schroeft wupke je carb recht en zet je ontsteking op scherp.
rubbertjes? heb ik diverse ook die van jou.. Wink

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 12 januari 2006 11:32 AM
  [ # 18 ]
kreazyV8wuppo schreef:

de carburateurs zijn na 1990 uitgestorven.
zo dus ook de kennis ervan.
de meeste monteurs die na 1985 zijn begonnen zijn inmiddels al doorgepromoveerd,en dus is de kennis van carburateurs nagenoeg geheel van de werkvloer verdwenen.

daarbij het volgende probleem.
carburateurs zijn er in tig verschillende typen en vormen.
welliswaar zijn er maar weinig merken, maar elk type auto had door de bouwjaren heen update’s en veranderingen, ook dat maakt de carb kennis bijhouden moelijk(er).

heden kan je stellen dat de door de bank genomen garage geen raad meer weet met een carburateur met problemen.

het CO afstellen en toerental wil wel lukken , maar echt storingen oplossen niet meer.

ikzelf word frequent uitgenodigt door garage’s die een carburateur auto met problemen hebben staan waar ze geen raad mee weten.

dat voor wat garage en carb’s aangaat.

het even belangrijke van een carb auto is de ontsteking.
ook die is heden ten dagen vervangen door de ECU, en dus ook die kennis is grotendeels pleite van de meeste werkvloeren.

dan het rubbertje probleem.

standaard rubbers passen vaak niet omdat je met caliberpassingen van doen hebt.
enigste manier om aan je juiste rubbertje te komen is:het bestellen via (inderdaad) BCCC.

of naar een machine industrie leverancier te gaan, of een revisie bedrijf als Bols en Kooiman.

of je komt naar de meeting de 28ste.
dan schroeft wupke je carb recht en zet je ontsteking op scherp.
rubbertjes? heb ik diverse ook die van jou.. Wink

ik kan de 28ste niet naar de sleutelmeeting Crying or Very sad ,
op die dag heb ik al de opening van de nieuwe lokatie van mijn broers 2cv garage.  Smile en dat wil ik niet missen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 januari 2006 11:38 AM
  [ # 19 ]

als hij 2cv’s heeft ,met name 2e hands carbs, dan heeft hij ook wel dat rubbertje voor je.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 12 januari 2006 11:49 AM
  [ # 20 ]
kreazyV8wuppo schreef:

als hij 2cv’s heeft ,met name 2e hands carbs, dan heeft hij ook wel dat rubbertje voor je.

mvgr wupke Wink

zit momenteel in verhuising met zijn bedrijf, (vandaar 28ste opening nieuwe lokatie). Rubbetje was niet te vinden, en hij woond 200 kilometer van mij vandaan Sad

edit: of 180 km…  Rolling Eyes  weet niet precies

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 januari 2006 08:10 PM
  [ # 21 ]

best pleur eind iig Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 12 januari 2006 11:56 PM
  [ # 22 ]
McDean schreef:

best pleur eind iig Laughing

ja, het is best een tijdje rijden!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 januari 2006 12:47 AM
  [ # 23 ]

Ach, sinds de A50 bijna af is, is het toch een half uur tot een uur minder dan het geweest is.

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 13 januari 2006 11:47 AM
  [ # 24 ]

of via duitsland ben je er ook sneller (als je sneller gaat rijden dan he), maar via duitsland ken ik de weg nog niet…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 januari 2006 11:59 AM
  [ # 25 ]

Uh, sorry, was even in de war met oedenrode.

Naar Grûn via duitsland is echt een eitje: Je rijdt in het dorp de grens over, gaat rechtsaf de Amtsvenweg op en gaat linksaf de B54 op (verlengde A35). Dan kom je vanzelf bij de A31 en die moet je volgen richting Nordhorn/noorden (linksaf). En dan bij Kreuz Bunde ga je richting Groningen (wel afremmen:hele scherpe bocht).

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 13 januari 2006 12:07 PM
  [ # 26 ]
EW schreef:

Uh, sorry, was even in de war met oedenrode.

Naar Grûn via duitsland is echt een eitje: Je rijdt in het dorp de grens over, gaat rechtsaf de Amtsvenweg op en gaat linksaf de B54 op (verlengde A35). Dan kom je vanzelf bij de A31 en die moet je volgen richting Nordhorn/noorden (linksaf). En dan bij Kreuz Bunde ga je richting Groningen (wel afremmen:hele scherpe bocht).

die duitse snelwegen hebben van die asociaal korte in- en uitvoeg stroken Shocked

via nederland vind ik ook geen probleem Rolling Eyes

maar ik zal via duitsland eens proberen!

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 13 januari 2006 12:22 PM
  [ # 27 ]
kakanox schreef:
EvelienBX schreef:

of via duitsland ben je er ook sneller (als je sneller gaat rijden dan he), maar via duitsland ken ik de weg nog niet…

http://www.map24.com

EvelienBX schreef:

die duitse snelwegen hebben van die asociaal korte in- en uitvoeg stroken Shocked

Tijd voor een 19TZI ipv een nieuw rubbertje? Laughing

hehehe, nee hoor mijn bix rijd prima Rolling Eyes

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook