Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jeroen24 schreef:is het rubbertje verhaal nog niet opgelost
ik zie al dat jullie dezelfde problemen er mee hebben als ik , ieder rubbertje die ik er tussen deed drukte zichzelf ertussenuit.irritant he
klopt en fiber is flexibel (als karton) dus geef wel mee, dicht af en is wel stevig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
de carburateurs zijn na 1990 uitgestorven.
zo dus ook de kennis ervan.
de meeste monteurs die na 1985 zijn begonnen zijn inmiddels al doorgepromoveerd,en dus is de kennis van carburateurs nagenoeg geheel van de werkvloer verdwenen.
daarbij het volgende probleem.
carburateurs zijn er in tig verschillende typen en vormen.
welliswaar zijn er maar weinig merken, maar elk type auto had door de bouwjaren heen update’s en veranderingen, ook dat maakt de carb kennis bijhouden moelijk(er).
heden kan je stellen dat de door de bank genomen garage geen raad meer weet met een carburateur met problemen.
het CO afstellen en toerental wil wel lukken , maar echt storingen oplossen niet meer.
ikzelf word frequent uitgenodigt door garage’s die een carburateur auto met problemen hebben staan waar ze geen raad mee weten.
dat voor wat garage en carb’s aangaat.
het even belangrijke van een carb auto is de ontsteking.
ook die is heden ten dagen vervangen door de ECU, en dus ook die kennis is grotendeels pleite van de meeste werkvloeren.
dan het rubbertje probleem.
standaard rubbers passen vaak niet omdat je met caliberpassingen van doen hebt.
enigste manier om aan je juiste rubbertje te komen is:het bestellen via (inderdaad) BCCC.
of naar een machine industrie leverancier te gaan, of een revisie bedrijf als Bols en Kooiman.
of je komt naar de meeting de 28ste.
dan schroeft wupke je carb recht en zet je ontsteking op scherp.
rubbertjes? heb ik diverse ook die van jou..
kreazyV8wuppo schreef:de carburateurs zijn na 1990 uitgestorven.
zo dus ook de kennis ervan.
de meeste monteurs die na 1985 zijn begonnen zijn inmiddels al doorgepromoveerd,en dus is de kennis van carburateurs nagenoeg geheel van de werkvloer verdwenen.daarbij het volgende probleem.
carburateurs zijn er in tig verschillende typen en vormen.
welliswaar zijn er maar weinig merken, maar elk type auto had door de bouwjaren heen update’s en veranderingen, ook dat maakt de carb kennis bijhouden moelijk(er).heden kan je stellen dat de door de bank genomen garage geen raad meer weet met een carburateur met problemen.
het CO afstellen en toerental wil wel lukken , maar echt storingen oplossen niet meer.
ikzelf word frequent uitgenodigt door garage’s die een carburateur auto met problemen hebben staan waar ze geen raad mee weten.
dat voor wat garage en carb’s aangaat.
het even belangrijke van een carb auto is de ontsteking.
ook die is heden ten dagen vervangen door de ECU, en dus ook die kennis is grotendeels pleite van de meeste werkvloeren.dan het rubbertje probleem.
standaard rubbers passen vaak niet omdat je met caliberpassingen van doen hebt.
enigste manier om aan je juiste rubbertje te komen is:het bestellen via (inderdaad) BCCC.of naar een machine industrie leverancier te gaan, of een revisie bedrijf als Bols en Kooiman.
of je komt naar de meeting de 28ste.
dan schroeft wupke je carb recht en zet je ontsteking op scherp.
rubbertjes? heb ik diverse ook die van jou..
ik kan de 28ste niet naar de sleutelmeeting ,
op die dag heb ik al de opening van de nieuwe lokatie van mijn broers 2cv garage. en dat wil ik niet missen.
als hij 2cv’s heeft ,met name 2e hands carbs, dan heeft hij ook wel dat rubbertje voor je.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:als hij 2cv’s heeft ,met name 2e hands carbs, dan heeft hij ook wel dat rubbertje voor je.
mvgr wupke
zit momenteel in verhuising met zijn bedrijf, (vandaar 28ste opening nieuwe lokatie). Rubbetje was niet te vinden, en hij woond 200 kilometer van mij vandaan
edit: of 180 km… weet niet precies
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
best pleur eind iig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:best pleur eind iig
ja, het is best een tijdje rijden!
Ach, sinds de A50 bijna af is, is het toch een half uur tot een uur minder dan het geweest is.
of via duitsland ben je er ook sneller (als je sneller gaat rijden dan he), maar via duitsland ken ik de weg nog niet…
Uh, sorry, was even in de war met oedenrode.
Naar Grûn via duitsland is echt een eitje: Je rijdt in het dorp de grens over, gaat rechtsaf de Amtsvenweg op en gaat linksaf de B54 op (verlengde A35). Dan kom je vanzelf bij de A31 en die moet je volgen richting Nordhorn/noorden (linksaf). En dan bij Kreuz Bunde ga je richting Groningen (wel afremmen:hele scherpe bocht).
EW schreef:Uh, sorry, was even in de war met oedenrode.
Naar Grûn via duitsland is echt een eitje: Je rijdt in het dorp de grens over, gaat rechtsaf de Amtsvenweg op en gaat linksaf de B54 op (verlengde A35). Dan kom je vanzelf bij de A31 en die moet je volgen richting Nordhorn/noorden (linksaf). En dan bij Kreuz Bunde ga je richting Groningen (wel afremmen:hele scherpe bocht).
die duitse snelwegen hebben van die asociaal korte in- en uitvoeg stroken
via nederland vind ik ook geen probleem
maar ik zal via duitsland eens proberen!
kakanox schreef:EvelienBX schreef:of via duitsland ben je er ook sneller (als je sneller gaat rijden dan he), maar via duitsland ken ik de weg nog niet…
EvelienBX schreef:
die duitse snelwegen hebben van die asociaal korte in- en uitvoeg stroken
Tijd voor een 19TZI ipv een nieuw rubbertje?
hehehe, nee hoor mijn bix rijd prima