Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hahaha, mooi man.
Die 16soupapen BX staat toch buiten? Oftewel, dan kan je er net zo goed mee naar je werk rijden. Terug rijd je even 20 minuten om, zodat ‘ie lekker warm wordt. Koop alle spullen voor die RE, reserveer een goede zondag en maandag en gas erop. Koelvloeistoflekkage is in een half uur opgelost als dat alleen een slang is. Keerringen aandrijfassen een kleine ochtend, dan kom ik wel helpen. Je hebt geen irritant tussenlager dus kan redelijk snel gepiept zijn. Koppeling, 3/4 dag, maar bij deze auto is dat vrij makkelijk in tegenstelling tot de latere blokken.
Die draagarmen zou ik dan even mee wachten. Als ze echt slecht worden dan heb je wel kans dat je nieuwe armen moet regelen, maar het makkelijkst is om dat toch te doen, want daar kan je dan al nieuwe lagers in zetten. Of je pakt er bij mij twee mee die nog goed zijn.
Dit zijn dingen die 60.000+ km meegaan, dus gewoon vervangen zou mijn idee zijn.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
(Of een BX type 1 aanschaffen, diesel inbouwen en lekker vies laten worden, die zijn vaak erg betrouwbaar).
Gelukkig woont hulp niet heel ver weg!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hartstikke dichtbij: http://tinyurl.com/d53pv9y
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Bedankt voor het aanbod Jeroen!
Waar de olielekkage zit heb ik nog niet eens bekeken. Komende weekenden komt er sowieso niets van en onderdelen bestellen doe ik pas als er wat geld over is na de APK van de TRS.. Ik vrees toch wel een beetje voor het complete HD leidingwerk. En de 16v zet ik echt niet voor de zaak neer, hoeveel keer per week ik m’n spiegel niet recht moet zetten!
En die diesel, auw. Ik heb zo erg spijt dat ik geen diesel heb gekocht..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dus dan maar de 1.4 eruit en een diesel in de plek.
Of de 16V verkopen en een diesel aanschaffen, dan krijg je tijd zat om te sleutelen aan de 1.4
Life’s too short to drive without comfort!!!
Op ‘t fietske naar de zaak?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Citrofreak Bram schreef:
Of de 16V verkopen en een diesel aanschaffen, dan krijg je tijd zat om te sleutelen aan de 1.4
Dat had je nou niet moeten zeggen…
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Citrofreak Bram schreef:Dus dan maar de 1.4 eruit en een diesel in de plek.
Of de 16V verkopen en een diesel aanschaffen, dan krijg je tijd zat om te sleutelen aan de 1.4
er gaat helemaal niets uit, en komt ook helemaal niets bij. tis wel een keer goed hè
vanmiddag trouwens wel nog nieuwe bougietjes erin gedraaid. wel 3 van de 4 braken af met het los draaien!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ik heb nog een leuke DS break in de aanbieding…
Nee?
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Haha, oke, je blijft bij je besluit Twan, dit is het en dit blijft het
Sorry Hans, ik kon het gewoon niet laten
Life’s too short to drive without comfort!!!
Twan238 schreef:
er gaat helemaal niets uit, en komt ook helemaal niets bij.
Jaja, die onthouden we…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dat zeggen ze bij mij thuis ook wel eens… Haha
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
dat is de doelstelling voor deze maand hè
ds break hmmmmmm.. ooit wel, nu niet
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Ik heb nog een Deauville staan voor je, hihi!
Even afbouwen en rijden!
TUTUTUTU
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)