Veercomputer herstellen en modificeren
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 09 april 2013 06:51 PM

Omdat ik me rot zocht op dit forum naar een korte en bondige omschrijving hoe de VC te repareren/modificeren heb ik dit onderwerp maar even aangemaakt. Hoewel je heel veel info kan vinden verzandt je vaak in een zeer diepgaand technisch verhaal waar je dan weer net niet op zit te wachten; een beetje door de bomen het bos niet meer zien. En dat terwijl vrijwel elke XM weleens tegen dit probleempje aanloopt.

Dus op dit topic vraag ik een ieder een zo leekvriendelijke en heldere uiteenzetting van de modificatie van de VC, welke onderdelen je precies nodig hebt, en wat de werkwijze dient te zijn. Een beetje zoals dit draadje van de XM club: link

Maar die info heeft het forum hier ook wel paraat! Nu nog kort en bondig op een rijtje…. Wink En dan sticky alstublieft.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2013 07:10 PM
  [ # 1 ]

Sticky: check!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 17 april 2013 10:42 PM
  [ # 2 ]

Ik heb de onderdelen besteld en klaarliggen, ik heb zelfs over. De solid state relais gingen per 5 en de diodes per 10. Dus zodra ik de veercomputer heb verhergesoldeerd en werkend (dus gereset en gechecked met de Lexia die nog uit China onderweg is…..), zijn er onderdelen over. Wie belangstelling heeft roept maar.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 juni 2013 12:33 PM
  [ # 3 ]

Ik zie deze nieuwe sticky, maar voor problemen met de hydractieve vering bestaat al een sticky namelijk deze. Hierin staat ook al een beschrijving hoe de VC te modificeren. Het draadje van het XM-club forum toont hetzelfde, hooguit wat compacter.
Lijkt mij voor de hand liggen om deze twee stickies te combineren.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook