Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gewoonlijk moet de choke na een km of 2 niet meer nodig zijn. Zelfs niet bij vorst.
Als er brandstof kan lekken uit de carburateur dan trekt die wellicht ook valse lucht naar binnen, wat resulteert in arme loop.
Hoe oud is de benzine? Het effect van oude brandstof lijkt op arme loop omdat het minder goed brandt.
Bij een verkeerde elektrode-afstand van de bougies of vuil/slecht contact in het ontstekingssysteem kun je ook dergelijke symptomen krijgen.
En verkeerde timing is reeds genoemd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Sproeiers had ik ook al aan zitten denken, ik heb toen na gekeken in het boek wat de sproeier bezetting was voor mijn type carb en ik heb daar iets aan veranderd. Maar het staat mij bij alleen voor de tweede trap en die heb ik tot nu toe nog niet gebruikt. Ontsteking heb ik afgesteld met een stroboscoop, maar dat is al meer als een half jaar geleden toen ik de motor heb proefgedraaid. Kan ik natuurlijk verkeerd gedaan hebben. Benzine is nieuw en ik heb er een extra benzine filter in gezet.
Valse lucht heb ik ook aan zitten denken dat lijkt mij de meest logische oorzaak omdat ik het andere alllemaal al gedaan heb. Ik neem aan dat dit via de voetpakking het vaakst voor komt?
Hierbij wat foto’s
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ziet er goed uit!
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
bedankt!
Nou ik heb het euvel waarschijnlijk gevonden. Er blijkt een carb van een 1015 op te zitten… Dan snap ik wel dat ie te weinig krijgt. Heb nog een carb liggen van het blok van mkatgert, blijkt voor een 1299 te zijn. Die ga ik vandaag proberen. Anders moet ik ergens een andere carb scoren.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Wat een gaaf wagentje zeg!
Mocht je een carburateur zoeken, heb ik er misschien één liggen.
Succes!
Life’s too short to drive without comfort!!!
ik heb er vermoedelijk ook nog wel één liggen (voor de 1220) ruilen?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Nou vandaag de carb gewisseld, maar hij trekt nog niet helemaal lekker, wel beter. Ga eerst nog even de ontsteking opnieuw afstellen, ik weet niet meer helemaal zeker of ik dat indertijd goed heb gedaan. In ieder geval wel met stroboscoop en het was een gepriegel met een spiegeltje weet ik nog wel.
Heren, ik hou jullie aanbod even achter de hand. Alvast dank.
weet iemand toevallig zo snel uit het hoofd hoeveel graden vooronsteking bij hoeveel toeren mijn 1120 moet hebben?
gr.
1220 toch? ik zou het niet weten uit mijn hoofd
Beter één eend op straat dan tien in het water….
zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206350/ voor de 1130 57 graden contacthoek 27 graden voorontsteking bij 3000 toeren (zonder vacuum).
Beter één eend op straat dan tien in het water….
bij de 1220 is het 33 graden bij 2500 toeren. Ik denk dat het probleem zit bij je beschrijving over het spiegeltje. Vermooedelijk een onjuiste contacthoek
Haal de stroomverdeler er gewoon af, stel hem correct af en plaats hem dan terug, dus geen geemmer met een spiegeltje of iets dergelijks…
Verder stel je hem dan even vlug af met een lampje, en doe je het finetunene met je stroboscoop
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Probleem opgelost!
Tja hoe zal ik het brengen… Vanavond met de stroboscoop de vervroeging gemeten en hij stond zelfs iets te vroeg, dus dat kon het dan niet zijn. Nadenken… toch raar met een andere carb hetzelfde probleem, maar dan wel iets minder. Was er niet iets met de vacuümvervroeging? Moest die nou wel of niet los? Wel los dus, en toen stond ie natuurlijk veel te laat. Bijgesteld, dus vroeger gezet en hij heeft nog nooit zo lekker gelopen! loopt als een naaimachientje en lekker soepel.
Nadenk foutje dus. Mijn snoek heeft geen vacuümvervroeging en daarbij heb ik vaak de ontsteking gesteld met een stroboscoop en daardoor er dus uit routine niet aan gedacht.
Allen weer bedankt voor de steun! En DriverD ook!
gr.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Zie ik net in vorige posts dat het al genoemd was… Goed, dit ga ik niet snel meer vergeten.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Nog even een laatste update:
Vanavond nog even de bakolie iets bijgevuld want hij schakelde toch wat stroef en de gaskabel gesmeerd, die ging wat houterig.
Wat een plezier om in te rijden! Schakelen doet ie nou ook heerlijk soepel, wat een klein beetje olie kan doen.Ben zelfs vanavond nog een blokje extra om gereden en stoplichten vond ik opeens niet erg meer! Heerlijk dat koppel onderin en dat geluid. Ik rij al jaren snoek, maar dit rijd zoooo lekker! Ze hadden in de snoek het plan om een boxer te plaatsen moeten doorzetten!