2 van de 2
 < Vorige 1 2

DS3 blijft niet rechtuit rijden
DS3B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Gepost: 04 april 2013 12:50 PM
  [ # 16 ]

ik ben toch heel benieuwd of je het ooit te horen krijgt Bwian en of je het aannemen van de auto kunt weigeren, volgens mij rij jij hem toch als lease? Dit zou betekenen dat alle onderhoudskosten alsmede reparatie’s door de leasemaatschappij betaald worden (dit is afgekocht). Mits je natuurlijk voor finacial lease gekozen hebt.

Dat de wegen aflopen zal best maar het blijft vreemd dat ik daar dat de afgelopen 22 jaar met mijn RWD’s géén last van gehad heb, zeker omdat deze daar gevoelig voor zijn. Een feit is wel dat dit auto’s zijn die over een vierpunts uitlijning beschikken.

Had jij trouwens ook dat met wegrijden uit stilstand dat het stuur direct om gaat?

Verder blijf ik dit topic aandachtig volgen en kan niet wachten om met mijn ‘kromme dieseltje’ terug te gaan nadat ik weet wat er bij jou aan scheelt.

Profiel  

Bwian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 04 april 2013 03:38 PM
  [ # 17 ]

Het is idd een lease auto en daarmee ben ik dus niet de eigenaar maar de lease maatschappij.
Daar mee heeft mijn werkgever dan weer een contract, dus kan allemaal wel teveel gedoe worden.
Feit blijft natuurlijk wel dat ik er de komende 3 jaar nog mee moet rijden en dat ik dat ook in een veilig(e) (gerepareerde) auto wil doen…

Net bericht gekregen , jawel,dat auto klaar is.
Het stuurhuis is vervangen, maar de dealer heeft niet te horen gekregen vanuit Citroen wat er aangepast is,
of wat nu dus de oorzaak is geweest van het naar rechts trekken.
Uiterlijk aan buitenzijde zijn de het oude en nieuwe stuurhuis identiek.
Het vermoeden, van dealer, is dat er (softwarematig) iets is aangepast in de electrische regelunit.
Ik ga de auto toch afnemen, maar heb te kennen gegeven dat ik nog steeds wil weten wat en hoe.
Ook via mijn werkgever naar lease maatschappij teruggekoppeld.

@DS3B Ik kan je dus (nog) niet vertellen wat er aan mijn DS3 scheelt, alleen wat Citroen heeft gedaan….
Wat bedoel je overigens precies met ” het stuur direct om gaat?”

Profiel  

DS3B
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 april 2013 10:01 PM
  [ # 18 ]

Als ik vanuit stilstand weg rij en m’n stuur niet vast hou, zwiept het stuur een kwart naar rechts

Profiel  

Bwian
< 100 berichten
Rank

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 06 april 2013 10:20 AM
  [ # 19 ]

Heb daar voorheen niet op gelet.
Nu , en zoals het moet zijn, zoekt de auto zelf de weg van de minste weerstand en dat is wanneer de wielen rechtuit staan en dus het makkelijkste rollen.
Stuur zwiept dus niet om. Maar als stuur gedraaid zou zijn , wil het dus naar rechtuit stand

Profiel  

Bwian
< 100 berichten
Rank

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 08 april 2013 08:49 AM
  [ # 20 ]

Afgelopen weekend wat kilometers gemaakt om de auto uit te proberen.
En het is een verademing om te kunnen rijden zonder constant tegen te hoeven sturen.
Gelukkig geen kramp in mn arm meer van het rijden.

Met dealer is afgesproken om iig nauwgezet de bandenslijtage in de gaten te houden, mocht er als gevolg van eea hierop impact hebben.

Heb afgelopen tijd als vervangend vervoer een aantal andere auto gehad, allemaal een “klasse” hoger dan DS3, maar eerlijk gezegd rijdt de DS3 het fijnste!!!
Wat dat betreft wel blij dat ik de auto weer terug heb, maar ben nog niet tevreden over in gebreke blijven van enige uitleg over het hoe en wat. Probeer dat ook nog te achterhalen.

Profiel  

DS3B
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 april 2013 10:54 PM
  [ # 21 ]

Dat is goed om te horen zeg dat je nu eindelijk (!) van je DS3 kunt genieten, want dit is dus een duidelijke oplossing voor het probleem van het naar rechts trekken.

Nu de moed verzamelen en ‘het gevecht’ aangaan met mijn dealer. Ik ben benieuwd…

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5381

Gepost: 09 april 2013 11:07 PM
  [ # 22 ]
DS3B schreef:

Dat de wegen aflopen zal best maar het blijft vreemd dat ik daar dat de afgelopen 22 jaar met mijn RWD’s géén last van gehad heb, zeker omdat deze daar gevoelig voor zijn.

Ik heb er ook nog nooit last van gehad met al mijn oude meuk…
Toevallig laatst nog even uitgeprobeerd met de BX naar aanleiding van dit topic: kilometers rechtuit met wind pal in de rug en op de rechter rijbaan (= midden van de weg)

Maar goed dat het probleem nu is opgelost!

Profiel  

Bwian
< 100 berichten
Rank

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 10 april 2013 08:53 AM
  [ # 23 ]
DS3B schreef:

Nu de moed verzamelen en ‘het gevecht’ aangaan met mijn dealer. Ik ben benieuwd…

Ik hoop voor je dat het geen gevecht gaat worden. Lijkt me toch dat een dealer achter zijn klanten moet staan bij een serieus probleem.
Veel succes iig en laat ff weten hoe het afloopt.

Profiel  

Bwian
< 100 berichten
Rank

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 23 april 2013 11:19 AM
  [ # 24 ]

@DS3B

Is er nog enige progressie vwb oplossing van jouw probleem met naar rechts trekken van de auto??

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 april 2013 09:36 PM
  [ # 25 ]
Bwian schreef:

Ik hoop voor je dat het geen gevecht gaat worden.
Lijkt me toch dat een dealer achter zijn klanten moet staan bij een serieus probleem.
.

Jazeker , maar die dealer krijgt ook niet alles te horen ,

wat ze bij de invoerder of in de fabriek uitvoeren .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

DS3B
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 mei 2013 07:40 AM
  [ # 26 ]
Bwian schreef:

@DS3B

Is er nog enige progressie vwb oplossing van jouw probleem met naar rechts trekken van de auto??

Sorry B ik heb nog geen tijd gehad om naar de dealer terug te gaan. Wel staat hij sinds twee weken op z’n zomersetting. Ik krijg daarmee de indruk dat het een fractie minder is. Wat ik nog steeds heb is dat het stuur, rijdend op een vlakke en rechte rijbaan direct van stand verandert (naar rechts) als ik het los laat.

Heb jij dit ook niet meer?

Profiel  

Bwian
< 100 berichten
Rank

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 03 mei 2013 08:18 AM
  [ # 27 ]

Ik zal dat eens goed testen, maar is bij mij eigenlijk geen probleem.

Wat me wel opviel laatst toen ik langs mn auto keek, is dat de achterwielen best wel wat negatieve
camber hebben.
Was me niet eerder opgevallen en kan best zijn dat het al voor reparatie was en dat alle DS3’s het hebben.

Profiel  

FLP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

- DS 3 THP 155 Sport Chic
Gepost: 03 mei 2013 10:16 AM
  [ # 28 ]

Viel mij vorige week ook op. Mijne lijkt ook negatieve camber te hebben, dus dat lijkt me alvast normaal.

“In boost we trust.”

2013 DS3 THP 150 Sport Chic
*4300K Xenons

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook