Lijkt erop die op 3 (of heel misschien wel op 2) poten loopt.
Kijk de onsteking maar eens na, TCT blokken hebben de naam dat ze gevoelig zijn op de onstekingsdelen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Waar moet ik eerst naar kijken dan? De bougiekabels of de injectoren? Nog andere suggesties?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Tikken als in mechanische tikken(bv kleppen met veel te veel speling)?
_Razkin_ schreef:Tikken als in mechanische tikken(bv kleppen met veel te veel speling)?
Maar kan dat in eens veel erger worden?
De Xantia is onlangs apk klaar gemaakt, hierbij zijn de bougies bekeken. Deze waren nog goed. Zouden de bougies of de toebehoren de oorzaak kunnen zijn!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Kijk je distributieriem ook maar even na!Kan zo maar zijn dat ie een tantje versprongen is.
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Toit plat schreef:_Razkin_ schreef:Tikken als in mechanische tikken(bv kleppen met veel te veel speling)?
Maar kan dat in eens veel erger worden?
De Xantia is onlangs apk klaar gemaakt, hierbij zijn de bougies bekeken. Deze waren nog goed. Zouden de bougies of de toebehoren de oorzaak kunnen zijn!
Als het luide(wat is luid?) tikken voorheen niet was en nu wel dan is er waarschijnlijk iets goed mis, zoals boven mij al werd aangegeven door bv een versprongen distributieriem.
Krukaspoelie niet kapot?
Groetjes Harry
Ik heb de bougiekabels allemaal even nagelopen, de stekkers van de injectoren er af gehaald en er weer op geklikt.
De bougies zijn gecontroleerd of ze goed vast zaten. Wat nu precies de oorzaak is geweest weet ik nog steeds niet maar het probleem lijkt te zijn verdwenen…
Zou een loszittende bougiekabel de oorzaak geweest kunnen zijn dat de motor schudde, de uitlaat plof-plof deed en dat ik uit het kleppendeksel een luid tikkend geluid hoorde?
Hoe zou ik nog kunnen nakijken of de tandriem versprongen is? Welke handelingen moet ik dan uitvoeren?
Bedankt voor jullie meedenken!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Als het nu goed is hoef je daar niet na te kijken.Misschien een nieuw setje kabels?
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Schudden en ploffen past goed bij een niet meedoende cylinder. Het tikken kan ik dan weer niet thuisbrengen zo. Hopen dat het opgelost is.
Het tikken kan van overslaande vonken van de bougie schacht naar de kop zijn. Lijkt er dan op dat de bougie kabel niet goed op een bougie zat.
Als het over is niet verder zoeken
Groetjes Harry
Ha ha ha! Ik moet denken aan een uitdrukking. Don’t fix anything that isn’t broken! Laten we dat maar doen dan.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Oude, gescheurde luchtfilterbuis eraf.
Nieuwe erop met dank aan forumlid petervanzanten.
Ik ben er blij mee!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Afgelopen maandag naar de Kwikfit geweest voor een apk keuring.
Helaas afgekeurd op de volgende punten:
1. Remmen Lv en Rv blijven hangen
2. Remmen achter doen het niet
3. Lampjes richtingaanwijzer zijkanten niet meer voldoende oranje.
Laatste punt snel opgelost, nieuwe oranje wy5w lampjes gekocht en vervangen.
Punt 1, zuiger komt moeizaam in beweging. Hierdoor is er behoorlijk kracht nodig om de naaf via de remschijf rond te laten draaien.
We hebben rond het rubber van de zuiger Lhm aangebracht, zuiger in en uit gedraaid. Deze oefening heeft weinig effect gehad, het wiel blijft zwaar lopen, de remblokken zijn echter niet verglaasd…
Punt 2, remmen grijpen bij lichte tot matige druk niet aan! Pas bij forse druk op het rempedaal doet hij iets.
De zuiger komt dan wel goed naar voren en gaat weer mooi terug, dat dan weer wel…
Waar kan de oorzaak liggen? Hier kom ik niet alleen uit, ik heb jullie hulp nodig om de Xantia door de apk te krijgen!
Groet, Egbert
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Heb dit een keer eerder gefixt bij een BX (sorry ), door de zuiger er helemaal uit te halen, schoonmaken en opschuren met scots brite. Montage is daarna niet makkelijk, eigenlijk heb je dan een nieuwe manchect nodig, voor zover deze niet beschadigd. Om het goed op de auto te doen, heb je het speciale remzuiger terugdraai gereedschap nodig.