Mijn BX GTI 16V (1991) kon gistermiddag niet worden goedgekeurd voor de APK vanwege een brandend ABS-lampje. Het ABS werkt ook niet. De garage beschikt niet (meer) over het elektrische schema van de BX. Kan iemand mij helpen aan een schema met behulp waarvan deze storing opgespoord kan worden?
Beschikt er eventueel iemand over ABS-onderdelen (sensoren, computer) van de BX?
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zoiets?
Ik heb wat documentatie van het ABS systeem, als je je e-mail doorgeeft, dan mail het. Ik heb nog behoorlijk wat ABS spullen, maar vaak is het schoonmaken van sensoren/stekkerverbindingen voldoende.
Het bijgevoegde plaatje kan ik niet zien. Maar je hebt een PB. Alleen schoonmaken klinkt bemoedigend. Al is het dan nog steeds handig als je weet waar je moet beginnen
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Misschien heb ik nog een kaneelboom, sensoren, en een computer, zou ik de schuur even moeten door spitten, ik zou beginnen met signalen meten van je sensoren bij voorkeur met een scoop
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 627
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Kaneelboom…. Gemaakt van meerdere kaneelstokken. Lijkt me heerlijk oud-hollandsch snoepgoed. (sorry, ik vond het een leuke verspreking)
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb een berg onderdelen van het ABS systeem, meerdere kabelbomen, computers etc, maar er is een reden waarom dat er nog is, het gaat namelijk niet zo vaak kapot . Meestal zijn het sensoren of viezigheid/slechte contacten.
Totaal aantal Berichten: 917
- BX GTI 16V MK1
Bewaar je ook wat spul voor mij Jeroen ? Mijn ABS-lampje brandt inmiddels ook…
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)