Totaal aantal Berichten: 72
- DS 3 E-HDI 90 Business
Bij Citroen zijn een paar gevallen bekend van C3’s die hetzelfde probleem hadden en waarbij ze blijkbaar
het stuurhuis hebben aangepast.
Mijn DS3 zou de eerste (erkende?) zijn met dit euvel.
Gelukkig heb ik een tankpas, dus sta ik niet voor die brandstofkosten.
Wel is het plezier van de DS3 weggeebt.
Ik rij inmiddels langer vervangend vervoer, dan dat ik de DS3 heb gereden.
Totaal aantal Berichten: 260
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Idd een logische gedachte om gelijk te roepen “Voor mij geen Citroën meer” en ik snap het ook wel. Maar hou er rekening mee dat problemen bij ieder merk voor komen. De ene keer heb je geluk en een volgende keer niet.
Toch vind ik het goed dat Citroën er nu alles aan doet om het probleem nu goed op te lossen, zowel voor jou als voor de anderen met deze problemen en ja, dat kan even duren.
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
Totaal aantal Berichten: 64
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Een ‘help-mijn-auto-trekt-naar-rechts’ topic lijkt mij meer dan welkom Ernst!
ernst89 schreef:Ik zou eigenlijk wel willen weten hoeveel DS3 rijders last hebben van het naar rechts trekken.
Wij hebben er twee die naar rechts trekken. De mijne, een E-HDi is vorige week naar de garage geweest voor onderhoud. De monteur constateerde ook dat de auto naar rechts trok. Eerst werd gedacht dat het aan de winterbanden lag. Daarom heeft men er even een ander setje wielen opgezet, maar dat bleek niets uit te maken.
Vervolgens is de auto uitgelijnd. Daarbij werd opgemerkt dat er maar heel weinig bijgesteld hoefde te worden. De monteur gaf aan dat het probleem ook niet opgelost is. Helaas is dat het geval.
Bijzonder is wel dat het uitlijnen gewoon op de rekening staat.Ter info: mijn auto heeft 40.000 km gereden, die van mijn vrouw 5.000 en is van december 2012.
Concreet: is het een idee om eens te inventariseren hoeveel mensen nu eigenlijk last hebben van een DS3 of C3 die naar rechts trekt? Moet ik daarvoor een nieuw topic openen?
De mijne (44k, januari 2012, e-Hdi) trekt ook wel iets naar rechts.
Citroen DS3 1.6 e-hdi Airdream So Chic (2012) Gris Manitoba/Rouge Carmen
Oktober 2015: 130.000 km
MarcelB schreef:Toch vind ik het goed dat Citroën er nu alles aan doet om het probleem nu goed op te lossen
“Het probleem goed op te lossen”? Er werd op 4 maart al melding gemaakt dat de case naar Frankrijk afgeschoven zou worden, op 14 maart de toezegging dat het stuurhuis opgestuurd gaat worden en weer 2 weken later is dat nog steeds niet gebeurd Sorry, maar dat kan je toch niet meer met goed fatsoen “alles doen om het probleem goed op te lossen” noemen. Prutswerk, anders kan je dat niet noemen.
- DS 3 E-HDI 90 Business
MarcelB schreef:Idd een logische gedachte om gelijk te roepen “Voor mij geen Citroën meer” en ik snap het ook wel. Maar hou er rekening mee dat problemen bij ieder merk voor komen. De ene keer heb je geluk en een volgende keer niet.
Toch vind ik het goed dat Citroën er nu alles aan doet om het probleem nu goed op te lossen, zowel voor jou als voor de anderen met deze problemen en ja, dat kan even duren.
Ben me er helemaal van bewust dat bij elk merk en elk product problemen voorkomen, daar ontkom je bijna niet aan.
Het zit allemaal in de oplossing ervan…
Ik ben blij dat de dealer het probleem serieus heeft genomen en de auto ook niet meegeven heeft zolang het niet opgelost is.
Wat me wel enorm irriteert is dat ik de laatste 2 weken beetje aan het lijntje gehouden werd, door uitspraken en toezeggingen die nu niet blijken te kloppen.
En doordat ik niet te horen krijg (naar hun zeggen de dealer ook niet) wat de precieze oorzaak is.
Overigens is 7 weken wel enorm lang, ook in automobiel business
- DS 3 E-HDI 90 Business
Ik heb een nieuw Topic over dit onderwerp gestart.
DS3 blijft niet rechtuit rijden
Wellicht dat berichten hierover in dit topic verplaatst kunnen worden daarnaartoe door een moderator??
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
dit is,voorlopig,even mijn laatste bericht,ik ga zo uit de verbinding,maar ik zal vragen of schanulleke nog even de kans ziet,om de boel aan te vegen(die blijft nog wel even in de verbindingen)komt goed!!
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Morgen terug naar de dealer. Afgelopen week een kleine 40K beurt gehad. Achteraf zelf nog even de punten nagelopen (op eigen brug). Wat zie ik: motor (of versnellingbak?) is niet droog. Het is in ieder geval niet van het olie verversen. Morgen eens kijken of de monteurs kunnen zien wat het daadwerkelijk is.
Controle gehad. Niet veel serieuze dingen te zien. Hij zweet schijnbaar een beetje via de pakking van de plug in de versnellingsbak. Nu maar eens helemaal schoonmaken en kijken hoe snel het weer terug is.
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de multiriem/distributieriem? Bij mij is nu reeds 4 maal de distributie onder garantie vervangen ivm rare geluiden en ook de multiriem is nu voor de 6e keer aan vervanging toe. De auto heeft 70.000 km gereden, maar de problemen zijn eigenlijk alleen van de laatste 30.000-40.000 km.
Hij is nu naar Citroen Stadionplein getransporteerd.. Ben wel benieuwd of er meer mensen deze klachten hebben en of daar al een oplossing is gevonden! De krukaspoelie is ook al vervangen…
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag heb ik na iets meer dan 2,5 jaar mijn DS3 ingeleverd met ruim 155k op de teller. Zeker het afgelopen jaar heb ik flink wat kilometers gemaakt.
De auto is mij enorm bevallen. Ik heb tijdens het maken van proefritten voor de nieuwe auto o.a. in een Renault Clio gereden en toen merkte ik weer even hoe de DS3 eigenlijk rijdt voor z’n klasse. Ook geen gekke dingen qua onderhoud, hij heeft eigenlijk altijd goed gedaan. Enkel de kentekenlampjes aan de achterkant zijn vaak stuk gegaan, maar om daar nou heel bang van te worden…
Omwille van het willen hebben van meer ruimte zal er geen 2e DS3 komen. Was die behoefte er niet geweest dan had ik ‘m weer veel kans gegeven.
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Ik moet ‘m wegens overstap naar een andere werkgever eind januari in gaan leveren. ;( Ik zal Calimero gaan missen, want het is de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad. Geen gekke dingen mee. Hij zit lekker, het koppel onderin van de e-HDI is fijn en in z’n 3 van het klaverblad af komen is ook fijn. Ik zal ‘m inleveren als ik ‘m op 2 weken na 2 jaar heb, maar de 113.000 kilometers die ik er nu op heb gezet zijn plezierige kilometers geweest, dus de 10.000 die er nog wel bij gaan komen zullen dat waarschijnlijk ook zijn.
Mijn volgende auto zal weer een Citroën worden, of een Peugeot. Zit al te kijken naar een C5 van rond 2002/2003 met de 110pk diesel. En dat voor iemand die eerder zwoer bij VW.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Kan jullie enkel maar bijtreden Ds3 is gewoon een schot in de roos, héél fijn automobiel dat rijdt als een grote. De Ds3 SportChic Hdi 112 heeft nu een 42000 km en is gewoon probleemloos. Goed ze hebben bij 10000 km de volledige koppelingset moeten vervangen omdat hij van in het begin niet of nauwelijks in achteruit te krijgen was maar sedert deze interventie gaat hij er als vanzelf in.
Verder niks dan lof, stuurt behoorlijk goed(véél beter als broer C3!), remt zoals het moet (wel lichtjes instabiel), en is voldoende comfortabel (weer véél beter als C3 want heel wat stiller als C3 met dezelfde motor). Doe daar nog een redelijke zuinige en krachtige motor bovenop en wat wil een mens nog meer.
Nee, voor mij is die Ds3 de beste uit de DS reeks en de tevredenheid is tot nu toe zowat het hoogste van alle wagens die hier de revue gepasseerd zijn.
Proficiat Citroën
V-zesserke schreef:
Nee, voor mij is die Ds3 de beste uit de DS reeks
De DS3 is een leuk karretje, maar “de beste uit de DS reeks”? Neuh, de DS4 van ‘dinneke maakt op mij een solidere indruk en rijdt als een beest (mag ook wel met 200pk onder de kap). Groter, comfortabeler, een stuk meer auto. Mooier? Nee, dat niet . De DS5 ken ik alleen van zijn uiterlijk (dat ik persoonlijk niet zo fantastisch vind), maar hij heeft het imago van een goed rijdend vehicle.
Ik zal er niet rouwig om zijn als mijn DS3 over een paar jaar vervangen gaat worden, heb liever toch een wat grotere wagen; de V40 crosscountry maakt een goede kans (mooi interieur en rijdt heerlijk).