3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

aanrijding—> nu start ‘ie niet meer..
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 januari 2006 03:14 AM
  [ # 31 ]

Ehmm, ik wil je niet ontmoedigen, maar het kan zijn dat je helemaal geen storing vind of slechts een oude storing vind. Heb dat onlangs meegemaakt bij de AX-GTI van Rob-GT, bleek het een vacuum-slanggetje te zijn Confused

Mocht je toch een storing vinden, dan zou ik het geheugen wissen, proberen te starten, en dan weer de ECU uitlezen. Als er nu geen storing meer inzit, dan was het een oude storing.

Heb je verder wel de basis gecontroleerd?
- Draait de brandstof pomp?
Neem de aanvoerslang op het injectiehuis los en hou deze in een bekertje en zet het contact aan, nu moet er heel even benzine uit de slang stromen.

- Vonk?
- Zie je de injector spuiten?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 13 januari 2006 07:03 AM
  [ # 32 ]

als al het voorgaande geen soelaas bied zou ik de relais van de pomp eens besnuffelen of deze wel werkt(ondanks dat hij klikt).
wil nogal eens voorkomen dat hij doorgebrand is.
dus het relais an zich werkt wel maar hij sluit het contact niet.

in nijg er zowiso al naar omdat je zegt dat alles aangestuurd word incluus je ontsteking.
en je pomp word niet aangestuurd,dus miz kan je dan alles links laten liggen, en moet je gaan zoeken naar het aansturen van de pomp, en waarom hij het nu niet doet.

blijft kort over:het relais ....of die plofschakelaar die onvindbaar is.

mvgr wupke Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 11:30 AM
  [ # 33 ]
kakanox schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

als al het voorgaande geen soelaas bied zou ik de relais van de pomp eens besnuffelen of deze wel werkt(ondanks dat hij klikt).
wil nogal eens voorkomen dat hij doorgebrand is.
dus het relais an zich werkt wel maar hij sluit het contact niet.

in nijg er zowiso al naar omdat je zegt dat alles aangestuurd word incluus je ontsteking.
en je pomp word niet aangestuurd,dus miz kan je dan alles links laten liggen, en moet je gaan zoeken naar het aansturen van de pomp, en waarom hij het nu niet doet.

blijft kort over:het relais ....of die plofschakelaar die onvindbaar is.

mvgr wupke Wink

als het relais van de brandstofpomp kapot is slaat ie aan, maar valt ie ook direct weer uit, dus dat zou niet kunnen.

deed mijn 1.6 ook in eerste instantie, liep ongeveer 2 seconden en daarna was ‘t over..

ik denk/vrees dat het wel kan.
in jou geval gaf hij dus kortstondig signaal naar de pomp, maar dat viel weg als je motor liep.
in dit geval geeft hij 0 signaal,en start dus ook niet.

mvgr wupke;die niks uitsluit. Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 11:55 AM
  [ # 34 ]

ik denk dat je zelf het antwoord al geeft.
het 2e relais.
1 voor starten 2e voor lopen….
hmm zou zomaar kunnen.
ti’s dus maar net welk relais kaduuk is.

ik ben niet zo thuis in het MM electra spul, maar vandaar ook dat ik elke auto koud benader, en stap voor stap het spul doormeet.
afstrepen dus, aan de hand van een schema en dan net als vrougha.

heb je vonk heb je benzine, enz enz,,onderdeel voor onderdeel afstrepen.

mvgr wupke Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 13 januari 2006 12:40 PM
  [ # 35 ]

ik heb net even de ecu gaan bekijken van de 1.0 met bijbehorend de volledige kabelboom uit de motorruimte welke ik hier los heb liggen (is wel Bosch) maar ik kan geen botsknop vinden

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 13 januari 2006 02:07 PM
  [ # 36 ]
kakanox schreef:
paso schreef:

ik heb net even de ecu gaan bekijken van de 1.0 met bijbehorend de volledige kabelboom uit de motorruimte welke ik hier los heb liggen (is wel Bosch) maar ik kan geen botsknop vinden

het relais onder de ECU springt gewoon kapot. Ik heb dit al eens vaker gezien, heb ooit een GT gekocht met schade voor die ook niet meer wilde starten, en daar was dat relais ook het probleem. Schokgevoelig ofzo? Ik weet niet precies hoe het werkt.

@ Wupke: Een tweeledig relais zou trouwens ook nog kunnen heh.. dat ie dus gewoon twee schakels heeft in 1 behuizing.. Smile

hetgeen onder de ecu zit is geen relais, er zijn maar 2 draden aangesloten, eerder een weerstand of zo
dat het kapot wil springen geloof ik graag want ziet er nogal breekbaar uit

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 13 januari 2006 03:54 PM
  [ # 37 ]

Er zou dus nog iets onder de ECU moeten zitten dat te maken heeft met het functioneren van de brandstofpomp?
ECU uitlezen wil ik ook doen omdat ik dat gewoon wil kunnen, dat het misschien geen resultaat heeft weet ik Sohail…  Confused

Brandstofpomp draait dus niet! (ook niet heel even!) Waar zitten die 2 relais??

Bedankt voor ‘t meedenken!!

Serge

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 03:56 PM
  [ # 38 ]
voge schreef:

Er zou dus nog iets onder de ECU moeten zitten dat te maken heeft met het functioneren van de brandstofpomp?
ECU uitlezen wil ik ook doen omdat ik dat gewoon wil kunnen, dat het misschien geen resultaat heeft weet ik Sohail…  Confused

Brandstofpomp draait dus niet! (ook niet heel even!) Waar zitten die 2 relais??

Bedankt voor ‘t meedenken!!

Serge

als ik me niet vergis hangen die relais naast elkaar onder het wielschermrandje ri schutbord, dus zeg maar boven de veerpoot.

mvgr wupke. Wink

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 januari 2006 04:49 PM
  [ # 39 ]

gewoon 12V? En zou je dat ongezekerd durven?
Maar is ‘t relais dat je hoort klikken bij ‘t aanzetten van ‘t contact het relais van de brandstofpomp?

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 04:51 PM
  [ # 40 ]
kreazyV8wuppo schreef:

als ik me niet vergis hangen die relais naast elkaar onder het wielschermrandje ri schutbord, dus zeg maar boven de veerpoot.

mvgr wupke. Wink

bestuurderskant / bijrijderskant?

Aan de bijrijderskant zit de ECU onder de veerpoot, daarboven heb ik eigenlijk geen relais gezien. Ik zal vanavond nog eens kijken.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 04:54 PM
  [ # 41 ]
voge schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke. Wink

bestuurderskant / bijrijderskant?

Aan de bijrijderskant zit de ECU onder de veerpoot, daarboven heb ik eigenlijk geen relais gezien. Ik zal vanavond nog eens kijken.

bijrijderskant. Wink

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 04:57 PM
  [ # 42 ]

Ah, oké... En zodra het contact aangezet wordt moet er spanning op de aanstuurdraad van ‘t relais te meten zijn neem ik aan. Dat gaan we dan vanavond maar eens bekijken. Ook ga ik proberen de ECU uit te lezen. Verder heb ik vandaag weinig tijd om er iets aan te doen, de rest komt dus morgen…
  In ieder geval bedankt tot zover!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 05:04 PM
  [ # 43 ]
voge schreef:

Ah, oké... En zodra het contact aangezet wordt moet er spanning op de aanstuurdraad van ‘t relais te meten zijn neem ik aan. Dat gaan we dan vanavond maar eens bekijken. Ook ga ik proberen de ECU uit te lezen. Verder heb ik vandaag weinig tijd om er iets aan te doen, de rest komt dus morgen…
  In ieder geval bedankt tot zover!

je moet onder belasting meten.
neem een H4 lamp (voorzichtig) en dan moet je op de relais aanstuurdraad met de multimeter meten of hij inderdaad aangestuurd word.

als de relais is geschakeld moet je daar de H4 lamp op aansluiten, als deze brand (langer dan 30 sec) zou je pomp het dus ook moeten doen.
contact 87:!:

het zal niet de eerste x zijn dat je wel 12 volt meet, maar als je er een verbruiker aanhangt, die het niet doet !.

meet contact 30—>komt van de accu af.
meet contact 87—>gaat naar pomp.
contact 85 = massa
contact 86 = signaaldraad vanaf je contactsleutel.

mvgr wupke
mvgr wupke

Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 06:50 PM
  [ # 44 ]
kakanox schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke
mvgr wupke
Wink

wat heeft dit te betekenen? in tweevoud vandaag? Laughing

was heen en weer aan het surven op diverse site’s en op 2 draden op deze site antwoorden /reply’s aan het kloppen, dus per abuis ongeluk dubbel geklopt.

greets greets wupke wupke:die ook wel eens een foutje misklopt…. Laughing

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 13 januari 2006 07:11 PM
  [ # 45 ]

Wupke houd niet van half werk…daarom twee keer! Very Happy

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook