Totaal aantal Berichten: 111
- Saxo 14 sx
- Xantia 1.8
hallo
van de week hebben ze vanwege de apk nieuwe banden gemonteerd, maar nu zijn de voorbanden 165 en de achterbanden 155 de rest is alles hetzelfde kan dit kwaad en moet ik nu achter ook nieuwe opleggen.of kan ik hier gewoon mee rijden.
Het maakt niets uit.
Wat breedte betreft maakt het voor de APK niet uit of er verschil in zit. Sommige nieuwe auto’s worden zelfs geleverd met bredere banden achter dan voor.
Achter breder dan voor hoor ik ook wel vaker, maar andersom niet. Echter lijkt het me logisch, aangezien je auto voorwiel aangedreven is als het goed is, dus door ook meer grip nodig heeft. Zou inderdaad voor de APK niks uit moeten maken. Zolang ze maar niet buiten je wielkasten komen
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Maatvoering moet per as identiek zien, dus geen verschillen links/rechts. Voor/achter is geen probleem. Overigens hebben oude Citroëns vaak achter smallere banden dan voor, in combinatie met een smallere spoorbreedte achter (DS/CX)
Voor wat betreft je Saxo vind ik het wel een beetje vreemd. Het lijkt er op alsof er op een bepaald moment in het verleden een andere maat is gemonteerd, maar dat de garage/bandenfitter nu de originele maat heeft geleverd. Ik zou het liefst toch dezelfde maat hebben op alle vier hoeken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wel even letten op de hoogte van de band. Bij hogere kan het aan gaan lopen en geeft de teller andere waarden aan. Bij platter heb je minder comfort en ook weer een andere tellerafwijking.
2d schreef:Maatvoering moet per as identiek zien, dus geen verschillen links/rechts. Voor/achter is geen probleem. Overigens hebben oude Citroëns vaak achter smallere banden dan voor, in combinatie met een smallere spoorbreedte achter (DS/CX)
Voor wat betreft je Saxo vind ik het wel een beetje vreemd. Het lijkt er op alsof er op een bepaald moment in het verleden een andere maat is gemonteerd, maar dat de garage/bandenfitter nu de originele maat heeft geleverd. Ik zou het liefst toch dezelfde maat hebben op alle vier hoeken
TS heeft voor ook smallere dan achter, of lees ik het verkeerd?
Maar waarom wil je dan vier dezelfde maat banden hebben? Volgens mij merk je er in de praktijk namelijk helemaal niets van en is het ook niet onveiliger?
Wizzy schreef:Achter breder dan voor hoor ik ook wel vaker, maar andersom niet. Echter lijkt het me logisch, aangezien je auto voorwiel aangedreven is als het goed is, dus door ook meer grip nodig heeft. Zou inderdaad voor de APK niks uit moeten maken. Zolang ze maar niet buiten je wielkasten komen
Zelfs dat laatste mag dacht ik wel, maar tot 1 (of een halve) cm.