Jan,
Jammer dat je het zo opvat, maar het was niet slecht bedoeld hoor wat ik schreef.
Ik heb mijn post nog even nagelezen, en volgens mij is het eerlijk en realistisch verhaal.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en de cx snel weer klaar is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Sorry Erik en Leontien,dat ik een beetje cru reageerde.
Weet ondertussen uit eigen ervaring al dat bij dit soort auto er altijd wel een verrassing te voorschijn komt.
Maar dit is niet zo erg want ik denk dat dit ook een uitdaging is om auto in goede conditie te houden.
Het plezier van het er alleen al mee te kunnen rijden maakt veel goed.
Het heeft even geduurd,maar toch een update op voorgaande.
Het is iets meer geworden dan alleen een paar pakkingen en synchromesh ring vervangen.
hebben toch het blok gedemonteerd om makkelijker te werken.
Versnellingsbak open gehaald waarbij gelijk aan het licht kwam waar vreemd geluid vandaan kwam.
Tand uit pignonwiel gebroken en door lager speling ingelopen in huis bak.
Gekeken voor compleet gereviseerde bak,maar aangezien het geen restauratie project is vond ik dit soort bedragen toch iets te gortig
Andere revisie bedrijven gemaild maar meestal hierop geen reactie.
Lof voor garage hydraulique die ik gemaild had en mij binnen de kortste keren een mail terug stuurde en waar ik wat aan had.
Zelf mijn garagist kreeg de smaak te pakken en heeft via via een goede versnellingsbak op de kop getikt.
Alle keerringen zijn vernieuwd.Nieuw drukgroep koppelingsplaat en druklager gemonteerd.alleen koppelingsplaat vertoonde wat teveel slijtage
Distributie riem en spanner vervangen.nog een nieuwe koelwaterslang gemonteerd.
Motor kleppen gesteld en opnieuw afgesteld.
Resultaat:loopt en rijdt als nieuw.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goed om te horen ! is toch een behoorlijke klus geweest.
nu weer lekker zweven !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Gisteren 140 km gereden was reparaties en onderhoud waren het zeker waard.
Deze week nog even terug want volgens mij branden er enkele controlelampjes niet als ik het contact aanzet.
Volgens mij moeten dan de lampen voor oliedruk en hydraulisch systeem branden en uitgaan als motor gestart is.Mijn olie nivo meter werkte eerst ook nog nu niet meer.Iemand ideeën?





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Horen inderdaad te gaan branden. Je kunt de draad van de betreffende manocontacten losmaken en met massa verbinden. Met contact aan zouden de lampjes dan moeten branden. Zo niet, dan zijn de lampjes kapot (of draadbreuk). Zo ja, dan zijn de manocontacten kapot. Als je de drukknop indrukt moeten de lampjes voor oliedruk, hydr druk en watertemp gaan branden. Met contact aan dacht ik…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt ze gaan branden als ik middelste knop indruk
Motorblok is er uit geweest zal waarschijnlijk daar iets mee te maken hebben





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat denk ik ook. Lampjes zijn dus nog goed. Nu de sensoren opzoeken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LHM zit onder je reservewiel heel ver naar beneden. Olie achter op het blok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt ga morgen kijken of ik ze zelf kan vinden.
Hoop dat men alleen vergeten is de stekkers er terug op te steken.
Vanavond gekeken of stekkers erop zaten.Nee dus deze terug geplaatst en controlelampjes olie en LHM werken weer.
Zelfs de olieniveau meter doet het weer.
neem aan dat watertemperatuur lamp pas gaat branden als water temperatuur echt te hoog is en nog niet als contact aangezet wordt
Nogmaals bedankt voor de tips












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klopt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>