hallo allemaal,
ik heb citroen saxo 1.1 5-deurs uit 1999 ben er wat dingen mee van plan waaronder verlagen(hoop dat iemand mij kan vertellen over hoe je achter de auto moet verlagen,
andere velgen, audio installatie (ben alleen nog op zoek naar een radio), embleem loze grill, vts/vtr voorlip voor onder de voorbumper en een sportdemper ben op het moment bezig met cleanen van de hele auto en wil de zwarte bumpers in de zelfde kleur als de auto spuiten
hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven over hoe ik het t beste te werk kan gaan
mvg leon horstman
Als ik het me goed meen te herinneren, staan ergens op het saxo deel van het forum al een aantal posts waar dit al gevraagd is.
Anders zou je eens bij de citroen saxo club op de website moeten kijken, die hebben een paar handige tutorials. Echter zijn zij niet aansprakelijk voor eventuele schade en/of ongelukken, dus weet zeker waar je mee bezig bent!
Qua spuiten, daar kun je ook genoeg over vinden op het internet. Vaker is in laagjes beter en tuurlijk heb je een primer nodig en is het altijd goed te plamuren en opschuren zodat alle gaatjes gevuld worden…
Succes ermee!
Ik sluit me helemaal aan bij wizzy.
Je zou ook nog bij http://www.ClubFrance.nl kunnen kijken. Saxo16vclub stopt er eind dit jaar mee. Dit gaat over naar clubfrance.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
op het peugeot 106 forum staat ook een hele hoop handige informatie hierover! http://www.106.nl/forum/index.php
hee
bedankt allemaal super bedankt voor de tips ga deze week mee beginnen kan helaas nergens een losse vts lip vinden helaas:
en weet iemand de et waarde van een saxo want heb velgen op t oog en weet nie of ze passen
gr leon
ET 18 is standaard. ET 15 lukt erg goed.
Rij zelf met ET 6 op 7J velgen
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
oke super bedankt bel gelijk de zaak morgen op
Totaal aantal Berichten: 126
- C5 Aircross 1.2 Business
Pas wel op met die ET-waarde.
Ik heb op mijn Saxo 1.1SX uit 2000 sinds vorig jaar een set originele Citroen Saxo Toulouse velgen zitten.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216520/
Als het goed is hebben die een ET van 16 (dat is het getal wat aan de binnenkant van de velg leesbaar is). Deze velgen passen zonder problemen onder de VTS en VTR Saxo’s, maar onder de normale Saxo’s passen ze eigenlijk niet!!
Voor is het geen probleem, maar achter lopen ze aan als de auto veel inveert. Het is een beetje lastig te bepalen, maar het lijkt alsof de band aan de buitenkant tegen de wielkast aan loopt. Mijn auto is verder niet verlaagd. Dus als je dat wel gaat doen vrees ik dat je niet meer normaal over drempels etc kan rijden.
Ik heb overigens 185 banden eronder liggen.
Ik denk (verder niet onderzocht ofzo!) dat de achterassen van de VTS/VTR Saxo’s een paar mm smaller zijn. Mijn 1.1 heeft trommels achter, en de VTS/VTR hebben schijven achter, dus misschien dat het allemaal wel kan als je een complete achteras overzet…
175 brede banden is natuurlijk ook een optie, maar die heb ik van de grote merken nog niet kunnen vinden…
Ik heb ooit ook nog eens ergens gelezen dat de schokdempers van de VTS/VTR wat straffer zijn, en dat die ook op 1.1’s zouden moeten passen… Deze optie ga ik nog eens naar kijken.
de wiel wielkasten van de VTR/VTS zijn breder door de spatbord verbreders die daar op zitten. Ook loopt de wielkast met een boog. Bij de normale saxo loopt ie volgens mij een stukje recht
vorige bolides:
Totaal aantal Berichten: 126
- C5 Aircross 1.2 Business
Volgens mij zijn die wielkastverbreders alleen plastic delen die op de carosserie zitten. Bij mijn 1.1 zit daar een stootlijst.
Het lijkt er bij mij op dat de band aanloopt op de carosserie achter die stootlijst.
Zou een VTR/VTS carosserie dan anders gevormd zijn op dat punt?
Ik ben (niet al te hard) wel op zoek naar een oplossing, want het is natuurlijk niet echt handig zo. Voor zover ik weet kan je de stootlijsten van een VTR/VTS niet zomaar op een 1.1 zetten…
Maar de reden dat ik mijn eerdere opmerking maakte, is dat mensen (incl ik) al snel denken dat de de wielen op VTR/VTS en de 1.1 uitwisselbaar zijn, en dat is dus helaas niet zo.
Je kunt het natuurlijk altijd eerst even passen…
Een VTR / VTS heeft een carrosserie vol met gaten achter de verbredings set. Deze set zit met kunststof pennen vast aan de auto.
Zon set is wel te plaatsen op een non VTS hoor. Dit past 1 op 1. Je meot dan ook de VTS voor en achterbumper erbij hebben.
dan heb je 2 manieren op de boel te monteren.
- gaten boren en met de kunststof pennen moteren
- Of alles vast kitten met bijv. ruitenkit.
vorige bolides:
heb al gekeken naar vts kit maar t probleem waar ik dus nooit bij stil had gestaan is dat ik een 5 deurs heb dus nu ga ik alleen voor het zwarte lipje ervoorop
de velgen heb ik maar gewoon gepast en ze passen gelukkig maar inderdaad bij dremples klapte ze tegen de carrosserie ze steken 3 milimeter uit dus heb er de meest stugge schokbrekers onder die er bestaan
Totaal aantal Berichten: 92
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
Heb ooit, lang geleden ergens wel eens een foto gezien van een 5deurs met vts kit incl spatbordverbreders enz enz
Dus het is wel mogenlijk, al word dat wel een custom en vooral dure aanpassing lijkt me
zeker aangezien deze achteraan, zowel in de deuren als het chassis moeten verwerkt worden
denk zelf dat een custom wide body dan goedkoper is…
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
Totaal aantal Berichten: 62
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Hoi allemaal,
Toulouse velgen passen met een beetje goede wil wel op een gewone Saxo, maar met 175-banden. 185 loopt aan.