Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Jippie!
Mijn moeder’s snelle Break is weer goedgekeurd, KM stand 188K KM. Gisteren nog de achterste demper vervangen en de linker achterveerbol (voor de tweede keer stuk, binnen een jaar). Misschien dat hete uitlaatgassen hebben gelekt op de bol waardoor het membraan is verzwakt. De LHM was redelijk vers maar uit de bol was het gelig. De plaats van het gaslek was namelijk op de aanhechting van pijp en demper, dus geen gekke theorie…
De CO waarde was erg krap, met af en toe over de 0,5% heen… Hij heeft een oogje toegeknepen. De klepgeleiderrubbers zijn echt te ver heen maar ik heb al een reserve blok met gereviseerde kop. Zodra ik een keer tijd heb vervang ik gewoon de hele kop.
Wie heeft er ervaring met vervangen van de cilinderkop van XU blokken? Nog bijzonderheden ivm met de DKZ of kan ik gewoon standaard Vraagbaak of Haynes aanhouden?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Gefeli met de nieuwe APK. Altijd weer een spannend en / of leuk/triest moment. Van XU benzine koppen weet ik niks, maar ik zou gewoon de Haynes aanhouden. Vraakbaak van P.H. Olving is leuk, maar staan wel eens wat foutjes in aangaande aanhaalmomenten, volgorde kopbouten enz. Wel belangerijke dingen dus. Succes!! Keep the BX alive!!
Test
Thijsvandebles schreef:Gefeli met de nieuwe APK. Altijd weer een spannend en / of leuk/triest moment. Van XU benzine koppen weet ik niks, maar ik zou gewoon de Haynes aanhouden. Vraakbaak van P.H. Olving is leuk, maar staan wel eens wat foutjes in aangaande aanhaalmomenten, volgorde kopbouten enz. Wel belangerijke dingen dus. Succes!! Keep the BX alive!!
Of het voor dit blok geldt weet ik niet (zou me niet verbazen iig) maar wees gewaarschuwd: er staat een fout in de Olving vraagbaak. Die vermeldt ten onrechte dat de afstandsbus op bout 9 (vliegwielzijde) ipv bout 8 (aan D-riem zijde) moet zitten; gevolg: je draait de kopbout door het onderliggende waterpomphuis heen. Niet echt grappig dus.
Dit verhaal ging al een tijdje rond en heeft ook in het clubblad van de BX club gestaan; een clublid had er problemen mee ondervonden en heeft zijn verhaal op papier gezet.
Maarja, als je gewoon oplet wat je loshaalt, tja wat kan er dan misgaan
Ich bin ein Breaker
Dat bedoel ik. P.H. Olving is gewoon een vertaler. En heeft een foutje gemaakt…
Test