Nieuwe Bollen + de grote voorjaarsschoonmaak
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 14 april 2013 09:13 PM

Bijna werkelijks trek ik de motorkap ff open, om de olie te peilen. En een paar weken geleden,lag er op de tank van de LHM een plasje olie. Dat was vreemd, want ik had deze niet bijgevuld. Alles schoongemaakt, maar een paar dagen was de bende weer nat.  Confused  . Alles zo’n beetje bekeken, maar kon géén echte oorzaak vinden. Nou vond ik de vering ook niet helemaal meer je-van-het, dus een afspraak gemaakt bij Chyparse. Was al weer 2 jaar geleden. Na een vriendelijk ontvangst, onze groene schicht op de brug gezet. Het oordeel van Martin was duidelijk. De bollen moeten er uit :-s . En na een controle bleek de voorraadbol te zijn overleden en waren de andere bollen “moe” zoals Martin dat mooi kon omschrijven. De olie op het voorraadvat werd veroorzaakt door de defecte voorraadbol, die de olie terugklapte de tank in. Voeg daar ook nog een matige afdichtingsring van de deksel aan toe, en zie daar, lekkage.
Dus na een uurtje sleutelen + een bak koffie, 5 nieuwe bollen gemonteerd + vers drakenbloed. En ja, dat merk je meteen. Zo hoort een Xant dus te rijden. Wat een genot weer vrienden Very Happy . Heerlijk weer zoeven over de Nederlandse hobbelwegen. De rekening? €340,- Ja, is ff geld, maar daar kunnen we voorlopig weer een paar jaar mee voort. En de service? Zoals gewend, TOP!!!!! =D>

Vandaag begonnen om de Xant weer eens flink onderhanden te nemen. Was wel nodig na de winter. En aangezien het vandaag TOP weer was, maar flink uitgepakt.

Dus:

Eerst wassen en dan drogen.
Motor schoongemaakt met motorblok reiniger en daarna lekker in de motorblokwax gezet (glimglim)
Beetje cleaneren en waxen.
interieur uitgezogen, tapijt en stoelen gereinigd en alles lekker in de interieur wax.
Buitenom alles kunststofdelen met Armorall schoongemaakt
Ramen lekker schoongemaakt.

En zie hier het resultaat…......

Zo, Xantje weer fris en schoon op de bandjes. Nu alleen nog ff van de week de winterslofjes er onderuit.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 14 april 2013 09:27 PM
  [ # 1 ]

Nette wagen hoor!

Heerlijk he, weer lekker zweven.
Ik heb laatst bij mn Xant ook bollen gevult, hoofdveerbol vervangen, en LHM ververst.
Wat een genot is dat dan weer.

De Xant reedt nog heerlijk, maar het verschil is zelfs zo groot dat ik mn Bx, die vrijdag weer uit stal is gekomen, gewoon stug vind.
En dan nog wel te bedenken dat ik de Bx heerlijk vond rijden!
Dus die voorzie ik zeer binnenkort ook van een bollenbeurt Very Happy

Veel zweefplezier in je keurige Xant!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  

gossepe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 17 april 2013 01:54 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het even gevraagd bij alles op zn frans in Enschede. 40 euro per bol incl. Montage. Comfortbollen. Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook