











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan toch wel, dan gaan ze een onderzoek doen of die gestolen is…
Tenmiste zo kan het werken met auto’s zonder papieren uit het buitenland, of dat met een NL auto ook zo werkt is misschien net weer anders…




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat wordt dus een donor zoeken.
Of kan dat niet in België?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Misschien via http://www.vwe.nl?
via VWE is het ook opzoeken via kenteken





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ja, maar misschien kunnen zij iets betekenen als je ze per email je vraag voor legt. Succes!
Je kunt een auto importeren zonder papieren, zo weet ik uit ervaring. Je moet alleen een kopie van een koopovereenkomst overleggen. Het chassisnummer wordt dan gecheckt op diefstal en als er niks loos is, krijg je een kenteken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Robin Visser schreef:Je kunt een auto importeren zonder papieren.
In België blijkbaar dus niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo werkt het als je een auto zonder papieren wil invoeren in Nederland.
Deze moet er dus uit en naar België...






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maar als je hem “even ” in Nederland kan invoeren , heb je papieren .
En kan hij terug naar Belgie komen .
Een hele omweg ( ook fysiek ) maar in belgie kan dit gewoon NIET !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even hypothetisch, als je deze auto in NL terug invoer, komt dan op basis van het VIN het originele kenteken weer boven water?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
wbogaerts schreef:Maar als je hem “even ” in Nederland kan invoeren , heb je papieren .
En kan hij terug naar Belgie komen .
Een hele omweg ( ook fysiek ) maar in belgie kan dit gewoon NIET !!
Walter
Precies Walter ! En naar aanleiding van je tip een stukkie terug, had ik mijn vorige post gemaakt.
Het kenteken staat in het kentekenregister met een code dat die is geëxporteerd. Het staat me bij dat oude auto’s weer hun oude kenteken terugkrijgen en niet een nieuw kenteken. Uiteraard heb je daarmee nog niet de papieren en de platen terug. Je probeert wat mij betreft gewoon eerst de auto weer in NL te importeren. Dat moet een Nederlands ingezeten persoon doen. Als dat lukt, heb je automatisch de papieren en de platen. Als je die één keer hebt, voer je de auto met papieren in België in. Afwijkend van de import die ik heb gedaan, is dat de auto eerst is geëxporteerd. Zo’n geval heb ik eerder van dichtbij gezien, een SM die uit Frankrijk afkomstig was, daar niet meer op naam stond vanwege export naar België en die daar nog niet te naam was gesteld. De auto is zonder problemen in Nederland geïmporteerd. Mocht het niet lukken, dan zou te bekijken zijn of je wat kunt bereiken via een Nederlandse bedrijfsvoorraad. Dat laatste is slechts een idee dat ik niet in de praktijk heb gezien.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En als je met dat laatste bedoelt wat ik denk dat je ermee bedoelt, glad ijs waarop niet veel bedrijven zich zullen gaan begeven als je er zomaar vriendelijk om vraagt (wat niet wil zeggen dat het niet voorkomt).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mark, je hebt een PB, succes met invoeren in België!
Mulder schreef:En als je met dat laatste bedoelt wat ik denk dat je ermee bedoelt, glad ijs waarop niet veel bedrijven zich zullen gaan begeven als je er zomaar vriendelijk om vraagt (wat niet wil zeggen dat het niet voorkomt).
Ik zou niks onoorbaars adviseren op het forum. Ooit hadden erkenninghouders bedrijfsvoorraad meer mogelijkheden als kentekenbewijzen ontbraken. Ik zou moeten nazoeken of dat nog steeds zo is. Maar volgens mij is het niet nodig. Voor een CX is het niet meer nodig kunstige listgrepen te gebruiken. Ze zijn erg weinig waard. Ook de mooie zijn goedkoop geworden en de laatste MRB-berichten zullen de prijs er niet beter op maken. Kortom, als de import niet lukt, gewoon door naar de volgende.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Via dit forum hebben heeft de eerste eigenaar ons gecontacteerd en ons het Nederlands kenteken gegeven.
Vandaag is het voertuig in Belgie ingeschreven.
Veel dank aan citroen-forum.nl en aan de eerste eigenaar voor dit klein mirakel.
Groeten,
Marc