Je hebt er een heerlijk stukkie van gemaakt, Peter. Als daar toch ook eens prijzen mee te winnen waren..
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaco schreef:Die CX die voor Arjan rijdt is ook een mooie zeg!
Vooral de kleur!
demuywo schreef:ook een PX-...... (grijs hé)
Ja, da’s de PX-ND-BN.
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Hallo allemaal,
Onderstaand ook nog het adres waar mijn foto’s van de Voorjaarsrit te vinden zijn:
http://www.mijnalbum.nl/Album=RWHHQOZU
Groet,
Wiard.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Hoi Wiard,
leuk je foto’s te zien. Bijna elk model op de foto
Ik reed vlak achter jullie , die grijze.
Leuke set foto’s, Wiard. En krijg je al een beetje last van keuzestress bij zoveel verschillende CX-en?
Dit is natuurlijk wel dé foto:
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
demuywo schreef:ook een PX-...... (grijs hé)
jaco schreef:Ja, da’s de PX-ND-BN.
Of bedoel je de **-**-PX
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
al dat PX-.... grijs hier discriminatie!
Denk dat we maar een aparte Citroën PX-club op moeten richten dan?
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
TRSarno schreef:Hoi Wiard,
leuk je foto’s te zien. Bijna elk model op de foto quote]
Ik mis precies een serie 2 Prestige ...
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Bedankt! Tja, persoonlijk blijf ik toch een voorkeur houden voor de Serie 1, ik heb er daar diverse mooie van gezien gisteren. Die van Freek is ook een mooie, de rit viel zeker niet tegen. Persoonlijk vond ik het enige minpuntje het motorgeluid in zijn 4 op de snelweg, maar ja, als je het rustig aan doet met een gangetje van 100 a 110 is het te doen (gewoon geen haast hebben en lekker zweven over de weg op je gemakje). Ik hoop op een gegeven moment een fraaie serie 1 te vinden. Helaas hangt het ook een beetje op de financien. Er is wat onzekerheid rond mijn baan en daar is het wachten een beetje op. Zodra ik weet dat er groen licht is voor 2014 ga ik over tot aanschaf van de CX. Daarom mede ook mijn planning voor einde 2013/ begin 2014. Nu maar hopen en bidden dat ik mijn werk nog heb want dan kan mijn droom op redelijke termijn in vervulling gaan Ik zou het zonde vinden nu te kopen en dan einde dit jaar niet meer te kunnen investeren in het in optimale staat houden van de CX en haar aan haar lot over te laten
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Ja nu je het zegt, sorry voor de afwezige Prestige, volgens mij wel voorbij zien komen maar niet op de foto vastgelegd…
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Het valt weinig voor, maar de redactie van het forum mocht nog een tweede verslag ontvangen van de voorjaarsrit der Nederlandsche CX-Club. Hieronder vind je het toegezonden verslag van TRSArno. Bedankt alvast Arno!
Citroën CX Voorjaarsrit
Het seizoen voor onze klassieke / youngtimer veerbollen begon dit jaar wel zeer grillig. Tijdens de op 20 januari georganiseerde veerbollenparty was het weer zodanig dat menig bezitter zijn voiture niet wilde blootstellen aan pekel en sneeuwzooi. Maar ook eind maart was het nog niet voorbij! De door het Citroën-forum georganiseerde “Le Tour de la Femme Fatale” moest ook nog accepteren dat Koning Winter nog even met zijn staf zwaaide…… , ploegend door centimeters sneeuw en achter de pekelwagen aan. Leuk of niet, maar wel een aparte ervaring daar in Luxemburg. Dit valt ongetwijfeld in de categorie aparte CX verhalen.
Koning Winter gaf zich maar langzaam gewonnen, wat zich uitte in kil, koud, nat kwakkelweer. Maar een week voor de voorjaarsrit verloor hij het toch van de Lente Fee. Waren de temperaturen ’s nachts nog onder 0, overdag gingen ze al naar de 10 graden. Positieve signalen dus, zo vlak voor de voorjaarsrit en 14 april naderde al snel.
Bijna iedereen zorgt dat zijn “dame” er op die dag dan zo tiptop mogelijk uit ziet. Ik vormde daarop natuurlijk geen uitzondering. Deze keer had ik besloten om de “dame” een “wellness” kuurtje te geven namelijk; het interieur. De voorstoelen waren (als altijd) zichtbaar vaker gebruikt dan de achterbank. De winst was niet echt bijzonder, maar als geheel ziet het interieur er toch iets frisser uit, is lichter geworden. Ben zeer tevreden met het resultaat. De dame nog even een “kattewasje” gegeven en ze was klaar voor de voorjaarsrit.
De Lente Fee had haar best gedaan. Volgens mij was ze heel kwaad geworden en heeft Koning Winter de les gelezen, want het weer was de 14e plots zeer aangenaam. Dat vond niemand erg, want volgens mij smachtte iedereen naar het voorspelde lentezonnetje. Helaas voor mij pakte het nog net anders uit en pakte ik nog de laatste druppels bij vertrek.
Dat wij niet de enige club waren die een tourrit hadden was te merken, overal gezellig druk. Op weg naar de start spotte ik al diverse motor- en autoclubs. Ik spotte een Bentley samen met een Porsche Carrera 4s naast elkaar bij het stoplicht met een sticker op de deur. Bij aankomst aan “de Dennen” was het echt druk. Met moeite kon iedereen een parkeerplekje vinden waarna het fietspad voor de locatie alsnog uitkomst bood. Ik weet niet hoeveel wagens er waren, maar de opkomst was denk ik geslaagd. Het was dan ook een super dag om te rijden.
Route
Over de tourrit niets dan lof. Hoewel ik alleen reed kon ik de instructies goed volgen doordat ik de routebeschrijving in een routerol achter de cockpit had gelegd. Maar halverwege zat ik waarschijnlijk een regel te hoog of te laag en ging bij een rotonde rechts i.p.v. links……… en toen kwam ik in de problemen. Omdat ik daarna bij een voor mij “vage aanwijzing” nogmaals in de fout ging, vlotte het rijden van de route ook niet meer. De correctie werd te groot om alles terug te rekenen en de tijd tikte door.
Uiteindelijk ben ik direct naar het eindpunt gereden, waar degene die bleven eten al aan de tomatensoep zaten. Alle andere deelnemers waren al weg, dus de prijsuitreiking en de uitleg heb ik helaas gemist.
Ondanks alles heb ik het echt naar mijn zin gehad, dus ik denk iedereen wel.
Tot de volgende keer bij La Fête des Limousines of bij Citromobile. En nog eens kijken of het CX kampeerweekend op 14/06/2013 - 16/06/2013 in te plannen is.
Veel veilige kilometers gewenst en a bientôt!
tekst: TRSArno
Ha, wat leuk zo’n tweede verslag. Dank Arno!
Maar goed dat Peter en ik even hadden ‘afgestemd’ wie van ons een stukje zou schrijven, anders waren er nu drie stukjes geweest.
Lullig dat je zo verdwaald was, Arno. Volgende keer toch maar weer een bijrijder meenemen? Of misschien met een andere equipe afspreken dat je achter elkaar aan rijdt.
De link in het artikel op de voorpagina is kapot, er staat namelijk
http://www.citroen-forum.nl/http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220904/P30/
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon