Niels,
Die ring heb ik inderdaad niet geplaatst, reden hiervan: omdat ik gebruik heb gemaakt van nieuwe (dubbele) homokineet-assen was dat niet nodig.
Of de heren techneuten/leveranciers hebben het verkeerd gehad.
Alweer even geleden dat ik dit draadje aanvulde, maar ik kreeg klachten over een gebrekkige informatievoorziening, dus doen we maar even een SPAM.
Wat is er gedaan de laatste weken:
Allereerst veel schoonmaakwerk, het is ongeloofelijk hoeveel troep er in al die hoekjes en gaatjes zit ....
Verder voorraadvat, accubak en ondersteuning van de kachel (en de kachel zelf) verwijderd, verder naar onder de drukregelaar toch maar verwijderd omdat deze nog maar met een bout vast zat, van een stuk draadeind en een moer een passende bout gemaakt en daarna het originele exemplaar teruggevonden in de smurrie tussen voorwielophanging en schutbord…..
Hoezo treiterslang ? slangetje er op klemmetje er om en klaar, ik snap niet waar jullie zo moeilijk over doen….
drukregelaar weer teruggeplaatst, alle metalen delen (accubak etc) gestraald en in de RX, poosje bezig geweest met het zetten van nieuwe lekzakjes met de cylinders in de auto, daar zijn mijn handen echt te groot voor…. veercylinders er maar even uitgepakt en op de bank gedaan, gaat toch wel heel veel makkelijker.
Zaterdag met een boodschappenlijstje naar het clubmagazijn bolletjes mee om even te laten testen, dat was een leuke verrassing, ik had 1 kapotte voorbol voor een Berline bij me, 1 achterbol voor een CX die ook matig was en twee achterbollen van een Break (die we niet eens meer getest hebben), nieuw setje bollen dus en na montage ziet dat er dan zo uit:
en de rechterkant
Verder de fusee rubbers op de wiellagerblokken vervangen en een slechte fusee aangetroffen, hier een nieuwe voor gehaald maar de schroefdraad in het wiellagerblok is zo slecht dat ik deze op moet tappen.
VRAAG: wie heeft er een tap 50 * 1,25 die ik kan lenen om deze draad weer ok te krijgen ??
Volgens mij ben ik nu wel weer bij met de voortgang, oh ja, bijna vergeten, met de pasen nog wat vertraging opgelopen omdat mijn andere dame last van opvliegers kreeg (vroeg in de overgang ?), zie draad puzzeltje aan de XM kant, tot de volgende keer
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Niels,
De gang zit er in elk geval goed in, hou vol
........... en even gekeken, mijn tapjes houden op bij de 18 x 1,5.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo nodig heb ik nog een wiellagerblok liggen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Probleem met de draad van de fuseemoer is opgelost, 2 uurtjes ploeteren met een draadvijl (ik wist ook niet dat het bestond) en de moer draaide er weer keurig in. Jantje bedankt voor het aanbod,ik hoef er gelukkig geen gebruik van te maken.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ok. Als er een andere liefhebber is. Ik heb geen ds meer, maar een sm en daar draaien de opsluitmoeren van de lagers precies andersom. Mooi werk!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo, van de week een gereviseerd stuurhuis van Citrotech gehaald en vrijdag gemonteerd, alleen een klein probleempje met het instellen van de sporing, het WPH is er simpel in: neem een rolmaat en meet de afstand tussen de achtezijde van de voorwielen, draai de wielen een halve slag en meet de afstand aan de voorzijde, stel deze zo af dat er 2 - 4 mm toespoor is.
Alleen….....hoe krijg ik die rolmaat door de versnellingsbak ? iemand een slimme oplossing ???
50 tinten groen…...
Waarom heeft iedere leverancier een andere interpretatie van AC502 ???
- Het stuurhuis in Citrotech groen
- de bollen in Magazijn groen
- de poelie van de waterpomp in Citroen groen
- het voorraadvat en stuurstangen in Franzose groen (is hetzelfde als Gamma jachtgroen 738 en dat is weer voordeliger)
Gelukkig is voor mij verf een roestwerend middel ....
Verder leuk bezig geweest met stralen van kleppendeksel en inlaatspruitstuk, kleppen stellen, nieuwe draadeinden in het uitlaatspruitstuk voor de bevestiging van het luchtfilter, nieuw hitteschildje, schoonmaken benzinepomp en carburateur en natuurlijk op zondagmiddag onderdeeltjes shoppen
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Leeuwis schreef:
Alleen….....hoe krijg ik die rolmaat door de versnellingsbak ? iemand een slimme oplossing ???
Een latje of iets anders wat ook recht is langs de band/velg houden en dan een streepje op de vloer zetten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Staat beschreven in de tiplijst, incl een link naar foto’s.
Succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De link naar de foto’s werkt niet meer.
De foto’s staan ook op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PECX3GXE
Je moet dan even door de presentatie heen, het zijn de laatste foto’s
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Alweer weggezakt naar pagina 3, hoog tijd voor een korte update..
(Egbert bedankt voor de uitlijn-tip, is me helemaal duidelijk)
Laatste weken in de koperdraadjes gezeten, in het vooronder een klein magazijntje gebouwd:
(Let ook even op de accubak waar precies 6 dozen krimkous kunnen staan…)
Na heel veel soldeer en stekerverbindingen alles werkend gekregen met wat verbeteringen ten opzichte van de originele installatie, koplampen zijn nu geschakeld met relais en zitten achter het contactslot, alarmlichtinstallatie is nu ook aan boord…
Maar zonder dashbord blijf je zoeken naar de schakelaars ....
En tenslotte de achterruit verwarming getest:
Volgend weekend de bedrading bundelen en het dashbord weer plaatsen
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Niels,
Laat die achterruitverwarming maar aanstaan Succes verder.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Leeuwis schreef:
(Let ook even op de accubak waar precies 6 dozen krimkous kunnen staan…)
Heey! Zie ik daar doosjes Klemko krimpkous met de bekende gele stickertjes van het bedrijf in Arnhem waar ik werk? Het lijkt er zeker op!
Even if not: goed bezig Niels! Ik vind dat je deze dame met respect en rust herstelt.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Yep Klemko, heb ik nog bij jou afgerekend volgens mij
Groeten
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
OK, goed bezig. Dan moeten we de volgende keer ff een praatje over DS-en houden, dan heb ik ook een gezicht bij jouw avatar. Mooi om te weten dat onze produkten een DS weer in ere herstellen!
Uiteraard ligt er hier ook een heel assortiment krimpkous afkomstig van de ‘thuishaven’, is geniaal spul voor allerhande toepassingen.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…